Skocz do zawartości

[Problem po serwisie]Manitou r7 pro white 80mm


Terrorista

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka , wczoraj robiłem pierwszy raz serwis amortyzatorka manitou r7 pro white 80mm .

Problem polega na tym że po złożeniu amorka do kupy i zamontowaniu go z powrotem do roweru , pojawił się problem z aktywacją abs+ [czerwone pokrętło od regulacji Blokady twarde miękkie]

Z pokrętłem wszystko chyba ok , ale gdy robię na twarde "to w ogóle mi nie robi na twarde" , zdjąłem pokrętło które jest osadzone na tej metalowej szpilce która w sumie odpowiada za kręcenie się "tego czerwonego pokrętełka " łapie ją palcami kręce od prawej do lewej i więcie zrobię z  2-3 obroty i tak jakby jest opór czyli działa tak jak działać powinno ale amortyzator nie robi się na twarde.

Przy serwisie nasączyłem gąbki olejowe , otwierałem od góry tą lagę górną gdzie się znajduję właśnie ta regulacją , wylałem olej nalałem motorexa , stary olej przypominał siki smerfa .

Zakręciłem kluczem czarny korek [śrubę] next zabrałem się za dolne lagi z nich też wylałem troszkę starego oleju w sumie to na początku to zrobiłem po spuszczeniu powietrza z ammora  itd  włożyłem gąbki nasączone olejem . Włożyłem górne lagi w dolne lagi zalałem olejem od dołu po 16ml w lagę, zacząłem skręcać te śruby od dołu  [niebieskie pokrętełko i śruba aluminiowa lub metalowa na dole .  Zamontowałem w rowerze kur ile z tym roboty było omg.

Właśnie nw co jest może wy mi powiecie .

Zacząłem żałować że ruszałem ten amor .

 

Amortyzator działa normlanie tylko nie działa robienie blokadą miekkie twarde

 

Do komory powietrznej z sprężyną nie zaglądałem nawet.

Edytowane przez Terrorista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za mało oleju wlałeś pod korek od ABS. Pamiętaj że ma to być Motorex 5w. Sprawdź w manualu ile masz wlać tam oleju i odmierzając linijką wlej żądaną ilość.

Edit: Tu masz manual http://www.manitoumtb.com/assets/Service%20Manuals/2012%20Service%20Manual.pdf 23 strona.

Edytowane przez scyzoryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , jeszcze tego nie zrobiłem ale gdy odkręciłem czarny korek pod czerwonym pokrętełkiem od ABS+ to ku moim oczom ukazała się dość mała komora  z 5 cm głębokości na samym dole była mała podkładka do której była przymocowana jakaś tuleja ale mniejsza z  tym . Po prostu odkręcić ten czarny korek i włożyć linijkę i  dolać do pełna czyli jakieś 5 cm następnie poczekać jak olej przesiąknie pod tą "niby podkładką" i dolać kolejne 3cm ?

Wyczytałem że do komory abs+ trzeba wlać 80-85mm czyli 8cm lub 8,5 cm do tego mojego amora manitou r7 80mm dobrze wyczytałem , chce mieć pewność że dobrze nalej bo jak go wezmę znów rozkęcić to znów może być za mało albo za dużo . Jeszcze tak dopisze przy tym pierwszym razie wylałem te siki smerfa i dolałem chyba trochę za dużo w sumie na oko lałem tyle ile wylałem tyle mniej więcej wlałem ale po zakręceniu tej czarnej nakrętki kluczem nie mogłem wgiąć tego tłoczka czy jak to można nazwać i sie przestraszyłem może wtedy było dobrze "może ten abs wlaśnie był ustawiony na blokadę i dlatego ten tłoczek nie wchodził do środka tej komory gdzie lałem olej , odkręciłem odlałem ciut , i po zakręceniu amor już ten tłoczek normalnie wchodził więć myślałem że jest git . Zmontowałem wstawiłem do roweru , a tu o kur*** abs+ nie działa .

 

To wszystko było jak 1 raz robiłem tera spróbuje to poprawić w niedzielę

Sorki że tak trochę mało fachowo itd opisane ale nie mam pojęcia jak te części się nazywają po fachowemu .

Scyzoryk dobrze myślę , z  dolewaniem oleju ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy swoim pierwszym serwisie co było całkiem niedawno wzorowałem się na tym http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-manitou-skareb-comp-air-2005-r-z-tlumieniem-tpc/#.UvPE4oXQB8E i nie było większego problemu. Koledzy mieli rację - nie da się tego łatwiej wytłumaczyć.
Pozdrawiam i życzę powodzenia. Potrzeba trochę cierpliwości. Pierwszy raz jest zawsze najtrudniejszy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurr**a , rozebrałem go jeszcze raz , dolałem oleju patrzyłem blokada działała  zakrecilem korek , przekrecilem śrubkę od blokady i dzialala ale jeszcze za miekka postanowłem dolać jeszcze oleju , odkrecalem korek czarny i nie chciał wyjść pociagłem więć go to wyleciał mi do góry .

Musiałem odkręcić te plastikową śrubkę od dołu .... dobra pora było to zakręcić i co wkreciłem ją lekko reką i od połowy na gwint źle naszła i ch*j

Już ammora miałem zrobionego i sie rozdupił .

