Skocz do zawartości

[oświetlenie] Problem z podłączeniem dynama.


DugyDugson

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

 

Jestem pierwszy raz na forum, dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli źle podpisałem temat :)

 

Mam problem z dynamem w rowerze. Do lampki dochodzą 4 kabelki - 2 wejścia z dynama(prawdopodobnie plus i masa) i 2 wyjścia(tak samo). Na lampce są oznaczenia: 'in' i pod tym znaczek krzyżyka w kółku, czyli plus oraz strzałeczki w kółku, czyli minus. Pod drugim oznaczeniem 'out' jest tak samo. Sprawa może wydawać się prosta, ale wszelkie kombinacje nie działają, światełko nie świeci. Sprawdzałem napięcie w dynamie, żarówkę w lampce, są też 2 płaskie bateryjki po 1,5V przy czym jedna jest wylana, ale tak już było wcześniej i obwód był zamknięty i wszystko działało. Tylnego oświetlenia nie używałem nigdy, jednak wcześniej mechanizm działał normalnie. Co może być nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Michuu za rzetelną odpowiedź, ale to nie moja wina, że edycja nagłówku nic nie daje. Zauważyłem to i poprawiałem 2 razy, jednak za każdym razem błąd pozostawał. Z twoją gramatyką też nie najlepiej, pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 

 

Jestem pierwszy raz na forum, dlatego proszę o wyrozumiałość jeżeli źle podpisałem temat :)

 

Mam problem z dynamem w rowerze. Do lampki dochodzą 4 kabelki - 2 wejścia z dynama(prawdopodobnie plus i masa) i 2 wyjścia(tak samo). Na lampce są oznaczenia: 'in' i pod tym znaczek krzyżyka w kółku, czyli plus oraz strzałeczki w kółku, czyli minus. Pod drugim oznaczeniem 'out' jest tak samo. Sprawa może wydawać się prosta, ale wszelkie kombinacje nie działają, światełko nie świeci. Sprawdzałem napięcie w dynamie, żarówkę w lampce, są też 2 płaskie bateryjki po 1,5V przy czym jedna jest wylana, ale tak już było wcześniej i obwód był zamknięty i wszystko działało. Tylnego oświetlenia nie używałem nigdy, jednak wcześniej mechanizm działał normalnie. Co może być nie tak ?

 

Dynamo daje prąd zmienny, więc nie ma tam plusa i minusa. Niestety nawet producenci lampek wprowadzają klientów w błąd

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0CCwQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.axa-sprint.com%2FMontageanleitung_Sprint.pdf&ei=GxbSU7nRIu_a4QStj4DoCw&usg=AFQjCNE9HDAuqRoWGooCztRQbjvXxI9ADQ&sig2=TKS0u3ohpt3GISGOlke2Fg&bvm=bv.71667212,bs.1,d.bGE

Naprawdę nie mogę pojąć z tej instrukcji jak to podłączyć. Piszą, że czarny kabelek jest "gorący" ("+"; live), zaś czarno-biały masowy ("-"). A na rysunku z lampki wychodzi tylko jeden kabelek - czarno-biały. :huh:

Natomiast podłaczenie dynama Shimano opisano tu http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Ftechdocs.shimano.com%2Fmedia%2Ftechdocs%2Fcontent%2Fcycle%2FSI%2FHubDynamo%2FSI_2YH0A%2FSI_2YH0A_001%2FSI-2YH0A-001-POL_v1_m56577569830680279.pdf&ei=oRXSU4zmI8j8ygP0uoGIBQ&usg=AFQjCNFfRWJRMFH7D5NTYloxX4NvHOIYxA&sig2=MIxHm8A2gLQoeC2LJ9Ve2g&bvm=bv.71778758,d.bGQ&cad=rja

A co to za "płaskie bateryjki 1,5V"????

jeśli jedna wylała to może uszkodziła lampkę. Elektrolit powoduje korozje styków i brak przewodzenia prądu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadzają w żaden błąd. W instrukcji nie ma plusa i minusa tylko faza (oznaczany symbolem +) i masa. Rozróżnienie polega na tym, że masa jest często wyprowadzona na obudowę w miejscu przytwierdzenia do ramy. Masa pojawia się więc na całej ramie roweru i chodzi o to by później nie było problemów, że druga lampka (albo inne urządzenie) robi zwarcie.

 

W tej lampce widzę jeden przewód dwużyłowy :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie wiem jak to sprawdzić. Caly rower wraz z oświetleniem odkupiłem i przypuszczam, że jest jest to oryginalny zestaw od producenta. Jeżeli to coś pomoże to mogę zrobić zdjęcia.

Możesz zrobić zdjęcia ale postaraj się, żeby coś na nich było widać.

Podaj markę i model roweru.

 

Jak masz miernik to sprawdź czy jest połączenie:

-na kablach

-w żarówce (zwykła, halogen?)

-między wejściem a stykiem do żarówki

 

Pisałeś, że oświetlenie działało, ale nie używałeś. Skąd wiesz, że działało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wprowadzają w żaden błąd. W instrukcji nie ma plusa i minusa tylko faza (oznaczany symbolem +) i masa. Rozróżnienie polega na tym, że masa jest często wyprowadzona na obudowę w miejscu przytwierdzenia do ramy. Masa pojawia się więc na całej ramie roweru i chodzi o to by później nie było problemów, że druga lampka (albo inne urządzenie) robi zwarcie.

 

W tej lampce widzę jeden przewód dwużyłowy :)

 

Jeszcze takie pytanie. przewód jest 2-żyłowy aby "poprawić masę"? Co prawda jedna końcówka uzwojenia generatora jest połączona z metalowym korpusem piasty, a więc poprzez widelec i stery ma styk z ramą roweru, ale raz że kierownicą cały czas ruszamy , a dwa w sterach jest smar. Dobrze kombinuję?

Dla ciekawych http://www.n-s.pl/krudnik/nx30/inside/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...