Skocz do zawartości

[Opony] Jakie opony do turystyki?


ziGu98

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Poszukuje dobrych opon do roweru turystycznego.

Ma teraz z przodu CST Traveller 700x25C, a z tyłu Schwalbe Road Crusier 700x32C.

Czy dobrym pomysłem są obydwie opony o rozmiarze 700x25C?

Proszę o propozycje do 100-120zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jakie będzie przeznaczenie tych opon... leniwa wycieczka po lesie czy ostra wyrypa z sakwami?

Już odpowiadam :)

85% moich tras to równy, elegancki asfalt. 10% to asfalt gorszej jakości, z dziurami itp, ale to nadal asfalt.. a te ostatnie 5% to drogi szutrowe, polne, leśne. Nie jeżdżę z sakwami jeszcze, więc jedyne obciążenie to moje ciało na rowerze, dwa bidony i torba na ramę ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie zmieniał bym tyłu na węższy. Zawsze to lepsza amortyzacja, nawet jeśli nie jeździsz z sakwami a wspominasz o jeździe turystycznej więc rozumiem że lepiej trochę wygodniej niż minimalnie szybciej. 

 

Węższa opona to w teorii mniejsze opory toczenia ale według mnie jeśli różnice w szerokości są niewielkie a bieżnik podobny to różnice w osiąganych prędkościach są nieporównywalnie mniejsze w stosunku do komfortu jazdy i odporności na przebicia, bo szersza opona to nieco mniejsze ciśnienie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower mam bardzo wygodny, dlatego nie boję sie o zmniejszenie komfortu.

Jednym z moich zamysłów, było właśnie poprawienie szybkości. Bo przy takiej tylnej oponie trudno utrzymać, stałą prędkość rzędu 30-33 km/h na odcinku 50 km, a tak jeżdżę..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO powinieneś w takim wypadku zmienić rower na kolarkę i lepiej cisnąć. Bo różnica spowodowana szerokością opon nie będzie na tyle znaczna żeby zrobiło Ci to różnicę, a może ją zniwelować nawet niewielki wiatr. 

 

Inną sprawą jest że jazda ze średnimi 30-33 km/h na pewno nie jest turystyczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to na początek był się bez najmniejszego żalu rozstał się z przednią oponą czyli z CST Traveller.

 

Schwalbe Road Crusier to dobra oponka do turystyki ale bez szału na szosie.

 

Teoretycznie nie ma rzeczy uniwersalnych więc i w oponach nie znajdziemy szybkiej opony na asfalt a zarazem takiej, która przebrnie przez największe błoto. Jeśli chciałbyś szybkiego trekinga to zakup oponkę Continental Travel Contact

Na tej oponce pojedziesz bardzo szybko po asfalcie i po szutrach a na dziurawym asfalcie i lużnych drogach gruntowych nie utracisz trakcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehh, wierzę że kiedyś przyjdzie taki dzień że w temacie opon nie będzie postu wiadomokogo polecającego opony Conti Travel Contact które są cudowne bo na asfalcie szybkie a i w błocie sobie poradzą (jak wiele innych semislicków zresztą...).

 

@@ziGu98, myślę że trochę niefortunny temat założyłeś, bo w gruncie rzeczy nie szukasz opon turystycznych tylko szosowych do jak najszybszej jazdy i tutaj bardziej pomogą osoby jeżdżące na kolarkach niż sakwiarze którzy zajrzą do tematu. 

 

Zakładam że jak założysz bardzo wąskie i szybkie slicki to będziesz w stanie wycisnąć maksa z roweru który masz i odpowiedzieć sobie czy takie prędkości Ci odpowiadają. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MikeSkywalker

Ehh, wierzę że kiedyś przyjdzie taki dzień że w temacie opon nie będzie postu wiadomokogo polecającego opony Conti Travel Contact które są cudowne bo na asfalcie szybkie a i w błocie sobie poradzą (jak wiele innych semislicków zresztą...).

 

Ehh, wierzę, że kiedyś przyjdzie taki dzień, że w temacie opon nabędziesz taką wiedzę a na pewno doświadczenie, że bez najmniejszego zająkniecia będziesz mógł polecać najlepszą oponę a nie opony o byle jakich właściwościach.

Krytykujesz tę oponę. Dlaczego? Ile na tej oponie km przejechałeś i w jakim terenie? Domyślam, że tej opony nawet nie miałeś nigdy w rękach więc dlaczego krytykujesz moją opinię?

 

W oponach slickowych czy semislickowych siedzę od ponad 16 lat czyli dawno przed tym jak zaczęły się pojawiać opony Schwalbe więc w tym temacie mało co mnie zaskoczy.

 

@ziGu98, myślę że trochę niefortunny temat założyłeś, bo w gruncie rzeczy nie szukasz opon turystycznych tylko szosowych do jak najszybszej jazdy i tutaj bardziej pomogą osoby jeżdżące na kolarkach niż sakwiarze którzy zajrzą do tematu.

