Skocz do zawartości

[napęd] Alivio 2015 - opinie


Bartek3033

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

hmm te 40t na dużej to nie za mało trochę?

 

Jest grupa ludzi, która kupuje rowery terenowe, które potem przez całe życie terenu nie widzą. Korba 44T w 29'er to nieporozumienie. 40T to w sumie głos rozsądku. Nawet w 26er 44T to dość ciężko, raczej na łatwe szutry długie i zjazdy.

 

Propozycja Alivio na 2015 jest bardzo ciekawa. Design rodem z wysokich grup (oby nie tylko wygląd).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

48T dla trekingu, chociaż to chore
W takim razie ci od rowerów szosowych to już całkiem psychopaci są, skoro potrafią załadować sobie korbę 50/53T...

 

 

Przypominam, że trekkingami i crossami jeździ się głównie po asfalcie. Jak trafisz na dobry zjazd, to i 48x11 nie jest przesadą....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

przy 9sp nie oferowali nam tylko 44t?

Wtedy twierdzono że 44-32-22 to ideał, przyszło 10 rzędów i twierdzą że ideał to 42-32-24 do 26" lub 40-30-22 do dużych kół, a za czasów 8-rzędów twierdzili, że ideał to 42-32-22. Twierdzili w domyśle spece od marketingu Shimano ;)


 

 

(lub 48T dla trekingu, chociaż to chore...

Na korbie 48-38-28 i kasecie 11-32 w trekingu 12 letnia córa podjeżdża wszystko w okolicy Ojcowa co jest po asfalcie a także zdarza się jej dokręcać na 48:11 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypominam, że trekkingami i crossami jeździ się głównie po asfalcie. Jak trafisz na dobry zjazd, to i 48x11 nie jest przesadą....

 

Oczywiście że nie jest, przerabiam swojego crossa na zimówkę/kargo (o sportowym zacięciu :) ) wymieniając między innymi trekkingową korbę na górską 44. Brak tych czterech ząbków odczuwam na codzień na asfalcie.

 

Korba w wersji na Octalink jest chyba na tyle kusząca, że ulegnę

 

Estetyką nie grzeszy, lecz to oczywiście kwestia indywidualnych upodobań :) No i chyba wagowo (ok 950gr.) nie odbiega za bardzo na plus od poprzedniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w starym dupowozie mialem dziwna korbe 46t,  i na przełozeniu  46/14 oblatałem 3/4 asfaltowych tras...   Fakt  48 do trekinga jest przydatna, zwłaszcza ze tam oponki węższe :)

Chwila bo trochu się zgubiłem. rynku 10sp  nie śledzę w ogóle, ale myślałem że tam 3blaty sie w ogóle nie przyjęły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na korbie 48-38-28 i kasecie 11-32 w trekingu 12 letnia córa podjeżdża wszystko w okolicy Ojcowa co jest po asfalcie a także zdarza się jej dokręcać na 48:11

 

Zapiąć 48x11 to nie sztuka, trzeba jeszcze mieć siłę tym kręcić z rozsądną (zdrową) kadencją, żeby był sens użytkowania takiego przełożenia.

 

@@Shiryu, Szosówka to zupełnie inny świat. Prawie o połowę lżejszy rower, inna geometria inne ogumienie. Idea korby 48T w rowerze, który ma areodynamikę Wartburga (z prawie pionową przednią szybą) i teoretycznie ma być przeznaczony pod sakwy czy nawet wyprawy, to bezsens. I będę to podtrzymywał.

 

Żeby nie było offtopowo, to Shimano wprowadziło podział na grup na górką (M) oraz trekingową (T). Tam korba 48T została. W Alivio 2015 jest ten koncept obecny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

