Skocz do zawartości

[upgrade] Upgrade osprzętu Superior Oxide 810 2012r


johnnyno

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Od ponad roku mam fajnego Superiora Oxide 810 (z 2012r).

Jeżdżę coraz więcej i zamierzam go podrasować, bo mam wrażenie, że jest zbyt "słaby" na bardziej wymagające trasy. W planach mam dłuższe (kilku dniowe) wyprawy.

Nie mam kasy żeby od razy wywalić na nowy rower więc chciałbym sukcesywnie inwestować w mój sprzęt rowerowy (przy okazji ucząc się o sprzęcie rowerowym i jego serwisowaniu).

 

A więc do rzeczy, tutaj jest specyfikacja:

 

RAMA ALUMINUM 6061.T6 Hydroforming
BIEGI 24
WIDELEC SR Suntour XCM HLO
(system amortyzacji/tłumienia) coil spring/hydraulic lockout
(skok) 100 mm
STERY ONE IHS 1-1/8" w/cartrige bearings
OŚ SUPORTU THUN Jive Square system
WSPORNIK KIEROWNICY ONE Oxide 31.8 mm; 14", 16", 18"/90 mm; 20", 22"/110 mm
KIEROWNICA ONE Oxide W 640 mm, 9°, 31.8 mm R18-20 alloy, rised type
SZTYCA PODSIODŁOWA ONE Oxide 31.6 mm/350 mm AL6061
CHWYTY KIEROWNICY ONE MTB DualDensity kraton-gel
SIODEŁKO SELLE ROYAL New Freccia
DŹWIGNIA HAMULCA TEKTRO Draco Hydraulic system
HAMULCE (przód/tył) TEKTRO Draco Hydraulic system, 160 mm rotor
MANETKI SHIMANO SL-M310 Rapid Fire Plus
PRZERZUTKA PRZÓD SHIMANO FD-M190
PRZERZUTKA TYŁ SHIMANO Alivio
KORBA SHIMANO FC-M171 42/34/24 170 mm
WOLNOBIEG/KASETA SHIMANO HG40 11-30T
ŁAŃCUCH KMC Z51
PIASTA PRZÓD KT - Disc alloy w/QR
PIASTA TYŁ KT - Disc alloy w/QR; cassette type
OBRĘCZE RIGIDA X-Star Disc double wall
SZPRYCHY galvanized black
OPNY (przód/tył) IMPAC CrossPac 26x2.1
PEDAŁY VP -M20, Alloy Cage/Alloy Barrel Body
WAGA [kg] 14.5 kg

 

Początkowy plan mam taki, żeby wymienić osprzęt na lepszy (XT, a nawet XTR), a poźniej przerzucic wszystko na lepszą ramę.

Chciałbym przejść stopniowo i tutaj brakuje mi wiedzy specjalistycznej, bo wymiana niektórych elementów pociąga za sobą wymianę innych.

Nie wiem np czy wymiana kaset na 10 rzędowa pociaga za sobą wymiane przerzutki? a dalej dźwigni przerzutki?

 

Jak najlepiej rozplanować upgrade tego roweru, żeby można było małymi kroczkami przejść do XT/XTR?

 

Dzięki!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł bez sensu, jak chcesz zacząć budować nowy rower to zacznij od ramy. Albo kup cały (z rozwojową ramą), wymiana napędu nic Ci nie da - w szczególności do pokonywanych dystansów czy też trudniejszych ścieżek. Bo po pierwsze, rama jest mocno rekreacyjna, i nierozwojowa. Od razu zaczną się problemy z doborem amortyzatora (bo teraz wszystko jest tappered) - pewnie po drodze zdąży się zużyć ten napęd (który jest pierońsko drogi w utrzymaniu) i wyjdziesz jak na samym początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł bez sensu, jak chcesz zacząć budować nowy rower to zacznij od ramy. Albo kup cały (z rozwojową ramą), wymiana napędu nic Ci nie da - w szczególności do pokonywanych dystansów czy też trudniejszych ścieżek. Bo po pierwsze, rama jest mocno rekreacyjna, i nierozwojowa. Od razu zaczną się problemy z doborem amortyzatora (bo teraz wszystko jest tappered) - pewnie po drodze zdąży się zużyć ten napęd (który jest pierońsko drogi w utrzymaniu) i wyjdziesz jak na samym początku.

 

A czemu rama jest nierozwojowa? 

 

Odnośnie pomysłu to chciałem ulepszać rower, bo jak pisałem na wstępie coraz bardziej odczuwam słabości sprzętu który mam.

Napęd coraz cześciej wydaje dzwine hałasy i na trasach szczególnie w błocie/piachu/wodzie staje sie bardzo zawodny (biegi same przeskakują lub nie chcą wskakiwac tam gdzie ja chcę :), terkocze, itp itd).

Poza tym kaseta zaczęła mi "falować", a suport mam wrażenie że za chwilę się rozleci...

Kilka razu już czyściłem napęd, regulowałem przerzutki itp itd, ale jak to się mówi "z g.... bata nie ukręcisz".

 

Na nowy nie mam kasy, bo jak już chciałbym przesiąść sie na coś bardziej profesjonalnego to kilka tyś musiał był wywalić na blat.