 

I znowu się mylisz. Jestem sakwiarzem ale również jestem rowerzystą komunikacyjnym a także rowerzystą terenową oraz szosowcem. Zdziwko? Dlatego następnym razem zanim zaczniesz kogoś krytykować poznaj go głębiej a nie tylko wybiórczo.

 

A wracając do tematu. Opona szosowa do trekinga to nie najlepszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum chyba nikt i nigdy nie osiągnie takiego poziomu wiedzy rowerowej jak Ty, więc nawet nie próbuję  :laugh:

A nawiązując do nazwy tematu nie mówię o Tobie ale o potencjalnych osobach które zwyczajnie mogą ominąć temat która nazwa jest lekko myląca, bo według mnie jazdę ze średnimi powyżej 30 km/h ciężko nazwać turystyczną, z czym się pewnie zgodzisz nauczony 16 letnim doświadczeniem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak będziemy pojmować jazdę turystyczną. Dla niektórych jazda turystyczna to jazda rekreacyjna czyli bez większego wysiłku po lesie, parku czy bezdrożach. Dla innych jazda turystyczna to szybkie przemieszczanie się pomiędzy interesującymi obiektami rozlokowanych koło szos bądż twardych duktów.  Jest jeszcze jazda turystyczna z sakwami. Każda z tych jazd wymaga innego rodzaju opon chociaż przy odrobinie umiejętności można byłoby jedną oponą przejechać wszystkie trasy rezygnując tylko minimalnie z komfortu czy prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówiłem wcześniej, nie jeżdżę z sakwami wiec nie ma dodatkowego obciążenia. Drogi w promieniu 50km są bardzo dobrej jakości, wiec nie ma się co martwić o dołki.  robertrobert1, ująłeś to świetnie! ;) Lubie się szybko przemieszczać pomiędzy interesującymi mnie obiektami. Lubię ostrzejszą jazdę, ale roweru jak na razie nie mogę zmienić.. Mam tylko 16 lat, rodzice nie wspomogą mnie w tej kwestii za bardzo, bo mają teraz poważny wydatek, jakim jest budowa domu. A drugą sprawą jest to, że nie chce ich naciągać na mój kaprys, jakim jest szosówka. Pozbieram troche kaski i będzie nowa kolarka, na nowy sezon ;)

Co myślicie o oponach 700x25C z przodu i z tyłu? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak piszą przedmówcy prędkość 30km/h to raczej nie prędkość turystyczna, jeśli nie zależało by ci na prędkości a bardziej na wytrzymałości opony to polecam schwalbe Hurricane jeśli jednak preferujesz prędkość to rower szosowy i wąskie opony z niewielkimi oporami toczenia .

rozmiar opon jakie masz obecnie założone to typowe szosówki nie mające nic wspólnego z sakwiarstwem i turystyką. Opony o tych rozmiarach nie nadają się zupełnie do jazdy po lesie, szutrach czy dziurach po przejechaniu kilku metrów na tych oponach po nierównościach będziesz miał serdecznie wszystkiego dość.

Dlatego musisz się zdecydować czy wolisz uzyskać większe prędkości czy komfort jazdy po bezdrożach nie ma opon uniwersalnych

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obręcz ma szerokość 24mm

 

Zmierzyłeś zewnętrzną szerokość? Do rozmiaru opony liczy się wewnętrzna - gdyby ta miała 24 to w życiu nie założyłbyś na przód opony 25 mm...

 

Szerszej opony z tyłu niż z przodu się raczej nie stosuję, więc ja miałbym taką małą propozycję żebyś zamienił przednią i tylną oponę miejscami. Przekonasz się jak się jeździ na węższej z tyłu, a na przodzie opór toczenia spadnie minimalnie, bo jest zależny od nacisku, a ten na przednie koło jest wyraźnie mniejszy... Może to Cie olśni lekko :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest szczegół bo może nie 1 cm, ale 4, a nawet 6 mm na obie strony się uzbiera. Wewnątrz taka obręcz może mieć nie więcej niż 19 mm i wtedy już spokojnie można założyć oponę 28 mm, albo wspomnianą na starcie 25 mm...

 

Ktoś się nie orientuje a Ty mu wąskie opony od razu z głowy wybijasz :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 700x28 na obręczach trekkingowych i myślę, że 700x25 też się bez problemu założy.

 

Tylko pamiętać należy, że rozmiar podawany przez producenta to jedno, bo rzeczywistość bywa różna.

 

Gdzieś już pisałem o moich spostrzeżeniach w tym temacie, gdzie opona Michelin 700x30 miała fizycznie ok. 35mm,

natomiast opona Continental o rozmiarze 700x37 miała fizycznie ok. 34mm bodajże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...