Skocz do zawartości

[rower] Który rower wybrać?


KLiMeR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Jestem nowym użytkownikiem forum i zamierzam kupić rower górski, który będę używał rzadko ( ze względu na moją pracę) ale intensywnie. 

Znalazłem kilka modeli, które mnie zainteresowały. 

 

 

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-275quot/level-r6 mój zdecydowany faworyt 

 

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a7

 

http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-275quot/level-r8

 

http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/x_caliber/x_caliber_8/#

 

http://author.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/context-275

 

Nigdzie nie mogłem znaleźć opinii na temat modeli rowerów w tych konfiguracjach osprzętowych.

 

W związku z tym mam kilka pytań:

 

- W internecie znalazłem różne opinie na temat piasty Joy Tech. Jakie jest Wasze zdanie na jej temat? Jak się ma do piasty Shimano?

- Czy warto jest dopłacać do Shimano Deore? I jak się mają do Shimano Alivio? 

- Co sądzicie o amortyzatorze Suntour czy warto dopłacać do Rock Shox?

-Dodam, że mam 190 cm wzrostu i ważę ok 100 kg. Czy celuję w odpowiednią grupę rowerów, czy polecacie dla mnie zupełnie coś innego? 

 

 

Moim pierwszym typem był Kross R6 zarówno pod względem cenowym jak i parametrów.

Czy Waszym zdaniem warto dopłacać do pozostałych modeli, czy R6 w zupełności wystarczy zwłaszcza, że roweru nie będę używał na co dzień. Co ogólnie sądzicie na temat Kross R6? 

A może macie jakieś inne, lepsze dla mnie propozycje tak w granicach 3500 zł?

 

Będę wdzięczny za wszelkie informacje. 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie polecam wszystko co Trek ma na ramie. miałem treka 4300 disc. i żaden rower nie był tak dobry. jedyne co zmusiło mnie do wymiany to strasznie mała rama. mam 172cm wzrostu i rok temu jeszcze przy tym wzroście popylałem na ramie bodajże 14,5cala:) z resztą miałem sztyce z rury podsiodłowej na maks wyciągniętą i było za nisko a do tego problem w zakrętach. ( dotykanie butami ziemi i przedniego koła.) to samo gdy jechałem wyklepanym śladem to pedały dotykały podłoża jeżeli było 10cm wyżej niż ślad. Teraz mam unibike evolution 2008. i też jestem zadowolony. Krosa ogólnie nie polecam. Trek był the best. jak będę zmieniał to właśnie na Treka i kto wie może i X-caliber 8 na kołach 29:) dużą zaletą treków są te boskie wręcz opony Bontrager. nigdy nie miałem lepszych opon w rowerze. zero kapci:)  Te opony są ciężko dostępne w Polsce i są tylko w Trekach. Teraz mam Schwalbe smart sam 2,25 i źle nie jest ale są wolniejsze od bontragerów o tym samym profilu i mają problem z wejściem w zakręt na mokrym asfalcie ( potrafią położyć rower:) sam się o tymm osttnio przekonałem i gdyby nie kask na głowie to bym miał rozwaloną głowę albo i gorze. fakt że jechałem za szybko bo 25 przy padającym ulewnym zeszczu skręcając pod kontem 140stopni do tego na pasach przejścia dla pieszych:) Bontragery może i by wyszły bez uślizgu bo sąbardzej zaokrąglone a schwalby są ostro cięte:)


a do tego dobry osprzęt firmy Sram w Treku. do tego X7 na tyle co można porównać do shimano SLX a i tak x7 wygrywa. do tego łańcuch KMC dosłownie moje marzenie zestawik. Tylko ten trek jest przeznaczony do jazdy w terenie. na asfalcie i na zjazdach korba nie pozwoli na prędkości powyżej 50km/h ze zjazdu i może 40km/h po równym. korba ma tylko 2 biegi i najwyższy ma 26 zębów. ja w unibike 36 mam na środkowym biegu, a 48 na najwyższym i na zjazdach jeszcze nie miałem sytuacji wykorzystać największego biegu z tyłu przy biegu nr3 z przodu, a jechałem 59km/h:) Tylko że korba w tym unibike była 42 oryginalnie, ja zmieniałem korbę na 48z alivio:) bo 42 było za wolno dla mnie. pedałowałem na maksa i 42 było na liczniku i nic więcej. wkurzyć się można było:)


sory źle napisałem największa ma 36 zębów w tym treku.


o Authorach nie mam opini ale sądząc po osprzęcie to to nie jest rower wyczynowy bo przerzutka deore wersja zwykła strasznie skacze na wybojach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no z tą "skaczącą" zmieniarką i sprzętem "nie wyczynowym" to dołożyłeś do pieca nie ma co @bonornog

 

