jimmy86 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Postanowiłem założyć nowy temat żeby uporządkować. Chcę kupić nowy rower i mój wybór po wielu dniach selekcji i przymierzania ograniczył się do dwóch: 1. cube ltd 29 2014 (ewentualnie ltd pro ale jest droższy) 2. scott scale 960 2014 Mam 180 cm wzrostu i ok 83 kg wagi. Rower będzie wykorzystywany do jazdy po terenie niezbyt wymagającym (raczej nie w górach, może maks 2 razy w roku), jakieś lasy pagórki itp oraz po równym, nawet po asfalcie w stosunku 50/50. I od razu mówię nie chcę crossa. Co byście wybrali na moim miejscu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 29 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2014 Wybrałbym cube ze względu na lepszy amortyzator i napęd ale to zależy jak będziesz jeździł, scott ma wyższą główkę ramy więc pozycja będzie bardziej wyprostowana niż w cube. Co do ram to w cube jest bardzo dobre malowanie w tamtym roku scott nie zachwycił wykończeniem swych ram nie wiem jak w tym roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimmy86 Napisano 30 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2014 Dzisiaj oglądałem rowery lapierre. Spodobał mi się lapierre pro race 227 (w 29 calach akurat nie mieli). Chodzi mi o ramę, bo ta najdłuższa pozioma rura była właśnie ustawiona poziomo. Ma to jakieś znaczenie podczas jazdy? Bo w cube i scocie chyba ta rura jest trochę pod skosem, mam nadzieję że wiecie o co mi chodzi. Co możecie powiedzieć o tym rowerze lapierre? http://www.lapierre-bikes.co.uk/mtb-cross-country-pro-race/prorace-227 Chyba osprzęt ma dość słaby jak na cenę 4599zł? Tyle, że jak na niego wsiadłem to pozycja bardzo mi pasowała. Teraz już nie wiem czy na scocie scale była podobna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimmy86 Napisano 1 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 To co z ty lapierre? Nadaje się do czegoś czy nie warto? Bardzo mi się podoba ta geometria. Czy ten trek xcaliber 8 to jest model na 2015 rok? http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber/x_caliber_8/# Czy jest on dostępny normalnie w sklepach bo widziałem xcalibra 8 ale w zupelnie innych kolorach (jasnym niebieskim i czarno białym) i nie wiem czy to to samo czy 2014 i 2015? Dobry ten trek wedug Was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 pisze że nowośc pewnie juz na 2015 puścili ale lapierre jest lepszy pod względem amortyzatora ma powietrzny więc masz lepszą moźliwośc podpasowania pod swoją wagę, napęd podobny a hamplami obydwa nie rozpieszczają ten jest zdecydowanie lepszy http://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3208 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Te Romety nawet całkiem fajne i tańsze: http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29ER_Rline_40,10,485,13747,2014.html http://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_Rline_30,10,485,13756,2014.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 fajne są ale do canyona troche im brakuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 1 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Wiem,że brakuje,ale fajnie wyglądają i 400-600 zł zostaje w kieszeni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Rometa 4.0, jeśli będzie rozmiar dostępny, śmiało można kupić poniżej 3,5k. Do Canyona trzeba doliczyć koszt przesyłki i różnica między tymi rowerami to już 1k. Na pewno warto rozważyć zakup Rometa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 zależy taniej wychodzi ale czy lepiej jak autor szuka dobrego roweru to zdecydowanie canyon lepszy sprzet, amortyzator, rama no i waga prawie ponad kilogram różnicy a to juz jest dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatulek Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Witam, pozwolę podłżcyć sie do tematu. budżet jak kolega max 4000. Moje parametry 187cm i 100kg (tendencja zniżkowa ). Zastanawiam sie nad następującymi modelami: 1) Kross level b7 - opinie na temat producenta sa bardzo różne 2) Romet Rambler r-line 3.0 (4.0) - nie znalazłem negatywnych opinii, no może poza: " ten znaczek" albo " ta nazwa" 3) Merida Big Nine 500 - sam nie wiem 4) Scott Scale 970 - czy nie płaci się za markę????? 