Skocz do zawartości

[Rower] Giant Revel czy Scott Aspect wasze opinie


gora

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Co wydaje się być lepszym rozwiązaniem w teren, który sprzęt byłby lepszej jakości  albo może macie jakieś inne propozycje.

 

Scott

http://www.scott.pl/product.php?id_cat=912&id_prod=5130

Giant

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.0/17698/74024/#specifications

       

Giant

 

Rama    Aluminium - ALUXX     Widelec    SR SUNTOUR XCT MLO 26", skok 100mm, blokada
Tylny amortyzator    Brak

Kierownica    Stalowa, gięta, 25.4x600/620mm    Wspornik kierownicy    GIANT Sport, 90/105mm
Wspornik siodła    GIANT Sport, 30.9x300/350     Siodło    GIANT Connect (Upright)
Pedały    VP, nylonowe z metalową klatką                 Manetki    SHIMANO M310, 3x8
Przerzutka przednia    SHIMANO M190                    Przerzutka tylna    SHIMANO Alivio
Hamulce    TEKTRO HDC300, hydrauliczne, tarczowe  Dźwignie hamulca    TEKTRO HDC300
Kaseta / Wolnobieg    SHIMANO HG41, 11-32, 8 biegów  Łańcuch    KMC Z8
Mechanizm korbowy    SR SUNTOUR NEX, 42/34/24   Środek Suportu    SR SUNTOUR cartridge
Obręcze    GIANT CR70, aluminiowe, dwuścienne           Piasty    FORMULA DC20/22
Szprychy    Nierdzewne, stalowe                                        Opony    GIANT Sport 26x2.1"
 

 

 

Scott

Rama Aspect 900, aluminium 6061 podwójnie cieniowane
Widelec Suntour XCT-MLO, blokada, 100 mm skoku 
Stery Ritchey Logic OE integ
Przerzutka (tył)Shimano Altus RD-M370 24 Speed
Przerzutka (przód) Shimano FD-M190 / 34.9mm
Manetki Shimano ST-EF 51 L /  8R EZ-fire plus  Klamki hamulca nil
Hamulce  Shimano BR-M375L Mech. Disc   160F/160R mm SM-RT30 CL Rotor
Korbowód Shimano FC-M171 42x34x24 w/CG
Oś korbowodu Chian-Haur CH-52 - B   Mostek Aspect HL TDS-D345A-8
Kierownica Aspect FT  680mm, black, 31.8mm  9° BS
Pedały Wellgo C 127 S                           Siodło Aspect 3426C
Sztyca Alloy, 31.6mm                              Piasta (Przód) Formula CL51
Piasta (Tył) Shimano FH-RM 35-CL        Łańcuch KMC Z-7
Kaseta Shimano CS-HG31-8l  11-32      Szprychy 14 G, stainless, black
Obręcze Syncros X-39 Disc 32H, black  Opony Impac Ridgepac  29 x 2.25 / 24TPI


 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower do 3 tysięcy (jednak niechciałbym przepłacać) jazda głównie po szlakach turystycznych, drogach ,ścieżkach od czasu do czasu  po asfalcie.

 Szczególny nacisk kładę na jakość produktu, żywotność jego wykonanie bo awaria na dystansie 50 czy 100 km nie wchodzi w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szybko po 3 browarach znalazłem lepsze, np:

 

26er GT Avalanche 2.0 satin 2013

29er Orbea Mx 29 30

świetną jakość do ceny oferuje też canyon.

 

 

 

szczególny nacisk kładę na jakość produktu, żywotność jego wykonanie bo awaria na dystansie 50 czy 100 km nie wchodzi w grę.
 

 

Tutaj bardziej kwestia jak będziesz dbał o rower. Często jak jeżdżę widzę full deore co piszczy jakby smar i serwis od kilku sezonów nie widziało.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia marki GT , Cube gdzie jest produkcja w Chinach czy fabryki w Niemczech.

Mało opinii na temat jakości tych produktów - co osoba to  odmienne zdanie :)

 

Znane marki to przede wszystkim Giant , SCOTT,  Kross

 

Co do hamulców tarczowe nie należą do trwałych konstrukcji a v-brake to zerowy koszt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co piszą obręcze faktycznie zużywają się jednak nie jest to na tyle dotkliwe by wpłynęło w znacznym stopniu na żywotność obręczy.

 

Tarczówki też się zużywają, więc czy na jedno nie wyjdzie? Biorąj jednak pod uwagę bezpieczeństwo tarczówki były by lepsze  (przy vbrake może pęknąć obręcz)

 

Najchętniej zamówiłbym ramo z giant, wymieniłbym korbę, ew. tarczówki   plus przerzutki , łańcuch ale tak się nie da.

 

Dlaczego Giant i  Scott które przedstawiłem w temacie to dwa różne typy rowerów ?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Z tego, co piszą obręcze faktycznie zużywają się jednak nie jest to na tyle dotkliwe by wpłynęło w znacznym stopniu na żywotność obręczy.

 

Tarczówki też się zużywają, więc czy na jedno nie wyjdzie? Biorąj jednak pod uwagę bezpieczeństwo tarczówki były by lepsze  (przy vbrake może pęknąć obręcz)

 

Najchętniej zamówiłbym ramo z giant, wymieniłbym korbę, ew. tarczówki   plus przerzutki , łańcuch ale tak się nie da.

 

Dlaczego Giant i  Scott które przedstawiłem w temacie to dwa różne typy rowerów ?

 

Do tej pory (odpukać) jeszcze obręcz mi nie pękła.

Co prawda staram się uważać na co wjeżdżam i nie skakać.

