Skocz do zawartości

[Napęd] Łańcuch nie napędza koła. Kaseta, bębenek czy coś innego?


Eoriz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Problem wygląda następująco:

   Jechałem rowerem, zatrzymałem się na chwilę po czym chciałem ruszyć dalej niestety straciłem silę napędową, pedałuje lecz nic z tego. Łańcuch jest na swoim miejscu, jednak nie przenosi momentu obrotowego na kola.

 Zachowuje się podobnie jak podczas kręcenia pedałami w tył.

 

Czytając forum zdiagnozowałem prawdopodobną przyczynę, czyli uszkodzony bębenek lub kaseta.

 

Posiadam następujące podzespoły

 - kaseta Sram PG-990

 - piasta DT SWISS XR1 

 

Moje pytania:

1. Czy postawiona diagnoza jest słuszna?
  a) Jeśli tak to czy dokupię gdzieś nowy bębenek i który będzie kompatybilny?

 

Jeśli mój opis jest niepełny niezrozumiały, to proszę o nakierowanie co mam sprawdzić/dopisać, ponieważ stawiam pierwsze kroki w mechanice rowerowej. Pozdrawiam  ;)

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

Doczytałem, że Twoje piasta jest tożsama z DT 370.

 

Tutaj masz do kupienia zestaw naprawczy składający się z dwóch zapadek, sprężyny i smaru.:

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/dt-swiss-hub-service-kit-two-pawl-hub/rp-prod81209

 

A tutaj instrukcję jak wymienić:

http://www.dtswiss.com/Resources/suport/HUBS/DT-Swiss-Hubs-370-Technical-Manual

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W częściach serwisowych widzę tam cały bębenek, zapadek brak. Jutro jeszcze podzwonię jeszcze w kilka miejsc, bo posiadam jeszcze kilak pomysłów. Jeśli wy macie jeszcze jakieś to proszę podzielcie się nimi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

W częściach serwisowych widzę tam cały bębenek,

Przecież podałem Ci link do manuala lub po polsku instrukcji obsługi Twojej piasty. Jest tam jak nic wyszczególnione na system zapadkowy + sprężynę + cały korpus bębenka. Więc o czym ty teraz piszesz? W Polsce o ile będzie coś takiego dostępne, to pewnie będzie drogie, bo będą to musieli zamówić albo od dystrybutora, albo właśnie z takiej strony jaką masz podaną przeze mnie wyżej. Czyli doliczą Ci koszt wysyłki do nich + prowizję dla sklepu.

Nie lepiej, łatwiej to samy zrobić?

 

W czym tu jest problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem, maual inaczej instrukcje  :icon_cool:, ale po:

1) Nie nigdy nie naprawiałem piasty ( z tym raczej sobie jakoś poradzę jak nie swoimi to cudzymi rękoma).

2) Jeśli zepsuł się bębenek to logicznie myśląc zużyła się jakaś część w tym przypadku zapadka. Idąc dalej tym tokiem rozumowania trzeba wymienić uszkodzoną część, dlatego potrzebuje tych dwóch zapadek.

Jeśli coś źle rozumie proszę mnie nakierować na właściwy tor. Pozdrawiam  :thumbsup: 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przecież w manualu masz krok po kroku pokazane wraz z rysunkami jak się za to zabrać. Bez oglądania piasty ciężko powiedzieć co się w niej na 100% zepsuło. Domyślamy się że są to zapadki, bo właściwie to jest jedyna część odpowiedzialna za zazębianie się bębenka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw rozkręć bebenek, umyj i obejrzyj. Może nie będziesz potrzebował zapadek. Z czasem smar lubi zgęstnieć, dostaną się do mechanizmu jakieś zanieczyszczenia i zapadki potrafią sie "przykleić". Oczywiscie w pozycji rozłączającej napęd. I sprężyna nie ma sily ich podnieść. A może sprężynka pękła? Jak rozkręcisz to bedzie mozna ocenić co jest zużyte a co wymaga jedynie czyszcenia i smarowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...