Skocz do zawartości

[Opony] tanie, z zabezpieczeniem przebiciowym, po mieście


GPR

Rekomendowane odpowiedzi

Moje obręcze: 26" Szerokość zewnętrzna ok 2,3cm. Wysokość ok 3cm.

Aktualnie posiadam przód Schwalbe land cruiser 50-559 2.0 hs307, tył Schwalbe black jack 54-559 2.11 HS340

 

Poszukuje opon tanich (max 30zł) z zabezpieczeniem antyprzebiciowym.

Jeżdżę 80% po drogach rowerowych (chodnik i asfalt) 20% po szutrze i piachu

Oczekuje że nie będę sie przewracał na zakrętach, na piachu oraz kałużach.

Mam błotniki więc opona może pryskać. Waga opony nie gra roli.

 

Jeśli w tej cenie będzie ciężko coś znaleźć to które opony z tym zabezpieczeniem sa najtańsze?

 

Dodatkowe pytanie: Jak sprawował by sie rower gdybym na tył założył opony 2.0 a na przód 1,5 tzn na tył grubą a na przód cieńką? Chodzi o opory toczenia, przyczepność, kompatybilność itp.

 

Wybaczcie ale w temacie rowerów jestem kompletnie zielony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Land Cruiser ma opaskę antyprzebiciową. Z podobnych do 40zł. jest jeszcze Schwalbe CX Comp, Kenda Khan w wersji z opaską.

Jeśli chodzi o konfigurację opon, to wg. mnie lepszym pomysłem jest opcja odwrotna: przód szeroki, tył wąski. Zyskujesz na sterowności i komforcie (przód) i małych oporach tocznych (tył). Ja tak mam (przód zjechana terenówka 2", tył Speed Cruiser 1,5") i bardzo sobie chwalę - zwłaszcza, gdy z asfaltu mam kaprys zjechać w lekki teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem kto to napisał że źle się spisują na piasku. Jest w tym trochę prawdy ale piasek ubity i taki z pobocza nic nie robi oponie.

Dopiero piasek jak masz w Stegnie, Krynicy morskiej sprawi że nie pojedziesz po nim.

Może osobie piszącej tą opinie chodziło o taki rodzaj piasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ooo A myślałem że to tylnie koło jako napędowe jest ważniejsze i wypada aby to ono było szersze.

 

 

Przednia grubsza opona pozwoli ci na wjechanie w teren i podczas przejazdu przez kopny piach uchroni cię od zanurkowania. Różnica w szerokości nie powinna być wielka czyli 2,0 przód 1,75 tył lub 1,75 przód i 1,5 tył.

Możesz także zastosować inną konfigurację opon. Zakładasz opony w tym samym rozmiarze z tym, że na front zakładasz semislicka a na tył oponę slickową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym sie różni opcja:

przód węższy tył szerszy od

przodu szerszego a tyłu węższego?

Jaka jest różnica w prowadzeniu?

 

oraz

Jaka jest różnica gdybym na tył dał opony terenowe a przód semi slick (miejskie)? Co wtedy działo by sie z przodem?

Bo chyba nie polecasz odwrotnej konfiguracji?

 

Oczywiście pamiętając że jeżdżę głównie po asfalcie i chodniku (bywa mokry, ślizgi i posypany piaskiem) oraz żwirem (parki).

Ostatnio przejechałem moimi land cruiserem i black jackiem po podmokłej ziemii (las). Ojjj było ciężko. Ale z rzadka jadę taką trasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oczywiście pamiętając że jeżdżę głównie po asfalcie i chodniku (bywa mokry, ślizgi i posypany piaskiem) oraz żwirem (parki).

 

Musisz pamiętać, że na twardą powierzchnię posypaną piaskiem czy żwirem nie ma mocnych. Tutaj przede wszystkim ostrożność, podobnie jak ostrożność podczas hamowania na farbie (pasy), nawet suchej.

 

Ze Schwalbe wspomniany wcześniej Road Cruiser lub Silento. Tanie i dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz pamiętać, że na twardą powierzchnię posypaną piaskiem czy żwirem nie ma mocnych.

 

Właśnie z takich pułapek semisislick wychodzi obronną ręką.

 

 podobnie jak ostrożność podczas hamowania na farbie (pasy), nawet suchej.

 

No nie ...!!!! Na suchym nie ma strachu....!!!! Ale w deszczu jest już ryzyko a w sezonie jesiennym gdy chwytają przymrozki to tylko RED BULL może nas uratować od upadku chociaż po takim upadku szlifu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z takich pułapek semisislick wychodzi obronną ręką.

 

Fizyka nie pozwala. W bardzo dużym uproszczeniu. Jeżeli pomiędzy dwoma płaszczyznami umieścisz kulki i przyłożysz siłę inną niż prostopadła, to będzie smutno...

 

 

 

No nie ...!!!! Na suchym nie ma strachu....!!!!

 

Ależ tak... Jedyna opona, która pewnie trzyma się na farbie drogowej to Kenda Nevegal w rozmiarze 2.4", bo jest bardzo miękka. Na każdej innej ukierunkowanej na szosę Zawsze były mniejsze lub większe problemy podczas hamowania. Bardzo łatwo wpadała w niekontrolowany poślizg. A posiadałem: Schwalbe Silento, Marathon Dureme a obecnie Big Apple Plus. Szczerze powiedziawszy to mam bardzo wyraźny dysonans poznawczy Twoich opinii w stosunku do moich doświadczeń i trudno mi dojść co dla Ciebie jest jeszcze ok, a co już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym sie różni opcja:

przód węższy tył szerszy od

przodu szerszego a tyłu węższego?

Jaka jest różnica w prowadzeniu?

 

oraz

Jaka jest różnica gdybym na tył dał opony terenowe a przód semi slick (miejskie)? Co wtedy działo by sie z przodem?

Bo chyba nie polecasz odwrotnej konfiguracji?

 

Oczywiście pamiętając że jeżdżę głównie po asfalcie i chodniku (bywa mokry, ślizgi i posypany piaskiem) oraz żwirem (parki).

Ostatnio przejechałem moimi land cruiserem i black jackiem po podmokłej ziemii (las). Ojjj było ciężko. Ale z rzadka jadę taką trasą.

Przód węższy tył szerszy. Polecam tylko pod sakwy jak jeżdzisz tylko z tylnymi sakwami. Zabezpiecza felgę przed dobiciami. W jeżdzie na lekko nic nie zyskujesz.

 

Przód szerszy tył węższy. Lepsze prowadzenie na nierównościach. Unikasz pułapek typu głęboki piach czyli nurkowania. W lekkim terenie tylna opona zawsze sobie poradzi z napędzaniem.

 

Semislick na przodzie, terenowa na tyle. Nic nie zyskujesz...tylko tracisz. Masz większe opory toczenia.

 

PS tak pamiętam, że to jest konfiguracja miejska czy na twarde dukty.

Fizyka nie pozwala. W bardzo dużym uproszczeniu. Jeżeli pomiędzy dwoma płaszczyznami umieścisz kulki i przyłożysz siłę inną niż prostopadła, to będzie smutno...

Im bardziej ostre i miękkie będą boczne klocki tym łatwiej będą dosięgać twardej części. Oczywiście mowa jest tylko o pracy takiej opony w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...