Skocz do zawartości

[Odchudzanie] Merida MATTS 90-D zrzucenie kilku kg.


Bazyss

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

chciałbym odchudzi z lekka swoją maszynę ale zastanawiam się czy jest sens się w to pakować...;/

 

Chodzi mi po głowie zmiana opon + dętki, hamulce hydrauliczne, kierownica, mostek, rogi, amortyzator - część z nich na używane.

Chciałem wyszukać ile waży sama rama, ale nigdzie nie ma podanej wagi ;/ Jak wam się wydaje w jakich granicach może oscylować jej waga?

 

Mój rowerek to: - całość waży 14.93kg - ważone wagą hakową (rybacka)

 

Model: MATTS 90 - D

 

Rozmiar ramy: 18
Rama: MERIDA MTB MATTS SPORT 6061 ALLOY
Amortyzator/widelec: SUNTOUR XCR 100mm
Wkład suportu: CARTRIDGE BEARING
Korby: SHIMANO MC08, 42 / 34 / 24
Przerzutka przód: SHIMANO ACERA-X
Przerzutka tył: SHIMANO ALIVIO
Manetki: SHIMANO ALTUS EF29
Hamulce: PROMAX DISC 160 MM
Dźwignie hamulców: SHIMANO ALTUS EF29
Wielotryb/kaseta: SHIMANO CS-HG30-8, 11-30T
Piasta przód: FORMULA DISC ALLOY
Piasta tył: FORMULA DISC ALLOY
Obręcze: JALCO AX22 STRONG SINGLE
Opona przód: CST C-1348, 26"x2,10
Opona tył: CST C-1348, 26"x2,10
Pedały: XC STEEL

Rogi: X-MISSION 140g
Kierownica: MERIDA ALLOY
Mostek: MERIDA A-HEAD
Siodło: X-MISSION
Sztyca: MERIDA ALLOY
Liczba biegów: 24
Licznik: Sigma 1606L

 

Jeżeli poradzili byście, co zrobić będę wdzięczny :)

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lesieque - dzięki za odp.

 

Sprawa ma się następująco.

Limit $ w chwili obecnej jeszcze nie znany, zastanawiam się ile można by zejść wagowo przy suchych kalkulacjach i jak, czy będzie to opłacalne.

Ile bym chciał zrzucić.... hmm okolice 11-12kg do wyrwania?

Teren w jakim się poruszam to 85% płaskie powierzchnie, asfaltowo szutrowe, 10% - leśne dukty i tego typu zakamarki z lekkimi podjazdami, 5% - Bieszczady 1-2x do roku.

 

Wiem że najwięcej gr siedzi w kołach, moje obecne CST drutowe są pancerne ;/

Opony i dętki myślę nad: Schwalbe Racing Ralph, Maxxis Light lub Schwalbe Light. - no chyba że są inne lżejsze :)

 

Chcę dorzucić po sezonie FASI TURBO PLUS - pancerze i nowe linki bo te już mam wysłużone.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

imo nie opłaca się. Jeżeli chcesz zejść 3-4kg z roweru to niewiele z tego co jest pozostanie na swoim miejscu. Koszt będzie myśle w granicach 2 tys (zmiana amora+opony+hamulce+rurki) ale nie wiem czy w tych 2 tys zejdzie się do wyznaczonej wagi.
Na amorku typu reba różnica w wadze to jakieś 800-900g a koszt kolo 800zł.
Opony np RoRo które są calkiem lekkie 150zł/szt a zysk wagowy na komplecie to mniej więcej 600g. Oczywiście to będzie najbardziej odczuwalne.
Pozostałe kilogramy będą stosunkowo drogie, a przejście na tarczówki tylko zwiększy wagę gdyż niższej klasy tarczówki nie ważą mniej niż v-ki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam sobie właśnie części, fajne kółka w wadze 1500-1600g to wydatek 680-800zł więc tak jak piszesz zmieścić się w 2tys. będzie dość ciężko.