5) Trek X-Caliber 8 - j.w. Oczywiście w wersji 29er . Będę wdzięczny za każda sugestię lub pomoc w dokonaniu wyboru. Oczywiście bez przymiarki ani rusz. Planuje skorzystac z Trek Precision Fit. teren po którym będę jeździł jest płaski. Lasy, żwirownie, pola itp. Planuję start (sezon 2015) w kilku imprezach MTB. Z góry dziękuję za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modelarz Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 Osprzętem wygrywają romet i kross, reszta znacząco odstaje od ich. Jeśli nie zależy ci na napisie i znaczku na ramie a sprzęcie to wybierał bym tylko między tymi dwoma. A z te dwa są w miarę podobne ale minimalnie lepszy jest jednak romet 4.0 i chyba tego bym wybrał, szczególnie że można go kupić za 3500zł. Więc zostanie jeszcze trochę na jakieś akcesoria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatulek Napisano 1 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 1 Sierpnia 2014 @modelarz dzięki za odpowiedź i sugestię. Dla mnie osobiście naklejka (marka) nie jeździ. Przyznam szczerze że zastanawiałem się nad Rometem 3.0 i Krossem B7 Za Rometem przemawia jak dla mnie tylny SRAM i heble Shimano Kross to z kolei 2 rzedowa korba i taperowana główka (jeżeli dobrze widze w opisie i zdjeciu). Lepsze osie i krótszy ogon. Co do Treka to korci mnie ta rama (gwarancja i geometria). Nie mniej musze pomierzyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatulek Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 A miało byc tak pieknie W sobotę pojeździłem po okolicznych sklepach w celu pomierzenia ram. Trafiłem na: http://www.gtbicycles.com/usa_en/2014/bikes/mountain/xc/2014-zaskar-9r-sport pojeżdziłem, (później w domu poczytałem) miły Pan opowiedział mi o historii GT i trafiłem do kolejnego p-kt, w którym zobaczyłem to: http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber/x_caliber_8/# (model 2015), przymiarke robiłem do 2014. Pani mi zachwalała markę i tak jak powyżej po powrocie do domu lektura. Padło na TREKA. Chociaz ten GT tez mnie kręci. I jeden i drugi pasował jak ta lala. Zadzwoniłem do lokalnego dystrybutora TREKA i zamówiłem. Dzis dostałem info że model będzie w sprzedaży najwcześniej za ok 3 - 4 tygodnie, gdyż mają zbyt duży zapas modelu 2014 natomiast GT jest od ręki. Co radzicie, czekać czy brać to co jest?? odam że Treka ugadałem na 3400 + pedały i buty SPD, a GT 3200 + te same gratisy Z góry dziękuję za radę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Zaskar ma juz główkę ramy taperowana amortyzator powietrzny napęd na podobnym poziomie, trek ma dożywotnia gwarancje lepszym wyborem będzie Zaskar i jak jeździłeś i Ci pasuje ale Ty decydujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatulek Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 @rodszyld69 Z jednej strony GT to niepowtarzalna rama i oryginalność na szlaku, z drugiej zaś TREK z dożywotnia gwarancja na ramę (a wiadomo co sie może stać z ramą) i w zasadzie tylko amor gorszy (wcześniej czy później i tak go zmienię). Główka taper to zapewne "+", ale rozmawiałem z kilkoma maniakami którzy mówili żeby tym do końca się nie sugerować. Wyższa sztywność główki taper jest nieznaczna (gdzieś o tym czytałem, jak znajdę ten artykuł, to wrzucę). I jeden i drugi leżał jak ulał, no może ten GT ciut bardziej Już głowa mnie boli o tego wszystkiego. Auto kupiłem w jeden weekend , a roweru szukam od 2-3miesięcy ;(. Za dużo