Wie ktoś co dalej z tym , trzeba cały tlumik dolny zamówić czy jak ?

Albo jest ktoś serwisantem żeby mu to wysłać aby naprawił to myśle że ta rzecz ja do opanowania ale ... kur cały chodzę , śrubke z plastiku zrobic idioci w tym manitou czy jak .....

Edytowane przez mrmorty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tej na ladzę od ABS+ na górnych laga się znajduję to jest od dolnego tłumika

Jak masz tą czarną metalową zara pod czerwonym pokrętłem od abs+ to taka sama ale plastikowa znajduję sie na dole lagi i ona dobrze się wkreciła ale od mniej więcej połowy gwintu zeszła i do konca już krzywo się wkręca . Sezon pewnie z głowy .

Edytowane przez Terrorista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko plastik, można spróbować poprawić gwint i od nowa uważnie wkręcić, tylko trzeba by to robić z głową a nie kręcić na pałę.

No chyba, że się nie da, to wtedy pytać w jakimś serwisie o sam korek, albo kupować cały tłumik :

 

http://roweryokey.pl/tlumik-odbicia-r7.html

 

http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/manitou-r7-tpc-rebound-assembly-2008/rp-prod32433

Edytowane przez Obes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Do Autora tematu- rozumiem frustrację,ale proszę o powstrzymywanie się od używania słów podkreślających negatywne emocje. Kolejny post wzbogacony o ozdobniki spowoduje problemy z pisaniem na Forum.

Na przyszłość:

- aby uzupełnić olej w tłumiku ABS nie musisz odkręcać tłumika odbicia

- przed wyjęciem i/lub włozeniem tłumika upewnij się,że tłumik ABS+ jest w pozycji full open. Pozycja inna niż open może utrudnić wyjęcie i może spowodować brak działania blokady po włożeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za słownictwo wybaczcie moją mowę . Mówicie żeby wyjąć tłumik który mieści się pod czarnym korkiem u góry , on mocno siedzi w tym goleniu , jak wlaśnie odkreciłem za 3 razem , nie chciała mi wyjść do końca ta wlaśnie czarna zakrętka metalowa od góry [była odkrecona już na max ale trzymała się tłumika więc pociagłem ją trochę do góry za tą nakretkę i wyskoczył mi tłumik  z 2 cm nad gwint ale tylko wystawał reszta była w środku , tego czarnego korka co prawda strasznie ciężko wyszedł  to go wdusiłem do środka tak jak miał być ale użyłem też trochę siły bo nie chciał wrócić na swoje miejsce więc użyłem ciut siły i mi się wdusił za mocno  ale już wtedy nie miałem go czym sięgnąć i musiałem odkręcić te plastikową zakrętkę od dołu i wszystko ok , ale przy wkręcaniu tej zakrętki w niecałej połowię gwint szlak trafik i się krzywo wkręciło , starałem się delikatnie wkręciłem ręką lekko i później jechałem kluczem .

Więć jak już naprawię tą plastikową nakrętkę to jak wyjąć ten górny tłumik  bez używania jakieś wiekszej siły bo mocno siedzi w tym goleniu . ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Myślałem że ten problem będzie mniej skomplikowany , dowiedziałem się  że w poznaniu jest serwis manitou , w cyklotur , umówiłem się  z nimi na kiedy przyjść . Kiedy już byłem na miejscu wyszedł jakiś koleś "serwisant manitou" gość myślę po 50+ , po czym obejrzał amorek stwierdził że są pozrywane gwinty |zerwany był tylko gwint na plastikowej nakrętce od tłumika dolnego , wszystkie cześć w sęsię śrubki miałem ze sobą , po chwilowej rozmowię podniósł górne golenie wraz z tłumikiem górnym wsadzonym normalnie od góry jak powinien być wyciągnął go (mowa o górnym tłumiku ) i mówi do mnie że to jest ten dolny tłumik który , ja mu tłumacze że z moim amorek wszystko ok tylko dolny tłumik ma skręcony gwint , i tłumacze mu też że on ma w dłoni górny tłumik , gody przyjął uwagę od 16 latka , wnerwił się i już w ogóle nie chciał mnie najlepiej widzieć w sklepie . Serwisant stwierdził że nie podejmie się naprawy tego amorka , ponieważ "boi się odpowiedzialności. Sam nw skąt go wytrzasneli , gość zajmuję się niby tylko serwisami amorów manitou a nie umie rozróżnić górnego tłumika od dolnego to już chyba samo za siebie mówi .

 

Po drodze z Poznania , pomyśleliśmy z tatą że podjedziemy do ślusarza gość bardzo dobry , prostuję ośki , lufy od broni itd , myślałem że mi tego nie przegwintuje bo nakrętka plastikowa od dolnego tłumika , gość wsadził w maszynę i utawił ją odpowiednio  przystawił taki jakby nuż do gwintowania zrobił 19 obrotów  to zajeło jakieś 2 min i gwint poprawiony , tera elegancko się wkręca . Ten serwisant 0 kreatywności , wysłał mnie do valeo czy jakoś tak , powiedział że oni się zajmują amortyzatorami i oni to może zrobią a może nie . Rozwala mnie wiedza serwisanta w cyklotur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...