Tylko pozostaje kwestia druga, geometria ramy mi jak najbardziej odpowiada, czuje się na niej dobrze i komfortowo.

 

Jak przeglądałem oferty nowych rowerów to trzeba szykować coś koło 3tys. a waga też w okolicach 13kg.

 

Na ile mógłbym wycenić obecny rowerek? stan jego 9/10 delikatne obtarcia ramy przy tarczy od ściągania koła, lekkie obcierki na rogach ;/ przebieg 3,5k km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Rama Matts 60 22" 2010 ważyła 1926g z miskami sterów, bez haka: http://www.forumrowerowe.org/gallery/image/12028-merida-matts-60-22%E2%80%B3-2/

 

Jeśli brać się za lajtowanie, ale takie z grubsza to do wywalenia:

-amor - ~2300g na epicona ~1600g 700zł

-korba z suportem ~1000g+320g na SLX ~800g+100g 300zł max za używkę

-koła- strzelam w 2,5kg na set Novatec+Remerx Magic+ pillar tutaj zależnie od wyboru piast 7xx/8xx 1500-1650g za 600-800zł

 

Takim sposobem masz -2,1kg za mniej niż 2tys. Na rurkach mógłbyś zejść ok 0.5kg koszt to około 300zł. Oczywiście jeszcze opony, ale to już trzeba dobrać do podłoża. W górach w terenie czy asfalt plus utwardzone ścieżki? Jeśli nie poruszasz się w terenie to proponuję sztywny carbo widelec- waga 500g i cena niższa niż epicon. Sam na takim trenuję i startuję na większości maratonów we Wsch Polsce. ;)

 

Jeśli chciałbyś zmienić rower to za ten myślę że dostaniesz max 1k.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mała aktualizacja ;)

 

Zmienione:

Opony - Maxxis Larsen

Dętki - Maxxis Flyweight + Taśma

 

Zysk 972gramy :)

Obecna waga z licznikiem to 13880gram.

Różnica w jeździe znacząca, szybciej, mniejsze opory toczenia.

 

Przymierzam się do:

Zmiany kół bo obecne to przód - 1090, tył 1290

Chciałbym się z nowymi zmieścić w 1450g +/- 50g a zlecimy wtedy z wagą ok. 950gram :)

 

Zmiany sztycy, obecna mam popękane mocowanie siodła i tak się zastanawiam nad Boplight team ok. 249gram - chyba że macie inne propozycje z lżejszą wagą (poza carbonem - boję się że pęknie)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poleciało kilka zmian.

 

Trafione koła i Amorek :)

Rock shox reba rl dual air 1617 gram

ZTR Alpine + Novatec 711/712 1392 gram

 

W sumie zysk 1623 gramy.

Ze zmianą opon + dętek wyszło 2609 gram na - :D

 

i masa właściwa 12250 gram :D

 

Różnica w jeździe "MASAKRA" toczy się lekko, przyspiesza jak petarda. Amorek chodzi pięknie, w tej chwili waga 69kg ustawiłem +75/-65psi nie wiem czy nie za dużo czy nie za mało.

Wybiera ładnie ale może mógłby lepiej ala liście na  drodze :) może lekko pokrętło od reakcji powrotu....

 

Takie zmiany polecam każdemu - efekt najbardziej widoczny i najwięcej do urwania :D

 

Teraz pora na kolejne zmiany, mam kilka rzeczy na oku (korba-SLX/XT, rura podsiodłowa 7075, mostek, kierownica) ale trzeba poczekać aż "PLN" się odłożą. Może jeszcze w tym sezonie może już po i na nowy

będzie zmienione.

