Skocz do zawartości

[Napęd] jaka kaseta szosowa


rodszyld69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje Waszej porady chcę w swoim crossie wymienić kasetę plus łańcuch i kółeczka do tylnej zmieniarki XT nigdy nie używałem napędu szosowego więc nie mam doświadczenia w tej sprawie a więc pytania:

 

1 czy kaseta 105 jest odpowiednikiem kasety SLX -szukam kasety z przełożeniami 11-28 w napędzie 3x10 a może jest jakaś lepsza w tej      cenie :icon_question:

2 jesli łańcuch campy to czy musi być record czy niższej grupy też będzie dobry :icon_question:

3 nadchodzi pora wymiany kółeczek w mojej zmieniarce XT i mam pytanie czy te kółka http://allegro.pl/kolka-przerzutki-tacx-t4060-shimano-9-10-biegow-i4493230533.html?source=mlt będą lepsze od kólek dedykowanych do tej przerzutki  http://rowertour.com/shimano-kolka-przrzutki-tylnej-ultegra-xt-saint.html :icon_question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Słuchaj, jedni mówią ze nie mają problemu, inni że nie mogą wyregulować i napęd klasy XT myśli przy zmianie biegów ... Na pewno przerzutka klasyczna nie ma takiej dolegliwości. Musiał byś zmienić XT na Np Sainta, który jest odpowiednikiem XT lub Zee czyli SLXa one są do zjazdów i małych kaset przeznaczone.

 

Tak w SLX był kaset 11-28 i o ile slx jakoś na tym jeździło tyle XT nie specjalnie już chciał.

 

Odnośnie łańcucha to najlepszy możliwy oczywiście. Record jest najlepszym łańcuchem. Ale czy opłaca sie tyle wydawać na recorda, bo przy 10 rzędach tani nie jest ... to już inna kwestia. Czy kółeczka są lepsze od oryginalnych ? Nie wiem, na pewno sie nie zatrą i nie będą piszczeć na mokro jak ceramika z XT. Łożyska maszynowe powinne wytrzymać sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team