Więc wpadłem na pomysł, że wymienie osprzęt, a później wrzucę go na nowa ramę, ale z tego co widze chyba nie jest to najlepszy pomysł na tym forum :)

 

Ogólnie jest coś co mógłbym wymienić w napędzie, żeby odczuł różnicę podczas jazdy czy lepiej okładać w skarbonkę na nowego bike-a?

jak lubi ten rower i mu pasuje to czemu nie moze zmieniać ale ja bym nie szedł w Xt czy Xtr ale w Slx jedynie manetki bym założył Xt tańszy koszt modernizacji do tego dobre pancerze i działenie napędu sie zdecydowanie polepszy 

 

A w klasie SLX są 8-biegowe przerzutki?

Bo w sumie moim celem nie jest przejscie na 10-biegowy zeby miec wiecej przełożeń, ale żeby poprawić niezawodność napędu i komfort jazdy.

Znalazłem jedną przerzutkę 8-9 biegowa w klasie SLX:

http://rowerowy.com/sklep/czesci/przerzutka-tyl/shimano/prod/rdm662

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma najminiejsza ilośc biegów obsługiwana przez slx to 9 i juz ich nie produkuja teraz jest w wersji 10 biegowej jesli szukasz manetek na osiem rzedów to tylko alivio i to zeszłoroczny wypust bo alivio produkuja juz tylko na 9 biegów przerzutke znalazłeś ale z manetkami będzie problem chyba że alivio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderzyło mnie to porównanie, chcesz wymienić napęd na xt/xtr - czyli na osprzęt typowo do ścigania się, a wstawić to na ramę na której wiele się nie pościgasz (de facto będzie nawet tańsza rama niż taka korba xt, nie mówiąc o xtr który kosztuje jak cały ten rower) - ale jak wymieniać na deore/slx to jak najbardziej tak :) Z naciskiem raczej na deore, wiele osób nawet jak ma sprzęt xt/slx to potem wymienia części na deore bo ich najzwyczajniej w świecie nie stać na utrzymanie tak wysokiej półki osprzętu. A jak się nie chcesz ścigać i liczysz na płynną pracę napędu to po co coś więcej niż deore?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli szukasz manetek na osiem rzedów to tylko alivio i to zeszłoroczny wypust

 

Jak się dobrze poszuka to się znajdzie. Ja przykładowo w zeszłym tygodniu kupiłem 8-biegowe SRAMy (kompatybilne z Shimano): http://rowerowy.com/sklep/czesci/manetki-gripy/manetki/prod/trigger-attack

 

Tyle, że ja nie szukałem upgrade'u, tylko wymieniałem popsuty komponent :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamierzam się ścigać też, amatorsko oczywiście!

Co do sprzętu XT/XTR to raczej myślałem o raczej o XT z niższej półki, z tym XTR to rzeczywiście pojechałem, bo jak zacząłem sprawdzać ceny to się przeraziłem :)

Ale już mi wybiliście to z głowy ;)

 

A może mi ktoś wytłumaczyć co z tą moją ramą jest nie tak? Że jest nierozwojowa...

Chodzi o wagę, wtrzymałość, jakieś brakujące mocowania??

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi o to że to rama na kołach 26" do którego nowoczesnych amortyzatorów juz nie kupisz jedynie to co juz jest na rynku ale jeszcze jest tego trochę teraz pry powoli wiedzie koło 27,5" np.  http://www.artex-rowery.pl/northtec-gravity-275-dr-2014-p-778.html rama już z głowką taperowana więc więkze moźliwości wymiany na lepszy amortyzator ale na 26' jeszcze troche pojeździsz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co kolega wyżej pisze, będziesz miał problem z wymianą amortyzatora. Teraz nie masz ramy z tą główką stożkową, tylko normalną - a w każdej już lepszej ramie znajduje się główka stożkowa. Do tego nie jest to geometria ramy do ścigania się - rama jest krótka i przez to na rowerze masz sylwetkę bardziej wyprostowaną niż pochyloną do sportowej jazdy. Generalnie jak wsiądziesz na rower do ścigania się to poczujesz mocną zmianę, tak że pewnie Cię zaczną boleć plecy :P

 

Jak wymieniać napęd to nie ma problemu - wsadź na co Cię tam stać :), ale upgrade całego roweru to już trzeba będzie sobie odpowiedzieć na pytanie na jakim kole chcesz jeździć: 26 - gdzie producenci nagle w tym roku olali ten segment, 27.5 - prawdopodobnie wyprze 26 i 29 coś dla osób które lubią większe koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła 28" to rowery crossowe chyba że mówisz o 29" mają taki sam rozmiar kół co crossy ale przez balon opony powiększa się średnica koła o jeden cal, przeskakując z 26" na 29" odczujesz diametralną róźnicę w skręcaniu rowerem zaś rozmiar 27,5" to uniwersalne koło ma dużo cech z małego koła i dużego,  jak szukasz roweru na wyprawy to cross spełni Twwoje oczekiwania ale jesli chcesz także jeździć w trudniejszym terenie to polecam 29" tylko musiałbys szukać ramy z moźliwością zamontowania bagażnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

THX!

 

A wkład suportu? bo chyba to będę musiał w pierwszej kolejności wymienić :/

Zdjalem korbę, żeby go sprawdzić, pokręciłem, luzów nie ma, ale przy obracaniu czuć wyraźny opór i słychać lekkie chrupanie, a jednym miejscu aż trudno przekręcić (taki przeskok jest).

Jak na moje to wkład jest do wymiany..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...