 

Obecnie 3x8 - zmieniać na 3x9 czy 3x10 co radzicie? :)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dawno nic nie wrzucałem a zmian prze ostatni okres trochę się zebrało :D

 

Przedstawiam wam nową rozpiskę i już bardziej finalną ;) może a raczej na pewno zmianie ulegnie sztyca i zacisk. Liczyłem na 10kg ale z mniejszym haczykiem, co sugerujecie do podmiany ?? - czekam na wasze propozycje :D

 

Wiem, wiem rama jest ciężka i też się mocno zdziwiłem jak ją na wagę posadziłem, liczyłem na jakieś 1850-1900g a tu 2000g ;/

Zastanawia mnie cały czas różnica w wadze części i real hakowej = 147g hmm... powietrze w kołach, talk na dętkach i w oponie??

 

Z wyjściowej wagi rower schudł o 4088g :D
 

 

1    Bar Ends: (Rogi) KCNC        (46g)
2    Bar Plugs: (Korki do kierownicy) No name        (7g)
3    Bottle Cage: (Koszyk na bidon)        (0g)
4    Brake (Front): (Hamulec przedni) Avid Elixir 3       (265g)
5       Podkładki        (7g)
6       Sróby        (15g)
7       Adapter        (30g)
8    Brake (Rear) : (Hamulec tylny) Avid Elixir 3        (284g)
9       Podkładki        (8g)
10      Sróby        (25g)
11      Adapter        (37g)
12   Cassette: (Kaseta) Ultegra CS-6700 10s 11-23T        (204g)
13   Chain: (łańcuch) Ultegra CN-HG700 11sp        (230g)
14   Suport XTR SM-BB93 BSA        (68g)
14   Crankset: (Korba) DEORE XT FC-M780 175mm 42x32x24        (771g)
15   Derlr (Front): (Przerzutka przednia) DEORE XT FD-M781 DS. 3x10        (148g)
16   Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) + Hak Shimano RD 4700 Tiagra 10s    (18g)   (275g)
17   Fork: (Widelec) Rock Shox REBA RL DualAIR        (1617g)
18       Blokada skoku        (50g)
19   Frame: (Rama) + Miski Sterów MERIDA MATTS 90-D        (2003g)
20       Śróby imb. Bidon        (12g)
21   Grips: (Gripy) No name        (26g)
22   Handlebar: (Kierownica) Ritchey WCS 580mm        (167g)
23   Headset: (Stery) FSA       (58g)
24   Headset: (Stery - MISKI) FSA        (53g)
25   Pancerz Przerzutka przód UNEX - SLEEK        (18g)
26   Pancerz Przerzutka tył UNEX - SLEEK        (30g)
27   Manetka SHIMANO Tiagra SL-4700 10s + linka        (151g)
28   Manetka SHIMANO DEORE XT SL-M8000  + linka        (123g)
29   Pedals: (Pedały) XLC PD-M04        (240g)
30   Rim Tape: (Opaska) Shwalbe        (40g)
31   Seat: (Siodło) No name        (355g)
32   Seatpost clamp : (Zacisk sztycy) No name        (41g)
33   Seatpost: (Sztyca) MERIDA ALLOY       (340g)
34   Skewers: (Zaciski koł) Novatec        (112g)
35   Spacers: (Podkładki pod mostek) No name        (7g)
36   Stem: (Mostek) Ritchey WCS 90mm        (111g)
37   Stem: (Mostek Śruby) Ritchey        (25g)
38   Tarcza przód Avid GS2S 185mm        (143g)
39   Tarcza tył Avid GS2S 185mm        (144g)
40    Śruby tarcze x12        (24g)
41   Tire (Front): (Opona przednia) Maxxiss LARSEN Drut        (465g)
42   Tire (Rear): (Opona tylna) Maxiss LARSEN Kevlar        (443g)
43   Top Cap: (Top cap) MERIDA        (17g)
44   Tubes: (Dętki) Maxxiss Ultralight Maxxiss Flyweight        (224g)
45   Wheel Front: (Koło przednie)        (630g)
46       Hub: (Piasta) Novatec 711        (150g)
47       Nipples: (Nyple)        (13,7g)
48       Rim: (Obręcz) ZTR Alpine 26'' Disc 28H        (330g)
49       Spokes: (Szprychy)        (136,3g)
50   Wheel Rear: (Koło tylne)        (758g)
51       Hub: (Piasta) Novatec 712SB        (273g)
52       Nipples: (Nyple)        (22,7g)
53       Spokes: (Szprychy)        (136,3g)
54       Rim: (Obręcz) ZTR Alpine 26'' Disc 28H        (330g)
            
    Waga Części        10762g
    Wga Hakowa        10909g


 

Edytowane przez Bazyss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama bardzo ciężka jak na rozmiar 18" i aluminium, moja rama Lazaro Senatore w rozmiarze 21" waży około 2000g a jest sporo większa.

