Maly862 Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Witam wszytskich. Od 2 miesięcy jestem nieszczęśliwym posiadaczem roweru Kross Hexagon X3 model z 2014r. Po przejechaniu łącznie ok 400 km coś zaczęło stukać w tylnym kole. W serwisie stwierdzono uszkodzoną miskę w piaście tylnego koła. Kulki z łożysk były przetarte. Zaproponowano mi wymianę koła z możliwością zamontowania kasety zamiast wolnobiegu. Całość wyliczyli na prawie 300 zł. Nie będę ukrywał że nie jestem przygotowany na taki wydatek a nie chcę stracić sezonu rowerowego, więc postanowiłem sam poszukać części. Z racji tego że jestem laikiem, proszę Was o opinię czy zestaw jaki znalazłem będzie pasował do siebie jak i do roweru oraz czy muszę zmieniać łańcuch. Poniżej linki do aukcji: Koło http://allegro.pl/ko...4418756485.html Kaseta http://allegro.pl/sh...4402946122.html Dystans http://allegro.pl/po...4387042593.html Klucz do kaset widziałem w osiedłowym sklepie rowerowym za grosze. Montaż chcę wykonać sam. Z tego co widziałem to nic trudnego, więc po co przepłacać. Proszę o Wasze opinie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Nie kupuj kasety 7 rzędowej!! Kup 8 rzędową i wyreguluj tak, żeby działało 7 biegów, a największą lub najmniejszą (jak wolisz) zębatkę zostaw nieużywaną po prostu. W ten sposób jak kiedyś będziesz miał ochotę to wymienisz manetki na 8 rzędowe i będziesz miał napęd 3x8 Może być też tak, że będziesz musiał kupić łańcuch, bo stary na nowych zębatkach zacznie skakać. 400 km to nie dużo i nie musi być takiej potrzeby, ale jakby co to od razu będziesz wiedział co robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 14 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Ok. Takie rozwiązanie mi pasuje. Jak bym chciał zmienić manetki to : 1. Z jakim koszteem mniej wiecej muszę się liczyć? 2.Na co zwracać uwagę przy wyborze manetek? 3.Czy można wymianę wykonać samemu nie korzystając z serwisu? A kasetę znalazłem taką: http://allegro.pl/kaseta-8-rzedowa-shimano-cs-hg31-8-11-32-wyprzedaz-i4380708395.html Będzie to wszystko pasować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 14 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2014 Link nie działa, ale z opisu widzę, że pasować będzie na pewno. Manetki możesz wymienić sam musisz tylko przeczytać internet żeby zapoznać się z regulacją przerzutek - to wcale nie jest jakieś trudne, a tylną i tak będziesz regulował do kasety. Zamontowane masz klamkomanetki, więc albo wymienisz na klamkomanetki 3x8, albo na manetki i będziesz musiał dokupić osobno klamki hamulcowe. Nowe klamkomanetki (taki sam model jak masz), a swoje sprzedaż za jakieś 30 - 40 zł. http://allegro.pl/klamkomanetki-shimano-acera-altus-st-ef51-3-8-i4392181212.html Możesz też poszukać używanych taniej, albo lepszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Czy przy wymianie manetek będę musiał również wymienić linkę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 16 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Nie koniecznie, ale niektórzy polecają nawet z pancerzami. Rower nie stary to ja bym zostawił, ale z drugiej strony to przecież kosztuje parę zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 16 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Lipca 2014 Bardziej mi chodziło o zakres czynności- koszta zaakceptowane:) Zamawiam części. Dam znać jak poskladam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweloko Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Nie zapomniałeś o nowym łańcuchu ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Rower ma 400 km przebiegu, więc nowy łańcuch nie jest konieczny chyba, że chciałby wymienić na naprawdę dobry. Ja bym spróbował czy się przyjmie, a potem się zastanawiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Czekaj, czekaj, masz 2 miechy rower i co nie wymienią Ci tego na gwarancji? Dobrze rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Dzwonilem do swojego serwisu to mieli chwilowa przerwe. Zatem nie czekalem i udałem sie do polecanego serwisu w Bydgoszczy. Tam skrecili prowizorycznie bym dotarł do domu i zasugerowali kasete. Stąd ta wymiana. A nie chce mi sie teraz szarpac o gwarancje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZakazPedalowania Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 A