Skocz do zawartości

[rama]Czy rama karbonowa będzie pasowała do amortyzatora Rock Shox Sektor RL Solo Air 140mm


gulasz

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!! Jest to mój pierwszy post więc z góry przepraszam za błedy.

Mam rower złożony na ramie AUTHOR A-GANG 16" i amortyzatorzemRock Shox Solo Air 140mm (Reszta osprzętu nie ważna). Chciałbym wymienić ramę na większą 20" lub 21". I nie wiem czy rama karbonowa bedzie pasowała chodzi mi o wytrzymałość główki. Wklejam kilka możliwych ram.

http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=4416699129

http://olx.pl/oferta/rama-carbon-isaac-impact-CID767-ID5GAx7.html

http://olx.pl/oferta/rama-carbon-isaac-impact-CID767-ID5GAx7.html

Nie chodzi mi o rozmiary, wymiary ramy proszę tylko upewnijcie mnie że rama wytrzyma spokojną jazdę z wyżej wymieniomym amortyzatorem po ścieżkach rowerowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz to włóż i boxxera kto ci broni ? Każdy amortyzator który ma średnie i długość sterówki dobraną do ramy będzie pasował ale tak jak przedmówcy- nie powinno się wkładać amortyzator 140 mm do ramy do której przeznaczony jest amortyzator o skoku 100 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gulasz, każda rama ma przypisany zakres skoku amortyzatora. Ta rama Authora może mieć amor o skoku 80-100 mm. Większy skok się nie sprawdzi. Jak chcesz zamontować swój obecny amor o skoku 140 mm to szukaj ramy do amora o takim skoku. Z racji budowy będzie to rama HT do All Mountain, a nie do XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz założyć do tej ramy dowolny amortyzator co do skoku - jedyne ograniczenia to geometria która się zmieni oraz zastosowanie roweru ze względu na ramę.

Do "stonowanej" jazdy widelec ze skokiem przekracząjącym o 40 mm maksymalne ustalone przez producenta ugięcie nie obciąży ramy w sposób niebezpieczny.

 

Może i nie czytasz całkowicie ze zrozumieniem tego co piszą udzielający się w temacie ale oni również nie czytają tego o czym piszesz co do użytkowania roweru. Widelec podany w temacie W ŻADEN sposób nie zaszkodzi ramie przy tym zastosowaniu. 

 

Jeśli chodzi o geometrię roweru to w ramie która przystosowana jest do widelca ze skokiem 100 mm ta geometria ulegnie zmianie. Zmniejszy się np zwrotność roweru.

Jako że jednak chodzi o

 

 

 

spokojną jazdę z wyżej wymieniomym amortyzatorem po ścieżkach rowerowych.

 

 

to wg mnie nie będzie to miało żadnego znaczenia. 

 

Może dla kogoś będą to herezje ale piszę z wlasnego doświadczenia, miałem ramy przystosowane do skoku 100 mm (widelec z dwoma półkami, 130 mm) oraz drugą w której był widelec przekraczający założony przez producenta limit o 40-80 mm i było całkiem ok, a nie jeździłem po ścieżkach rowerowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupno karbonu ma sens tylko wtedy jeśli musisz mieć karbon albo chcesz mieć lżejszą niż przeciętna aluminiowa ramę. 

Do jazdy takiej jak piszesz nie ma to raczej żadnego rozsądnego uzasadnienia :)


Spełnienie wymogów to zgodność z systemem hamulców, średnica sztycy, obejmy sztycy, obejmy przerzutki przedniej, typ sterów i długość rury sterowej widelca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...