Skocz do zawartości

[rower] - full do 8k PLN dla amatora


dejf

Rekomendowane odpowiedzi

hej,

 

poniżej znajdują się linki do rowerów, które wzbudziły moje zainteresowanie w kontekście zakupu nowej maszynki all mountain.

 

http://sklep.sportpr...n-red-2014/6511

 

http://sklep.sportpr...white-2014/8025

 

http://sklep.sportpr...-grey-2014/6951

 

http://sklep.sportpr...-r.-182013/3643

 

http://sklep.sportpr...black-2014/7519

 

będę wdzięczny za komentarze co sądzicie o powyższych, jakie są przewagi jednego nad drugim, etc

Z góry dzięki za opinie!

 

Pozdrawiam,

DL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kjub ma teoretycznie najgorsze zawieszenie ( sprzętowo), Merida OneTwenty ma bardzo proste ,jednozawiasowe zawieszenie,które szału nie robi- po prostu działa i tyle,Cannon byłby OK,ale z tłumikiem DYAD, a nie X-Fusion,,Merdia One Fourty ma nowe ( dla Meridy) zawieszenie z tymczasowym punktem obrotu ( coś trochę podobnego do Santa Cruz), Ghost to typowy czterozawias. Sprzętowo Ghost jest najlepiej złożony i w niego bym celował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dostępność Canyona- 41-42 tydzień- czyli przełom września-października.

Poza tym Ghost ma kompletny osprzęt XT ( łącznie z piastami) i nieco lepszą geometrię ( choć to kwestia gustu). Teoretycznie Canyon będzie zwrotniejszy,z kolei Ghost będzie lepiej zjeżdżał. Ghost ma liniową charakterystykę zawieszenia,Canyon ma bardziej progresywną .

Konkludując- Canyon jest IMO bardziej maratoński, a Ghost - bardziej komfortowo-turystyczny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze pytanie w temacie Canyon'a będące jednocześnie od zarania dziejów dylematem każdego kto bierze to pod uwagę: Rama Carbon czy aluminium? CF czy AL w tej specyfikacji oraz za tą cenę?

 

warto dopłacać do tego http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3186 te 3k ?

jaki będzie mieć to wpływ na charaktertykę zjazdów/podjazdów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jeszcze pytanie o koła: 27,5 czy 29?

 

jak wpływa to na charakterystykę prowadzenia/zjazdów/podjazdów?

 

Pamiętaj, że rama jest najważniejsza w rowerze. Wszystko inne z biegiem czasu można zmienić. Jeżeli stać Cię na to aby wydać 10 tys to dlaczego nie,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karbon jest sztywniejszy od aluminium. Mufa suportu nie rusza się tak jak w aluminium, przez co efektywniej można przenieść siłę nóg na koła. Dobry karbon jest sztywniejszy a zarazem tłumi lekkie drgania poprzez odpowiednie ułożenie włókien karbonu.

Rower na karbonie jest troszkę lżejszy więc na podjazdach powinno być lepiej niż aluminium. Jednak różnica jest mała.

Czy 27,5 czy 29 to chyba kwestia upodobań i Twojego wzrostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku już lat używam fulla od ghost'a z czterozawiasem i bardzo przyjemnie się mi na nim śmiga.

Gdybym obecnie zmieniał rowerek to Ghost byłby na pierwszym miejscu rozważany.

Aczkolwiek porównanie mam jedynie do jednozawiasu od KTM-a i I-drive od GT, więc nieduże. Ale z tych trzech rozwiązań czterozawias najbardziej mi odpowiada.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...