gwarancja ?Hexagon to nie jest nawet rower ze średniej półki ale bez przesady skoro w marketowych roweruch za 600zł ten mechanizm wytrzymuje 5tys km i po wymianie kulek i samych konusów za 10zł robi śmiało drugie tyle ,to jednak awaria tego po 400km i wywalenie całego koła to przesada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 17 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 Raczej, ja bym jednak się nie szarpał tylko po prostu napisał, czy też podjechał do tego serwisu i przedstawił sprawę, przecież to nie twoja wina że się zesrało to koło, Ci z resztą też Cie naliczyli na trzy paczki... Pewnie to 1/3 tego hexa:) Jak zaczniesz coś dłubać to szlak ta gwarancje trafi i już nic nie uwzględni, sam nawiń że Ci się rozkręciło w drodze do domu top byłeś zmuszony naprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 17 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2014 No macie chłopy rację. W poniedziałek wracam z urlopu to we wtorek podjadę. Może samo koło pod kasetę wywalcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Byłem w serwisie. Powiedzialem że koło popsulo sie na wyjeździe urlopowym i zostało prowizorycznie skrecone bym dojechał do serwisu w którym stwierdzono konieczność wymiany. Tam wymieniłem już na kasetę. Koło wysłane do producenta. Facet stwierdził że w obecnej sytuacji dostanę kasę tylko za samo koło bez wolnobiegu gdyż był sprawny. Muszę czekać ok 2 tygodni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elton29 Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Wiesz no można by się spierać czy zaistniała sytuacja wpłynęła szczególnie dotkliwie na twój budżet, czas jaki musiałeś poświecić etc. ale ja bym chyba wziął kasę jak chcą oddać i zapomniał o sprawie. Tylko napisz czy masz już to koło pod kasetę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Kasę będę miał, tylko kwestia formalności SKLEP-PRODUCENT. Koło już mam. Wziąłem kasetę 8 rzedowa. Na przyszły sezon wymiana klamkomanetek. Dziś złożyłem. Łańcuch został stary bo nic nie przeskakuje. Wieczorem jadę zrobić jakieś 50 km. Mam duże braki:) Dziękuję za pomoc ! Panowie, kolejny problem. Nie przejechałem nawet 5 km. Łańcuch mi chrobocze. W pedałach czuć jakbym miał zalbo zabrudzoną piastę bądź inne uszkodzenie piasty. Problem występuję tylko gdy pedałuje i praktycznie w każdej konfiguracji. Najmniej występuje w konfiruracji 1-1 (2 na kasecie). Najgorzej było w konfiguracji 3-7 (8 na kasecie ) lecz po paru chwilach ustało. Następnie maximum chrobotania przeniosło się na śrdek 2-4 (5 na kasecie ). Łańcuch jest czysty i naoliwiony. Jakieś sugestie? Panowie, kolejny problem. Nie przejechałem nawet 5 km. Łańcuch mi chrobocze. W pedałach czuć jakbym miał zalbo zabrudzoną piastę bądź inne uszkodzenie piasty. Problem występuję tylko gdy pedałuje i praktycznie w każdej konfiguracji. Najmniej występuje w konfiruracji 1-1 (2 na kasecie). Najgorzej było w konfiguracji 3-7 (8 na kasecie ) lecz po paru chwilach ustało. Następnie maximum chrobotania przeniosło się na śrdek 2-4 (5 na kasecie ). Łańcuch jest czysty i naoliwiony. Jakieś sugestie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 O ile nie trze w żaden sposób o przerzutki to może to być wina tego, że łańcuch jest lekko wytarty, a kaseta nie. W takiej sytuacji powinno się dotrzeć po paru/parunastu km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 25 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Sprawdzałem 2 krotnie i o przerzutki nie trze. Sprawdziłem jeszcze czy łańcuch nie jest wyciągnięty. Na suwmiarce elektronicznej długość 10 ogniw wynosi 127 do 127,3 mm zatem jest ok. Rozuemiem że nie mam zbytnio się martwić. Po ilu km może ustąpić chrobotanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 25 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2014 Jeśli mechanizm tego zjawiska jest taki jak chrobotania napędu po szlifowaniu kasety to wystarczy kilkanaście km. W kasecie trzeba przejechać po parę km na każdej zębatce, ale tu to wina łańcucha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maly862 Napisano 31 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2014 Panowie. Chrobotanie nie ustało i zauważyłem pływanie kasety podczas pedalowania. Jechać na serwis czy jakiś inny pomysł? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.