Skocz do zawartości

[Grand Canyon AL SLX 7.9] na maraton


amauser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Piszę ponieważ potrzebuję Waszej pomocy w wyborze roweru. Otóż zdecydowałem się na zakup Canyona AL SLX 7.9 http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3173 . Rower ma służyć do amatorskiego ścigania w maratonach i półmaratonach. Mam ograniczony budżet i dlatego padło na tę markę (niezłe wyposażenie za tę cenę). Ostatecznie zdecydował fakt, że ten model posiada sztywną oś, która z tego co czytam wydaje się być już chyba niezbędna w 29-erach (chyba że się mylę, to proszę mnie wyprostować). Moje pytanie do Waszego grona brzmi: czy geometria tego roweru ma sportowy charakter i nadaje się do ścigania? Pytanie być może nieco prozaiczne, ale prosze o wyrozumiałość bo nie mam dużego doświadczenia z rowerami z dużym kołem. Dodam jeszcze , że mam 188cm wzrostu, przekrok 90cm. Z góry dziękuję serdecznie wszystkim za pomoc.

Edytowane przez amauser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersja AL 6.9 z tego co widzę na stronie Canyona nie ma sztywnej osi z tyłu. Z tego co wyczytałem m.in. na tym forum jest to chyba dość istotny element przemawiający jednak za wersją SLX. Chyba że te zachwyty nad osią 12mm są na wyrost. Ja tu nie mam żadnego doświadczenia ani skali porównawczej więc muszę zaufać opiniom innych.

Edytowane przez amauser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrze na geo AL i AL SLX i wychodzi na to, że ramy są praktycznie takie same z tym, że w SLX tylni trójkąt jest krótszy no i rozstaw kół jest krótszy. Więc obydwa mają teoretycznie geo sportowe. Jeśli się mylę, poprawcie mnie ;)
AL 6.9 - 16.5"
AL SLX - 16"
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

amauser rozmiarowka Canyona bedzie podpowiadac rozmiar L, ale na moje to jestes w absolutnie gornych widlach tego rozmiaru i lepszy dla Ciebie bylby rozmiar XL. Po pierwsze sztyca nie wystawala by tak mocno, po drugie moglby byc za krotki.