ja w swoim rowerku poziomym, który jest baardzo ciężki i jest fullem mam aktualnie korbę 48:38:28 i kasete 11:34, górki typu 7% podjeżdżam na 38:34, niby wystarcza ale przydałby się lzej, z kolei na prostych asfaltowych odcinkach, też mam 38 a z tyłu max bieg to 6-stka ( mam 8 ) Zastanawiam się aktualnie nad wymianą korby oraz napędu, aktualnie siedzi tak korba typu "odlew z żeliwa" , kaseta alivio i przerzutka altus z dużymi zębatkami. Myślałem nad korbą właśnie mtb tą z zębatką 40 i kasetą 11:34. z kolei z racji ze mam kierownice podsiosłową gdzie gripy są prostopadle do ziemi a nie równolegle jak to w pionowych roweruch, muszę mieć koniecznie gripshifty, no i tu problem, bo jedyne jakie są mi znane na rynku w 2:1 to shimano, ale 3x8, czy są może zatem nawet jakieś no-name które są na 9 rzędów w 2:1? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Danielasty odezwij się na priv, bo mam takie cudo na sprzedaż. A wracając do tematu. Myślę, że 40T to nie jest przesada w 26" Oczywiście nie mogę ocenić jak jeździsz i gdzie jeździsz, ale przy założeniu, że dbasz o swoje zdrowie jak i o rower to blat 40T spokojnie wystarczy. Jeżeli mówisz, że poprzedni blat 42 był OK to tutaj różnica 2zebów z przodu nie będzie aż tak bardzo odczuwalna jak dwa ząbki z tyłu czyli praktycznie jeden bieg w dół.
Ale zastrzeżeniem jest to, że musisz jeździć z głową. Pracując przez wakacje w serwisie naprawiałem kwiatki w stylu zajechany blat i ostatnie dwie zębatki w kasecie+ kółeczka od przerzutki którymi rozciąłem sobie palec... jeżeli nie jeździsz siłowo i jadąc "blat-ośka" masz zdrową kadencję to pomyślałbym jednak o 44T.
Co do korby 48T to zdecydowanie zgadzam się z mklosem. Na 48x12 może fajnie sie zjeżdża jak można dokręcić przy 60km/h ale wyprostowana pozycja i obładowanie sakwami przy tej prędkości to zabójstwo. Już nie mówiąc o tym, że nie wyobrażam sobie składać się na górskiej drodze w zakręty obładowany torbami... Jeżeli już, to powinno to iść w drugą stronę, aby nie dość, że ciężkim to jeszcze obładowanym rowerem można było bez specjalnego trudu podjeżdżać po szosach w wysokich górach (w końcu zamki, kościoły czy inne klasztory są również w górach a zwiedzanie takich miejsc zawiera się w turystyce rowerowej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to stało się i mój Scott dostał korbę FC-M4000 (octalink), kasetę HG4000 (12-36) i Campa C9 do tego.

 

Przednia przerzutka się trochę nie chciała dogadać z korbą, ale po kilkunastu minutach znalazły wspólny język i trochę poszły na kompromis - trze o klatkę tylko na biegach, których nie używam. Do tego musi być dość wysoko (jak do blatu 44) nad korbą co jest wymuszone konstrukcją pod młynek 22T.

 

Dzisiaj włożone i po 35 km stwierdzam, że prędkość maksymalna 29era przy rozsądnej kadencji 120 rpm to okolice 55 km/h i to wystarczy mi aż nadto - można szybciej, ale po co? :teehee:

Kosztem zębatki 11T jest zębatka 36T, której brakowało mi nieraz na podjazdach, a mniejszy blat korby bardzo przyjemnie wygładził przejścia w okolicy wysokich przełożeń. Już nie wspominając o zmniejszonej różnicy między najmniejszą zębatką korby a środkową - 8 zębów to nie 10 i to się czuje - w większości przypadków zmiana biegu z przodu obywa się bez zmiany z tyłu i nie gubię rytmu.

 

Może po większym przebiegu znajdę jakieś wady i pokuszę się o recenzję napędu. Może przerzutka zacznie mnie irytować i pokuszę się o zmianę.

 

Są jakieś, które obsłużą 3 rzędowe korby i małe blaty lepiej niż moja M430? Nie licząc oczywistej FD-M4000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten SLX jest pod młynek 24T i blat 42T, więc w przypadku młynka 22T mógłby być lekko niżej i ogarniać blat 40T tak jak 42T. Warte przemyślenia i tańsze niż Alivio :thumbsup:

 

M430 bardzo średnio nadaję się do takich korb - po lekkiej zmianie kąta zamocowania nie trze na 3x9 za to ma problemy z redukowaniem :icon_confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ten SLX jest pojemności 18 i dyferencji między blatem, a środkową tarczą 10. Czyli klasyka 10 rzędów. Nie ma znaczenia czy korba będzie 42-32-24 czy też 40-30-22. Po prostu gdy ta przerzutka wchodziła na rynek nie był tych drugich korb. Ma fajny krótki wózek (pojemność 18) i nie zawadza o tylnym trójkąt nawet jak jest bardzo nisko. Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Przerzutka przednia Deore FD-M591-10 o pojemności 18T współpracuje z korbą idealnie. Klatka jest kilka mm nad zębami blatu i z każdej przedniej zębatki można wrzucić dowolny bieg na kasecie i nie ma mowy o obcieraniu.

 

Czyli potwierdzone, że do nowych Alivio nie tylko nowe przerzutki Alivio :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...