Skocz do zawartości

[DMC roweru] Ile wynosi i jakie są konsekwencje jej przekroczenia


Rekomendowane odpowiedzi

Przez kilka ostatnich jazd rowerem (Kross Hexagon X6) zauważyłem, że pomimo wysokiego ciśnienia w oponach, pod obciążeniem ugina się tylna opona, a siedząc na siodełku sztyca (bardzo delikatnie) wygina się do tyłu. W instrukcji przeczytałem że rower wraz z użytkownikiem może ważyć 100kg, co w przypadku mojego sprzętu daje ~86kg masy użytkownika. Nie mogę sobie jakoś wyobrazić zejścia do takiej wagi, ponieważ obecnie ważę ~100kg przy 196cm wzrostu. Czy instrukcja to jakieś bajkopisarstwo, czy rzeczywiście Hexagon X6 nie jest tak wytrzymały, a jeśli tak to czy jeżdżąc nadal w ten sposób mogę uszkodzić rower?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólna specyfikacja myślę że bierze pod uwagę całokształt roweru typu nacisk na plastikowe pedała PEDAŁY ramiona korby itp. A także przeciążenia przy zjazdach z górki jakie mogą występować. Jeśli chodzi o giętkość sztycy to sprawdź czy nie masz siodełka za bardzo wysuniętego do tyłu, ale mimo to zawsze będzie się troche odginać, to tylko rura więc nie ma siły żeby tak nie było. Producent może się w ten sposób niejako bronić przed roszczeniami gwarancyjnymi powołując się na pewną nominalną wytrzymałość materiału a ile w tym prawdy to myśle że jest to troche ponaciągane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że przy skoku i normalnej jezdzie troche inaczej rozkładają sie siły/naciski na rowerze, zwłaszcza jak ktoś nie lubi odrywac tyłka od siodła... ;-)

Mimo wszystko myślę że dmc tak jak inne parametry jest podawane z jakimś zapasem wiec tak odrazu nic się nie stanie. Dużo wcześniej może wystąpić zmęczenie materiału i związane z tym konsekwencje. Jeśli wszystko masz dobrane i ustawione jak należy to może sprawdź inna, solidniejsza sztyce jak się zachowa.. A opona to normalne że zawsze troche się ugnie więc tym sobie głowy nie zawracaj, pilnuj tylko właściwego ciśnienia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pedała...litości...

 

Im wyżej wyciągnięta sztuca tym większe ryzyko uszkodzenia ramy, pamiętać trzeba jeszcze że ma na to wpływ także przesunięci siodła do tyłu.

 

Powiedz mi czy aby czasem nie masz za małej ramy?

 

Ile sztyca wchodzi w ramę i ile wystaje i co to w ogóle jest za sztyca, pytam bo ja też ważę ok 100 kg i mam sztycę BBB 27,2 wyciągniętą  obecnie na 210 mm a w poprzedniej ramie miałem 5 cm więcej i nie mam i nie miałem  wrażenia żeby coś się wyginało:)

 

Siodło także może być słabe.

 

 

Ciśnienie w oponach ok 2.8 do 3 Atm i jest ok.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy instrukcja to jakieś bajkopisarstwo, czy rzeczywiście Hexagon X6 nie jest tak wytrzymały, a jeśli tak to czy jeżdżąc nadal w ten sposób mogę uszkodzić rower?

 

Tzw. dupokrytka. To nie jest tak, że jeżeli będziesz jeździł 1kg poniżej DMC, to rowerowi nic się nie stanie, a po przekroczeniu DMC o 1 kg popęka 100% populacji... Jest to taka granica, po przekroczeniu której, prawdopodobieństwo awarii zaczyna wyraźnie rosnąć. Jak wyraźnie - trudno powiedzieć co dla producenta jest dużo a co mało.

 

Akurat w przypadku Krossa nie ma mowy o nośności ramy, a jest enigmatycznie mowa o hamulcach. W przypadku V-ków jest to w sumie sensowne, bo w przypadku badziewia za kilka PLN mogę sobie wyobrazić, że pęka ramię, gdy ostro hebluje się masę 120-130kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest enigmatycznie mowa o hamulcach. W przypadku V-ków jest to w sumie sensowne, bo w przypadku badziewia za kilka PLN mogę sobie wyobrazić, że pęka ramię, gdy ostro hebluje się masę 120-130kg.

Mam mechaniczne tarczówki, raz się tylko przegrzał tył ale przy hamowaniu z góry z 60km/h do zera, więc hamulce mnie nie martwią. 

 

 

 

Ciśnienie w oponach ok 2.8 do 3 Atm i jest ok.
 

Ostatnio zazwyczaj pompuję 4-4,5 atm a i tak tył się czasem ugina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to tego w sumie dochodzi jeszcze ciężar roweru dlatego może Ci się wydawać że "pływa"ta opona ale może to być kwestia także słabych gum, przy takim ciśnieniu opona jest jak skała(pomijam szosowe  gdzie dmucha się więcej), do jazdy po szosie ok ale w terenie raczej się słabo sprawdzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...