Gość Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Mój rower ma już przejechane ok. 5000 km. W zeszłym roku wymieniłem kasetę i łańcuch a teraz zastanawiam się nad korba. Od nowości jest tam SR Suntour CW9-XCC. Na razie chodzi płynnie, jednak występuje wyraźne bicie promieniowe największej zębatki. Próbowałem to jakoś wyprostować kombinerkami ale bez większego powodzenia. Czy wymienić korbę? Na którą ? http://www.alerower.pl/k486,korby-suporty-i-pedaly-korby-mtb-kwadrat.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Pytanie ile chcesz przeznaczyć na korbę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 2i regulaminu Jeżdzę raczej amatorsko, mysle że coś ze średniej półki cenowej ok. 100 zł lub nieco więcej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 W tych pieniądzach szukaj korb fc m311, m361, m410, m430. Zważ na stopniowanie korby, najlepiej jak by była taka jak stara. Z tego co widzę to 44/32/22 na 122mm. Te parametry spełnia korba FC M431 i występuje w takiej koniuracji, czyli nie musiałbyś dawać kolejnych 30zł na suport. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajner Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Witam, ja również przymierzam sie do wymiany korby, jeżdżę starym KTM z lat 90-tych, którego kupiłem uzywanego z Niemiec obecnie jest w nim korba Shimano Deore LX FC-M569, kaseta z tyłu jest ośmiorzędowa. Po dłuzszym namyslę chciałbym wymienić całość napedu tzn. korbę z suportem, łańcuch i kasetę, ale troche nie wiem jak to skonfigurować, zeby było w miarę trwałe i trochę mi posłuzylo. Rower słuzy mi do dojazdu do pracy ok 5km. i do regularnych wycieczek 2-3 razy w tygodniu 35-50 km. Będę bardzo wdzięczny za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Jeżeli nie wymieniasz przedniej przerzutki to tylko korba 410 będzie dobrym wyborem ( sa oczywiście inne tańsze - gorsze) bo ona ma poj. 20t. Każda inna nowożytna korba ma poj 22t lub 18t. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajner Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Puklus, dzięki za odpowiedź, ale jestem takim laikiem, że musisz do mnie mówić prostszym jezykiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Jeżeli masz korbę o stopniowaniu co 10 czyli np 42/32/22 albo 48/38/28 to też taką musisz kupić o ona ma pojemność 20t nie wnikając co ta pojemność oznacza ale tak na aukcjach pisze. korby 44/32/22 mają pojemność 22t a 42/34/24 mają 18t. Ważne to jest dla przedniej przerzutki. podałem ci pasujący do obecnych parametrów model korby, alivio m410. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Te parametry spełnia korba FC M431 A nie MC-361? http://www.ceneo.pl/9045636#tab=spec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 361 http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/SI_0094A/SI-0094A-001-ENG_v1_m56577569830667768.PDF , fakt, owa korba spełnia kryteria, możesz ją nabyć. 410 nie spełnia, popełniłem mały błąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sajner Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 A nie MC-361? rozumiem, ze suport zgodnie z specyfikacją, którą podał @@Puklus, wszystko gra i gwiżdże, prosze jeszcze o informację czy Waszym zdaniem przy wymianie korby warto tez wymienić tylna kasetę i łańcuch? Pytanie kolejne, czy cała operacja zwiazana z wymiana korby jest bardzo skomplikowana? Czy warto kupic odpowiednie narzędzia i zrobić to samemu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 6 Lipca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 Nie przy wymianie korby zazwyczaj nie kupuje sie łańcucha i kasety, chyba ze okaże sie to konieczne. Sama wymiana jest prosta ale wymaga kilku narzędzi: - ściągacza do korby jaką posiadasz - dobrego klucza z dość długa dźwignią by prawidłowo osadzić ramiona korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Nie przy wymianie korby zazwyczaj nie kupuje sie łańcucha i kasety, chyba ze okaże sie to konieczne. Sama wymiana jest prosta ale wymaga kilku narzędzi: - ściągacza do korby jaką posiadasz - dobrego klucza z dość długa dźwignią by prawidłowo osadzić ramiona korby. Kupiłem tę MC361 no i przy okazji kasetę 8 rzędową 32/11 (na 4 zębatkach zeby były tak spiczaste, że mozna by sie pokaleczyć). A także wkład suportu bo stary miał juz spore luzy. Troche kasy i pracy poszło, ale na jakiś czas będzie spokój Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.