Co do różnic w pomiarach, to wagi hakowe mają dość duży błąd pomiarowy +/- 5g, nie wiem jaki masz model ale to może być jeden z problemów rozbieżności wag jednostkowych i wagi całkowitej. Lepsze wagi w rozsądnej cenie mają błąd pomiarowy +/-1g. Dodatkowo dochodzi waga smarów, olejów itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mógłbyś też coś wspomnieć o kosztach, żeby naśladowcy nie wp ... się na minę :icon_lol:

Koszty są takie a nie inne :D kto chce to sobie policzy, od dawien dawna wiadomo iż lekkość kosztuje :P

 

Jerry6 - fakt nie brałem tego pod uwagę, waga hakowa za całe 30zł :D gdzieś ta cena musi mieć minusy ;)

Rama to koniec 2004 - może wtedy takich lekkich z AL6061 jeszcze nie robili.

 

 

To jak co radzicie aby schudł jeszcze z 500g :D :D zahaczymy o 9xxx g :P

Wprowadziłem mały błąd ;)

Rama z miskami sterów 2003g minus 53g daje nam 1950g wagi samej ramy :)

Edytowane przez Bazyss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiliście o foty więc się postarałem i są :)

Tak to się zaczęło

2012_04_09_14_20_12_resize.jpg

 

Później był Stage 1 i wpadły koła oraz amortyzator

 

A po tym Stage 2 :P

Jak pisałem wcześniej wpadnie jeszcze sztyca i zacisk a co dalej to zobaczmy może coś doradzicie :D

20160527_185900_Richtone_HDR_resize.jpg

20160527_185908_Richtone_HDR_resize.jpg

20160527_185921_Richtone_HDR_resize.jpg

20160527_185939_Richtone_HDR_resize.jpg

20160527_185956_Richtone_HDR_resize.jpg

20160527_190043_Richtone_HDR_resize.jpg

20160527_190153_Richtone_HDR_resize.jpg

 

Odpowiadając na pytanie czemu z tyłu tarcza 180mm. Kupiłem cały zestaw Hamulce + Tarcze + adaptery i taki założyłem. specjalnie na mniejsza zmieniał nie będę.

Od dłuższego czasu borykałem się z drętwiejącymi dłońmi podczas jazdy. Mostek miał chyba z +35 i 130mm, zaryzykowałem i wyrwałem z rynku wtórnego mostek 90mm,+6 stopni. Wrażenia po ok.40km dłonie nie drętwieją, obciążenie jakby było mniejsze. Dziś jeszcze wyregulowałem siodło i skoczyło o dobre 5-7cm w górę pierwsze 2-3km były dość dziwne, nigdy tak wysoko nie siedziałem, ale jazda po ok.30km wydaje się bardziej przyjemna niż wcześniej.

Edytowane przez Bazyss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodełko to Accent Derry, dla mnie było nie wygodne. Wąskie te opony masz, nie wiem czy waga jest dla Ciebie aż tak ważna, ale wolał bym 2.1 żeby w terenie z przyjemnością pojeździć. Chyba za bardzo skupiłeś się właśnie na wadze bo cross z tego wyszedł.

Może,żeby krytyka była konstruktywna to polecam opony WTB Nano zwijane http://ctbike.pl/wtb-nano-race-opona-zwijana-26x2-10-mtb-atb-52-559-60tpi.html

Będzie lekko,szybko i przyjemnie [emoji6]

Edytowane przez tor23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...