Co do sprawy to autor zagadnienia to kawał chłopa więc odpada 26er i każdy inny rower bez powietrznego widła. Generalnie jak Author to wersja z Firstem czyli INSTINCT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie zwykła deorka jest do szosy i trekingu. jak teren to tylko Slx/XT albo niższa Alivio. jeżeli chodzi o SRAM to zarówno X5 jak i X7 są bardzo dobre w teren, Wiadomo najlepsza X0 od Sram ale to jest już klasa premium  bardzo droga. 4stówki za samą tylną przerzutkę. 250 zębatka tylna 3stówy za przednią przerzutkę i do tego jeszcze korbma na 3 biegi za bagatela około 1tys zł Korba przebija cenowo wszystko. z resztą korba x7 też droga bo ponad 5stówek.


a co do zagadnienia kawał chłopa. to ja mam 100KG wagi przy wzroście 172cm i mam rower 26er na kołach wzmacnianych o profilu opony 2,25 i jakoś wytrzymuje. dodam iż miesiąc temu miałem 105KG. schudłem ostatnio troszkę właśnie na rowerze bo na siłke nie chodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykła nie zwykła Deore a ja nadal nie kumam ale mniejsza o to.

 

To mamy podobny wzrost i wagę a i koło 26" też ale to nadal nie jest 190 cm. Poza tym w jakim celu kupować coś co odchodzi w przeszłość. Mowa o 26er. Na taki wzrost jest ten Trek czy ciut mniejszy Author.

 

Ten Trek całkiem, całkiem tylko ten wideł na sprężynie stalowej... Plus tylko taki, że masywne golenie i generalnie RS'y są bardzo sztywne. Na pewno nie kupował bym żadnego Krossa. Bardziej ze względu na wagę zainteresował bym się czymś mocnym mniej cieniowanym jak Romet. Tylko jak widzę jest problem z rozmiarówkami do konkretnych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat R6 poczytaj tutaj: http://www.forumrowerowe.org/topic/162524-rower-kross-level-r6-2k14/

A najlepiej skontaktuj się z właścicielem. Ja osobiście posiadam Kross Level R4 i uważam, że jest super!!! Sam mam ok 186cm i 87kg wagi. 
A na tym forum (fajnym, pełnym super porad) niestety nie lubi się marki Kross... ale od tego jest założony inny temat :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Teraz mam Schwalbe smart sam 2,25 i źle nie jest ale są wolniejsze od bontragerów o tym samym profilu i mają problem z wejściem w zakręt na mokrym asfalcie ( potrafią położyć rower:) sam się o tymm osttnio przekonałem i gdyby nie kask na głowie to bym miał rozwaloną głowę albo i gorze. fakt że jechałem za szybko bo 25 przy padającym ulewnym zeszczu skręcając pod kontem  !kątem!140stopni do tego na pasach przejścia dla pieszych:) Bontragery może i by wyszły bez uślizgu bo sąbardzej zaokrąglone a schwalby są ostro cięte:)

:w00t:  25km/h skręt 140 stopni - zapewniam, że nawet bontagery by nie dały rady jakkolwiek zaokrąglone by były 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiem trochę przesadziłem. ale lało niemiłosiernie i się spieszyłem pod najbliższe schronienie czyli na stację benzynową która była po drugiej stronie cztero pasmowej drogi w mieście:) po środku przejścia była wysepka z przedłużeniem wzdłuż drogi i barierkami wzdłuż:) a na pasy wjeżdżało się pod kątem 90stopmi i za bardzo skręciłem przy za dużej prędkości i poszło po asfalcie.dobrze że nic poważnego się nie stało oprócz 2 delikatnych stłuczeń na ramieniu i nodze z lewej strony:) sytuacja miała miejsce między w Strzyży k,Gdańska. oto link do zdjęcia tego cudu polskiej myśli technicznej:)

https://drive.google.com/file/d/0BwkDYGbLDoQkUGdUMnNYQWY2cU0/edit?usp=sharing


strzałki oznaczają kierunek jazdy. punkt wywrotki to kółko:)


tylko na zdjęciu ta wysepka wydaje się szeroka. a jest to wąskie przejście między barierkami i od razu wąskie wyjście na pasy, gdzie za ostro wziąłem zakręt.


pierwsze pasy brałem ze skosa gdzie nie hamowałem zbytnio. hamowałem trochę na wysepce, ale i tak na wyjściu na drugie pasy było ponad 20 na liczniku.  miałem endomondo w kieszeni co pokazało mi że ostatnia prędkość zmierzona przed wywrotką to 27 i od razu krecha w dół do zera:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a propo deore. taka wczorajsza sytuacja oznaczająca koniec jazdy u kolegi w rowerze który ma niby 2 lata.

https://drive.google.com/file/d/0BwkDYGbLDoQkcFFPMjh5R2k1WWM/edit?usp=sharing


odpadła i wyłamała parę szprych do tego sfrezowała gwint od zaczepu przerzutki. dobrze że w ramie ma wymienialny zaczep:) a i jeszcze zapomniałem o łańcuchu, także do wymiany. dobrze że korba i kaseta nie została uszkodzona. przerzutka oczywiście do wymiany bo cała skrzywiona i do tego łańcuch. jeszcze czegoś takiego na oczy nie widziałem. jechał normalnie pod lekkie wzniesienie na kostce równej i nagle trach . Osobiście już w drugim rowerze mam alivio i takich problemów nie miałem:) (jak na razie odpukać:) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...