Skocz do zawartości

[koło, kaseta] wymiana na nowy zestaw - czy jest ok?


Maly862

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszytskich.

Od 2 miesięcy jestem nieszczęśliwym posiadaczem roweru Kross Hexagon X3 model z 2014r. Po przejechaniu łącznie ok 400 km coś zaczęło stukać w tylnym kole. W serwisie stwierdzono uszkodzoną miskę w piaście tylnego koła. Kulki z łożysk były przetarte. Zaproponowano mi wymianę koła z możliwością zamontowania kasety zamiast wolnobiegu. Całość wyliczyli na prawie 300 zł. Nie będę ukrywał że nie jestem przygotowany na taki wydatek a nie chcę stracić sezonu rowerowego, więc postanowiłem sam poszukać części. Z racji tego że jestem laikiem, proszę Was o opinię czy zestaw jaki znalazłem będzie pasował do siebie jak i do roweru oraz czy muszę zmieniać łańcuch. Poniżej linki do aukcji:

 

Koło

http://allegro.pl/ko...4418756485.html

 

Kaseta

http://allegro.pl/sh...4402946122.html

 

Dystans

http://allegro.pl/po...4387042593.html

 

Klucz do kaset widziałem w osiedłowym sklepie rowerowym za grosze. Montaż chcę wykonać sam. Z tego co widziałem to nic trudnego, więc po co przepłacać. Proszę o Wasze opinie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kupuj kasety 7 rzędowej!!

Kup 8 rzędową i wyreguluj tak, żeby działało 7 biegów, a największą lub najmniejszą (jak wolisz) zębatkę zostaw nieużywaną po prostu. W ten sposób jak kiedyś będziesz miał ochotę to wymienisz manetki na 8 rzędowe i będziesz miał napęd 3x8 :thumbsup:

 

Może być też tak, że będziesz musiał kupić łańcuch, bo stary na nowych zębatkach zacznie skakać. 400 km to nie dużo i nie musi być takiej potrzeby, ale jakby co to od razu będziesz wiedział co robić :sweat:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Takie rozwiązanie mi pasuje.

Jak bym chciał zmienić manetki to :

1. Z jakim koszteem mniej wiecej muszę się liczyć?

2.Na co zwracać uwagę przy wyborze manetek?

3.Czy można wymianę wykonać samemu nie korzystając z serwisu?