Skocz do zawartości

[rower] Przeróbka roweru Pegasus na szosowy


Pegasus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam rower ( nie wiem jaki to typ ) Pegasus, którego zdjęcia dodaje na dole. Nie używam go, ale naszła mnie ochota na przeróbkę na rower szosowy. Chcę w nim wymienić koła i opony ( 26'' ) na szosowe, ściągnąć bagażnik, nóżkę i  błotniki, wymienić kierownice, założyć z tyłu hamulec i założyć lekkie siodełko. Rower ma torpedo, jest jedno biegowy ma przedni hamulec. Chciałbym jeszcze wyrzucić blokadę tylnego koła. Jak myślicie - jaki koszt takiej naprawy i czy jest ona opłacalna dla rowerzysty-amatora? Pozdrawiam

 

thumbnails.jpg 2_t.jpg 3_t.jpg 4_t.jpg 5_t.jpg 6_t.jpg
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zrobić z tego singla, czy szosę? Jeśli singla, to taniej będzie kupić nowy rower. Jeśli szosę, to z obecnego zostanie Ci tylko rama, która na dodatek nie jest szosową. Nawet jeśli będziesz kupował zużyte części niskich grup, to taniej Cię wyjdzie kupić nowy rower.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro są w twojej okolicy, to najlepiej byłoby przejechać się i obejrzeć je na własne oczy (oczywiście, zakładając, że pasują Ci rozmiarem, bo inaczej jest to pozbawione sensu). Będziesz mogł ocenić stan sprzętu, stopień zużycia napędu (bez sensu kupować rower za 300 złotych, w którym do wymiany jest korba, łańcuch i wolnobieg/kaseta), czy rama nie ma pęknięć etc. a przede wszystkim przymierzyć się do roweru. Bo to, szczególnie w szosach, jest cholernie ważne. Najlepiej byłoby, gdybyś zagadał ze sprzedającym, żeby Ci wypożyczył rower na np. godzinę, żebyś mógł go przetestować i z grubsza wyczuć. I jeszcze taka rada; jeśli będziesz miał do wyboru niezbyt pasującą wielkością okazję, oraz idealnie dopasowany rower na gorszym osprzęcie, to bierz ten drugi. Części i tak kiedyś się zużyją i będziesz musiał je wymienić, a jeśli będziesz miał za duży rower to zamiast czerpać przyjemność z jazdy tylko się zniechęcisz.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie chcesz mieć problemów w przyszłości (kupno opon szosowych w "normalnych" pieniądzach) zwróć uwagę na rozmiar kół. W tym Jaguarze są 27', a obecny standard to 28'. Sam to niedawno przerabiałem i skończyło się na kupnie kolejnego roweru. Mogłem kupić same koła, ale rozsądne kosztowały tyle, że po dorzuceniu stosunkowo niewielkiej kwoty, kupiłem szosę używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://olx.pl/oferta/rower-kolarzowka-kalkhoff-CID767-ID6KuuP.html#de6b7f2110 . Co myślicie o takim? Dogadałem się ze sprzedawcą, znalazł przerzutkę, rower sprawny. Cena jest do negocjacji, czy gdyby udało by mi się zbić 20 zł z 200 zł i zapłacić 180zł to by mi się opłacało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj wpadłem na pomysł by poczekać trochę dużej, listopad/grudzień, uzbierał bym z 500 zł i kupił bum coś podobnego do tego http://allegro.pl/szosowy-kolarzowka-alu-i4509657334.html . Myślę że to będzie najlepszy wybór, jeśli kupię trochę później ale lepszy sprzęt bo gdy wakacje się skończą to i tak nie będę miał zbyt dużo czasu na jazdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja mama ma rower Author z ramą 18'' ( jest to coś miejsko-szosowego, damka błotniki cienkie opony 28'' bagaznik itp. ) jeździ się na nim bardzo wygodnie, jest dobry dla mojej mamy a ja jestem od niej wyższy więc myślę ze rama 19'' powinna być dobra. Na Allegro znalazłem Romet Huragan 26'' model 2011 kupiony 2013 za 320 zł używany  ( nowy 550-800zł ): http://allegro.pl/rower-romet-huragan-26-szosowy-i4533910908.html . Czy ten rower jest warty swojej ceny?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...