Rower nr.1  przebieg ok.12 tyś.km

Rower nr.2  przebieg ok.6,5 tyś.km

Natomiast osoba nieobeznana z tematem może mieć problem np.z wymianą klocków w tarczówkach.

Nie do końca rozumiem zasadność montowania tarcz w tego typu rowerach-z niskiej klasy osprzętem (wymienione:Giant i Scott).

Przecież (chyba) nikt nie będzie próbował na tym ekstremalnych zjazdów,bo te hamulce też niezbyt mocne.

Lepiej by było,gdyby zamiast tarcz dali V-ki i do tego lepsze przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia marki GT , Cube gdzie jest produkcja w Chinach czy fabryki w Niemczech.

Mało opinii na temat jakości tych produktów - co osoba to  odmienne zdanie :)

 

Znane marki to przede wszystkim Giant , SCOTT,  Kross

 

GT i Cube to marki w rzędzie z Giant'em,  Kross'a koło nich nie stawiaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross  jakość = cena ,słabe ramy, (wybrane modele) słaby lakier, źle zmontowany sprzęt.

Opinie zebrane z  forum.

 

Jest jeszcze  Giant Talon 27.5 4 (2014) ew. Giant Talon 27.5 3 vs vs  Giant Revel 0 w podobnej cenie.

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.4/17696/74820/

http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/talon.27.5.3.czarny/17696/74818/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do tej pory (odpukać) jeszcze obręcz mi nie pękła. Co prawda staram się uważać na co wjeżdżam i nie skakać. Rower nr.1 przebieg ok.12 tyś.km Rower nr.2 przebieg ok.6,5 tyś.km

Miałem V-ki w rowerze, który zrobił około 15k km. Niby obręcze nie pękły ale były już w niektórych miejscach poza wskaźnikami. Ścianki robiły wrażenie papierowych. Miałem spore opory bujać się ponad 60km/h po asfalcie i iść ogniem w dół po kamieniach. Czekało mnie przeplatanie, dlatego uciekłem w koła Disk/V-brake, skończyło się po miesiącu na podebraniu od kumpla hamulców z demontażu z nowego roweru za bezcen. Nie żałuję zamiany.

 

Racja,ale po co zakładają tarczę z przodu,a V-kę z tyłu (np.Romet Jolene 4.0 ) ? Żeby fiknąć koziołka przez kierownicę. :laugh:

Przedni hamulec jest do hamowania, tylni tylko do zachowania stabilności w jego trakcie. Bardzo sensowna wersja ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat zaczyna się ciągnąć jak smród po gaciach a dotyczy kupna w zasadzie sprzętu rekreacyjnego przez duże "R". W dodatku na słabym osprzęcie bo płacimy za nalepkę na ramie. Zamiast zaproponować coś co już jest przyszłościowe i poskładane z głową toczy się dyskusja o wyższości tarcz nad V-kami :wallbash:

 

Rower do 3 tysięcy (jednak niechciałbym przepłacać) jazda głównie po szlakach turystycznych, drogach ,ścieżkach od czasu do czasu  po asfalcie.

 Szczególny nacisk kładę na jakość produktu, żywotność jego wykonanie bo awaria na dystansie 50 czy 100 km nie wchodzi w grę.

 

A tymi propozycjami idziesz w drugą stronę. Nawet nie zwracasz uwagi ta tak istotną sprawę jak główka taper. Jak coś się stanie z tym sprężynowcem lub byś chciał wymienić na coś na powietrze to zaraz będzie lipa. Jak byś faktycznie sporo jeżdził i oczekiwał bezawaryjności to byś nie pociskał takich głupot w tematyce tej "zużywalności" tarcz. W samochodzie też się zużywają?? A może tylko same klocki ;)

 

Natomiast osoba nieobeznana z tematem może mieć problem np.z wymianą klocków w tarczówkach.

Nie do końca rozumiem zasadność montowania tarcz w tego typu rowerach-z niskiej klasy osprzętem (wymienione:Giant i Scott).

Przecież (chyba) nikt nie będzie próbował na tym ekstremalnych zjazdów,bo te hamulce też niezbyt mocne.

 

Dobre klocki wymienia się rzadko i bardzo łatwo. Częściej przy poruszaniu się w deszczu i błocie.

 

Jest już baza czyli piasty, tarcze. Tanim kosztem idzie kupić coś co się sprawdzi a przykład to Deore

 

Ideą wprowadzania tarcz nie był fakt, że V-ki nie radziły sobie na długich zjazdach. Chodziło o całkiem co innego.

 

 

I na koniec to to czy tylny hamulec jest potrzeby i w jakim zakresie zależy od tego gdzie się jeżdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tymi propozycjami idziesz w drugą stronę.

@beskid Słuszna, cenna uwaga.

Zgadza się sporo nie  jeżdzę wciągu roku  około 3k  (na marketówce)

Co do opinii na forum to są różne dlatego ciężko zdecydować się na coś konkretnego w teren.

 

 

 

Gdzie można znaleźć informacje odnoście żywotności np. kasety, korby itd ? Ktoś takie testy przeprowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro już masz marketówkę to po co Ci druga?? Wybierając takie marki jak Giant, Trek, Scott w tym przedziale cenowym dostaje się wielkie nic bo większość idzie w logo firmy. W tym sezonie w kwocie 3/+3 tys (29er) wszystkich zdemolował Romet. Ma najporządniej poskładany sprzęt. Do tego mocne, bo nie aż tyle cieniowane ramy, "przyszłościowe" do tego i powietrzne amorki. W coś w tym stylu bym celował a nie w tę padaczkę.

 

Nikt nie robi miarodajnych testów napędu bo się tego nie da przeprowadzić. Każdy jeżdzi inaczej, w różnym terenie, z różną kadencją, inaczej lub wcale dba o jego czystość itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...