Skocz do zawartości

[amortyzator] Rock Shox Reckon TK Silver - nieprawidłowa praca


adamura88

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Mam taki problem z amortyzatorem Rock Shox Recon TK Silver, że mimo regulacji ciśnieniem (85-120PSI) nie odczuwam większej różnicy w jakości tłumienia. Jedyne różnice to większe ugięcie wstępne przy niższym ciśnieniu i większe nurkowanie przy hamowaniu. Patrząc na filmiki z pracy takiego amortyzatora mam wrażenie, że wygląda to dużo lepiej. Moja waga ~85kg.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nic nie cieknie i komora trzyma ciśnienie, uszczelki przeciwkurzowe nie są uszkodzone , a amor się normalnie ugina to wszystko jest w porządku. Co do serwisu to zależy ile ma przejechane, być może warto by było już wymienić oleje i wyczyścić w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

A czy na to może mieć wpływ dość długi mostek 110mm, obrócony w negatyw

Takie detale nieznacznie wpływają na prace widelca. Na czułość na pewno wpłynie serwis i porządne smarowanie porządnymi środkami :P A i dual air by nie zaszkodził :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki do eksperów:

 

Czy do tytułowego amortyzatora RockShox Recon TK Silver da się dołożyc Poplock, ale bez wymiany wkładu dampera? Tzn. Czy jeśli kupię manetkę, linkę i te niebieskie ustrojstwo ze zdjęcia to jakoś uzyskam opcję blokady amorka na kierownicy?

rockshox_acc_remoteupgradekit_toraxc-rec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak i nie.

Tak jesli zestaw pasuje do silvera, czytaj do lag stalowych, nie , jesli przeznaczony jest do Reby i innych "wyzszych" modeli. Nie bedzie wtedy pasowac, poniewaz inna jest srednica gwintu wkrecanego korka. Scianki rur goleni stalowych sa ciensze, alu sa grubsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do pierwotnego pytania - sprawdź manetkę/pokrętło odpowiadające za blokadę widelca. Ja miałem podobne objawy w moim reconie (przy zmianie ciśnienia zmieniał się tylko sag) a praca w każdej sytuacji była dosyć tępa/twarda. Okazało się, że manetka obsługująca amor nie odblokowywała amora w 100%. W serwisie uporali się z tym bardzo szybko i teraz działanie jest 200% przyjemniejsze. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z moim amorkiem Rock Shock Pilot Air XC.Też był twardy i słabiutko pracował , blokada odbicia prawie nic nie dawała.Natomiast po serwisie , czyszczeniu wszystkiego i wymianie oleju w tłumiku i lagach staruszek ożył.Do tłumika wlałem olej 2,5w zamiast 5w z racji mojej wagi 65kg i amorek stał się dużo szybszy a regulacja odbicia działa świetnie i nie porównanie lepiej niż na początku.Smarowanie od czasu do czasu brunoxem sprawia że śmiga identycznie cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...