tego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 wex sobie spójrz na lepsze amortyzatory teraz większość produkuje sie pod tapered i jak Ci się lepiej siedziało na GT to dla mnie wybór jest prosty a z gwarancją dozywotnią rama alu żeby to był wungiel to jeszcze byłby punkt głowny jesli chodzi o wybór a tak, tyle osób jeździ ostro na drogich rowerach bez dożywotniej gwarancji, pękanie ram w dobrych rowerach to nikły promil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tatulek Napisano 4 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2014 Musze jeszcze raz podskoczyć i przymiarkę zrobić. Jakiś krótki przejazd jednym i drugim. Oba sklepy są blisko siebie więc doświadczenia będą na świeżo Póki co :thanks: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimmy86 Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Witam ponownie. Rower jeszcze nie kupiony.Cube LTD jest kompletnie niedostępny dlatego chyba z niego zrezygnuje. Zaczynam powoli wracać do rowerów authora ze wzgledu na dostępność i cenę i fajną ramę. Co w takim razie wybrać authora traction 29 czy instinct29? Czy malowanie ramy instincta 29 2014 jest takie samo jak spirita 27,5 takie z jaskrawymi zielonymi wstawkami bo nigdzie nie widziałem tego instincta na żywo. Traction jest teraz w świetnej cenie ale nie wiem ten czerwony kolor mnie nie przekonuje. Co o tym myślicie? Cena tractiona obecnie ok 2900 a instincta ok 3600. Coś innego fajnego znajdę w tym przedziale cenowym poza rometem i northeciem i canyonem? Bo wiem że te są polecane ale mi jakoś nie leżą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Instyct jest lepszym wyborem lepszy osprzęt amortyzator lepsze hample i ma przednie koło na sztywnej osi co do malowania to Ci nie powiem bo nie widziałem a zdjęcia nie oddają rzeczywistości ale wydaje mi się że w spiryt-cie zieleń jest jaśniejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jimmy86 Napisano 13 Sierpnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 a co powiesz o napedzie? jak się używa napędu 2x10? ten w instinct jest dobry? Będę jęździł bardziej po równym terenie z długimi prostymi rzadziej w górach więc przy takiej jeździe jak to wygląda? napęd 2x10 pozwala na osiągnięcie mniejszych prędkości prędkości niż 3x10? jaka jest różnica? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 2x10 taki napęd używa się zazwyczaj w terenie ale to też zależy jakie tarcze masz założone w korbie i jaka jazde preferujesz siłową czy z większą kadencją i jak nie jeździsz dużo po góraćh to napęd 2x10 Ci powinien wystarczyc tylko odpowiednio musisz sobie dobrać wielkośc tarcz ale Autor instyct ma napęd 3x10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
remlik Napisano 13 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2014 Jeśli nie testowałeś i nie wiesz dokładnie czego potrzebujesz (jakich przełożeń), to 2x10 będzie ryzykownym wyborem. Bezpieczniej 3x10/3x9. Malowanie author ma b.dobre (sensu jakości). Tegoroczny czerwony traction rzeczywiście nie zachwyca, ale co kto lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafj Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 To ja się podepne pod wątek. Tyle że wzrost mnie skłania do 27,5. Puki co mam typy: Merida big.seven 900 Kross level R8 Shimano vs Sram....Amor lepszy chyba w Meridzie? Nie wiem. Jak jeżdże to raczej góry. Asfalt omijam szerokim łukiem Chętnie posłucham opini na temat tych rowerków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rodszyld69 Napisano 14 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2014 Merida ma powietrzny amortyzator napęd 3x10 Kross ma 2x10 suport w Meridzie jest hollowtech a Kross ma press fit dla mnie Merida jest lepszym wyborem dochodzi tez do tego nie jasna polityka gwarancyjna firmy Kross Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.