Skocz do zawartości

[do 2000 zł] - trekking jaki wybrać?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak widać jestem tu nowy i szukam pomocy przy zakupie roweru dla siebie. Planuję kupić rower trekkingowy w kwocie do 2000 zł. Miałby służyć mi do weekendowych wypadów poza miasto, którym jeździłbym zarówno po drogach asfaltowych jak i szutrowych (każda przejażdżka od kilkunastu do kilkudziesięciu kilometrów). Mój wzrost 190 cm, waga (niestety tylko) 57 kg. Odległość między podłożem a kroczem 89/90 cm.

 

Jestem kompletnym laikiem w sprawach rowerowych, więc postanowiłem zwrócić się do Was (profesjonalistów) o pomoc w doborze optymalnego dla mnie roweru.

 

Na każde Wasze pytania z chęcią odpowiem.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszperałem trochę po necie i zainteresowały mnie 3 modele (kolejność od najtańszego do najdroższego):

 

1. http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-alp

 

2. http://www.rowerymerida.pl/produkt438/freeway-9500-rower-merida.html

 

3. http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-sander

 

Który wg Was z tej trójki byłby dla mnie najbardziej odpowiedni biorąc pod uwagę informacje z mojego powyższego postu?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Jakubie

 

Dziękuję za propozycje, ale wolałbym kupić rower trekkingowy a te, które Pan zaproponował to "górskie"? Chciałbym, aby rower, który zakupię miał już fabrycznie zamontowane błotniki i, co najważniejsze dynamo w przedniej piaście i bagażnik, do którego w przyszłości będę mógł przymocować fotelik dla dziecka.

 

W swoim poprzednim poście podałem 3 modele rowerów. Poszperałem po necie w poszukiwaniu opinii o tych rowerach i z 3 pozostały już tylko 2 mianowicie:

 

1. http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-alp

 

2. http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-sander

 

Jak to jest z tymi przerzutkami w tylnej piaście w stosunku do tradycyjnych przerzutek?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jak to jest z tymi przerzutkami w tylnej piaście w stosunku do tradycyjnych przerzutek?

 

Mniejsze problemy z codziennym utrzymaniem.. Nie ma kasety, mniej syfu. Krąży o nich nieprawdziwe stwierdzenie, że są bezobsługowe. To nie prawda. Shimano zaleca przegląd co 5 tyś km dla swoich piast wielobiegowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Rower kupiony. Mój wybór padł jednak na Kross Trans Alp'a z ramą 21.

 

Dziś go odebrałem i wybrałem się w kilkunastu kilometrową trasę.

 

Mniej więcej w połowie drogi postanowiłem zawrócić i zmienić trasę. Jakież było moje zdziwienie, kiedy nawracając haczyłem czubkiem buta o błotnik przedniego koła :icon_confused:

 

Mając pedał wysunięty najbardziej do przodu but wchodzi w błotnik jakieś 3 cm.

 

Fakt faktem, że ułożenie stopy na pedałach nie mam takie, jakie powinno być, bo środek stopy jest na środku pedała a z tego, co wyczytałem to palce powinny minimalnie wystawać poza pedał. Spróbowałem tak kawałek jechać i przy nawracaniu odległość czubka buta od błotnika była niecałe 2 cm i wtedy nie haczyłem.

 

 

Przypomnę, że mam 191 cm wzrostu i odległość do krocza to jakieś 89-90 cm. Na stronie Kross'a po wybraniu tych parametrów pokazało mi 21 cali i po przymiarce w sklepie doszedłem do wniosku, że rama 21 wystarczy. Zresztą po zejściu z siodełka odległość pomiędzy górną rórą a kroczem wynosi jakieś 5-6 cm.

 

 

Czy to możliwe, że kupiłem rower z za małą ramą?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że na wzrost 191 cm rama nie jest zbyt duża, mogłaby być większa, ale z czymś takim, co opisujesz spotykam się pierwszy raz. Nawet jeżeli miałbyś za małą ramę, nie powinno być tak, że zahaczasz stopami o koło. Fakt... Miałem kumpla na studiach, który będą niewiele większy ode mnie miał stopy w rozmiarze 46/47, czyli mniej więcej 4 numery więcej niż ja (standard 42/43 przy moim wzroście).

Trudno mi powiedzieć, co w tym przypadku zrobić. Mierzyłeś większą ramę? Stawiasz stopy właściwie na pedałach?

 

FootPosition.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mklos

 

Zawsze stawiałem stopę na pedale tak...

 

40c7ac12b3f1a134med.jpg

 

... i w takiej pozycji haczę o przedni błotnik. Jak ułożę stopę tak jak na Twoim obrazku to mam jakieś 2 max 3 cm zapasu do błotnika przy ostrym skręcie.

 

Wg wyliczeń powinienem mieć ramę 22 ale, że we wszystkich okolicznych sklepach były ramy 21 i mniejsze to zdecydowałem się na 21 zwłaszcza, że większość sklepów w mojej okolicy oferuje głównie rowery Kross a ten ramy 22 nie ma tylko od razu 23 a sprzedawcy mówili mi, że rama XL będzie dla mnie za duża i lepiej wziąć trochę mniejszą niż mieć za dużą.

 

Denerwuje mnie tylko to, że żeby noga była wyprostowana, kiedy pedał znajduje się w najniższej pozycji muszę mieć siodełko podniesione dosyć wysoko.

 

Hmmm może poszukam trochę dalej sklepów i spróbuję dorwać jakiegoś Krossa z serii Trans z ramą XL może akurat okaże się, że pasuje idealnie to wtedy spróbuję sprzedać mojego Alpa z ramą 21.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro haczysz o błotnik, to znaczy wielkość ramy nie jest OK. Wielkość ramy jest OK, kiedy możesz na niej zająć wygodną pozycję (i oczywiście o nic nie haczyć). Wzory i wyliczenia są tylko po to, byś wiedział od jakiego rozmiaru zacząć przymierzanie.

 

 

 

Denerwuje mnie tylko to, że żeby noga była wyprostowana, kiedy pedał znajduje się w najniższej pozycji muszę mieć siodełko podniesione dosyć wysoko.

Jeśli górna rurka ramy jest pochylona, to jest to normalne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam okazję zamienić się rowerem z kolegą, który kupił kilka dni wcześniej (zanim ja kupiłem swojego Trans Alp'a) Unibike Voyagera GTS z ramą 23 i po kilku przejażdżkach stwierdził, że rama za duża i źle mu się jeździ. Ja jeździłem na jego Voyagerem a on moim Alpem i jeździło mi się lepiej niż moim Alp'em.

 

Możecie coś więcej napisać o tym Voyager'ze warto się zamieniać ?

 

http://www.unibike.pl/voyagergts.html

 

Mój Trans Alp: http://www.kross.pl/pl/2014/trekking/trans-alp

 

Dziękuję wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...