Skocz do zawartości

[opony] jakie do MTB 26" w lekki teren


kravec

Rekomendowane odpowiedzi

Zastanawiam się nad zakupem drugiego kompletu opon. W tej chwili mam Rubeny V66 czyli slicki. Jestem z nich nawet zadowolony- jeżdżę głównie po asfalcie, ewentualnie lekki szuter też da się przejechać. Jednak kiedy zapuściłem się kawałek w las spotkałem się z paroma miejscami gdzie musiałem zejść z roweru i go przeprowadzić. Podobnie przy bardziej stromych podjazdach pod górki. Jako że chciałbym pojeździć trochę po terenie, niedługo też w sumie zacznie się robić chłodniej co sprzyja krótszym a intensywniejszym wypadom chciałbym założyć coś co będzie sprawdzało się w niedużym piachu (nie jestem wyjadaczem pod względem techniki więc i tak w ciężki teren nie wjadę), na liściach, kiedy będzie wilgotno. Wiadomo- dobrze by było jeśli na asfalcie też dadzą radę (co drugi dzień nie będę zmieniał opon, a może czasami będę chciał gdzieś podjechać w mieście), ale priorytetem tutaj jest lekki i powiedzmy umiarkowany teren.

 

Kwestia jest na razie do przemyślenia ale chciałbym zamknąć się w 100-120zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te XK i RK to jaka firma? Bo nie mogę znaleźć.

 

Te Rubeny mam w rozmiarze 1.75. teraz jeszcze się zastanowiłem czy do 2.2 nie potrzebowałbym nowych dętek? Dodatkowo przednią obręcz mam na wentyl samochodowy (obręcz to Mavic XM317 czy X317- nie pamiętam), tył pod prestę (Alexrims XD lite).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xk i RK to odpowiednio X-King i Race King. Detki mają zakres szerokości, niektóre bardzo duży, musisz sprawdzić po prostu jaki mają Twoje. Na Twoim miejscu kupił bym opony "trekkingowe" trochę szersze od tych slick. 1.9, delikatny bieżnik na środku i trochę agresywniejszy po bokach. Wtedy jadąc w teren po prostu redukcja ciśnienia i boczne klocki będą wspomagać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie skoro masz slicki, to kup oponę typowo górską, nie trekkingową, ponieważ na piaszczystych odcinkach się zapłaczesz. Polecam z grubej rury Geax Saguaro 2.0 lub 2.20, lub 2.2 na przód i 2.0 na tył. Wszystko w zależności czy do ramy zmieści Ci się 2.2 na tył. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 2.2 Saguaro i dramatu nie ma, aczkolwiek docelowo rower przeznaczony jest do jazdy górsko/leśnej. Jeśli kolega chce mieć dwa komplety kół, gdzie jeden na las (nie istotna trasa, ponieważ apetyt rośnie w miarę jedzenia), a drugi na asfalt, to może wybrać skrajne opony. Jeśli zaś szuka jednego uniwersalnego kompletu, to akkwlsk zgodzę się.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właściwie nie chcę rezygnować ze slicków bo używam roweru do dojazdów na uczelnię i zasuwania po Łodzi. Częściej też jeżdżę tylko po asfalcie. Lasy będą raczej jak mi się po prostu tak zachce (zmienię opony- w końcu nie jest to jakaś wielka operacja, na drugie koła niestety nie bardzo mnie obecnie stać).

 

Także raczej chciałbym opony na teren- nie asfalt/teren. Jak będę jechał pojeździć po terenie to właściwie szutrowe drogi zaczynają mi się jakieś 300m od domu- i tak już mogę polecieć tylko terenem właściwie. Pewnie będzie też tak jak kolega napisał- apetyt rośnie w miarę jedzenia i będę starał się uczyć po trudniejszym terenie.

 

Rama to Level A4 jakoś z 2008-2010 pewnie (biało czerwona).

 

Maxxis jest już trochę droższy. Na razie jak poczytałem to Road King byłby w sam raz. W rozmiarze 2.2 bo 2.0 podobno gorzej się sprawdza, do tego nie zależy mi jakoś specjalnie na oporach na asfalcie, tylko na trzymaniu w terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może na przód XK 2.2, na tym RK 2.2.

Ew. Saguaro, ale te mają już trochę większy opór.

W prawdzie nie mój wymiar opony wiec sobie poszukam na forum. Ale da się w dwóch zdaniach wyjaśnić jaka jest różnica między nimi.Tzn bardziej jakie są plusy posiadania innej na przód i innej na tył? Wizualnie widzę różnicę ale co to zmieni w użytkowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XK ma trochę wyższy bieżnik i rzadziej rozmiaszczony - lepiej radzi sobie w terenie. Na środku klocki są ciasno, przez co ma niskie opory toczenia.

RK ma niski i gęsty bieżnik - jeszcze niższy opór toczenia (nieznacznie), ale kosztem gorszego trzymania.

 

Zarówno na Saguaro jak i XK (miałem na obu kołach) da się spokojnie wykręcić średnią ponad 30km/h po płaskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam Continentala Race King, mam 2.0 ale z tego co sie zorientowalem wszystkie tak maja. Te opony bija jak szlone. Zalozylem jeden komplet, tragedia, wymienilem w sklepie na nowe, bija mniej ale nadal jest to wyczuwalne, straszna lipa jak za opony warte 100pln sztuka. Sprzedawca mi je polecil i jakos zapomnial wspomniec ze te continentale maja tendencje do bicia i nic na to nie poradzimy, reklamacje u producenta wg niego nic nie daja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...