Skocz do zawartości

[1800zł] Crossowy - co wybrać ?


stawek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Aktualnie posiadam rower Author Outset i niestety nie mam już po woli cierpliwości do neigo, w dodatku jest na mnie za mały co sprawia, że nie zamierzam się dłużej z nim męczyć.

Potrzebuje czegoś na asflat do w miarę szybkiej jazdy. Koła 28 to już chyba standard, więc chyba nie muszę mówić, że by się przydały.

Zależy mi na optymalnym rowerku za tą kasę tak abym mógł pare lat na nim pojeździć.

 

Ps. W grę wchodzi nawet używka jeśli była by w dobrym stanie. Aha i jeszcze jedno. Jeśli warto poczekać na "okazje" to mogę się wstrzymać do zimy z zakupem. Wolę już dokończyć ten sezon na Outsecie, a mieć coś lepszego w przyszłym roku.

Co możecie mi polecić w tych pieniądzach ?

 

Waga: 95kg

Wzrost: 188cm

Kwota na rower: 1800zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Aktualnie posiadam rower Author Outset i niestety nie mam już po woli cierpliwości do neigo, w dodatku jest na mnie za mały co sprawia, że nie zamierzam się dłużej z nim męczyć.

Potrzebuje czegoś na asflat do w miarę szybkiej jazdy. Koła 28 to już chyba standard, więc chyba nie muszę mówić, że by się przydały.

Zależy mi na optymalnym rowerku za tą kasę tak abym mógł pare lat na nim pojeździć.

 

Ps. W grę wchodzi nawet używka jeśli była by w dobrym stanie. Aha i jeszcze jedno. Jeśli warto poczekać na "okazje" to mogę się wstrzymać do zimy z zakupem. Wolę już dokończyć ten sezon na Outsecie, a mieć coś lepszego w przyszłym roku.

Co możecie mi polecić w tych pieniądzach ?

 

Waga: 95kg

Wzrost: 188cm

Kwota na rower: 1800zł

Ja mogę Tobie polecić rowery Unibike. Dużo osób poleca tą markę. Dobrym wyborem w tej cenie jest Crossfire a jeszcze lepszym za 2099 Viper. Ja po przeczytaniu tutaj wszystkiego co było możliwe zakupiłem Unibike Viper (mocno przekraczając budżet ale nie żałuję- u mnie kwota też oscylowała w granicach 1700-1800 max za rower a tyle kosztował Crossfire). Wcześniej miałem Krossa Evado 1.0 i nie narzekałem ale po sprzedaniu i przesiadce na Vipera to niesamowita różnica w jeździe. Zrobiłem nim na razie niecałe 200 km tylko przez to że na razie nie ma pogody do dłuższych wycieczek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie lepszy jest Viper. Jeżeli chcesz mieć tarczówki (ja nie chciałem - wolałem lepsze podzespoły) to kupuj Evado. Krossy mają jak dla mnie najładniejszą kolorystykę (w szczególności kolor matowy - ja w swoim Evado miałem niebieski mat). Ja tarczówek nie chciałem bo są dla mnie zbędne a Viper ma naprawdę bardzo dobre podzespoły - z porównywalnych cenowo rowerów najbliżej mu ma Cliff 70 (z tarczówkami) i Cliff 90 - oczywiście są to Kellys-y, które też brałem pod uwagę ale jakoś kolorystyka nie pasowała. Widzę że jesteś ze świętokrzyskiego - jeżeli niedaleko masz do Kielc to zobacz sobie te rowerki - Cliffa 70 będziesz miał w Galerii Echo w Go Sporcie we wszystkich rozmiarach (byłem ostatnio przez przypadek i widziałem że są wystawione jeszcze) a Vipera na Paderewskiego w Etob Sport. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę Tobie polecić rowery Unibike. Dużo osób poleca tą markę. Dobrym wyborem w tej cenie jest Crossfire a jeszcze lepszym za 2099 Viper. Ja po przeczytaniu tutaj wszystkiego co było możliwe zakupiłem Unibike Viper (mocno przekraczając budżet ale nie żałuję- u mnie kwota też oscylowała w granicach 1700-1800 max za rower a tyle kosztował Crossfire). Wcześniej miałem Krossa Evado 1.0 i nie narzekałem ale po sprzedaniu i przesiadce na Vipera to niesamowita różnica w jeździe. Zrobiłem nim na razie niecałe 200 km tylko przez to że na razie nie ma pogody do dłuższych wycieczek. 

jak dla mnie evado 1.0 a 3.0 to jak piekło i niebo . Moj evado 3.0 ( lemondka ) osiąga spore prędkosci ( rownina 35km/h ) .

Evado to typowy cross ( teren-szosa ) a viper to niewiem - ma opony 1.6 cala ( evado 1.5) nie ma tarczówek ( evado ma hydrauliczne)

Jesli ma szersze opony to znaczy ze bardziej w teren wiec niewiem dlaczego nie ma tarcz.

 

Ps. Ja mam evado 3.0 2013 ( przerzutki alivio ) a 2014 ma acera ale za to blokada amortyzatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z evado 1.0 byłem zadowolony (rocznik 2012) ale jak przesiadłem się na Vipera to już inna klasa. Czytałeś post wyżej że nie chciałem mieć w rowerze tarczówek za to lepsze podzespoły??? Porównaj specyfikację Vipera i Evado 3.0 i sam zobaczysz w czym jest lepszy. Też mam blokowany amorek, przerzutki przód - Alivio, tył - Deore. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie jakbym się na tym znał to bym sobie porównał ale nazwy acera, alivio, deore itd nic mi nie mówią dlatego was proszę o pomoc.

Hamulce to rzecz, na której mi najmniej zależy :) Ważniejszy zdecydowanie jest dla mnie napęd (przerzutki, korba) aby to wszystko płynnie i cichutko chodziło :)

Lubię prędkość na rowerze więc oponki też jak najbardziej na szybkie wycieczki by się przydały i większa ilość przerzutek żeby jeszcze z górki docisnąć :)

Ja w swoim szrocie mam 3x7 i z konkretnej górki kręcę jak głupi ale po przekroczeniu pewnej prędkości już nie czuję oporu na pedałach tzn. nie daję mu już mocy, być może ja jestem zbyt słaby no ale ... jakby nie było 3x7 to jednak za mało. Tak więc który z powyższych będzie dla mnie lepszym rozwiązaniem ?

 

Ps. Jakie przykładowo ciśnienie ładuje się do takich opon 28x1.5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szose i w miare szybko to raczej evado niz viper

No a tu kolego się mylisz. Jakoś tego nie zauważyłem - Viper śmiga niesamowicie na prostej udało mi się osiągnąć (wg licznika) 46,7 km więc nie wiem czy to jest wolno. Średnia prędkość jaką mam wyświetlaną to 17,8 km - czyli przy mojej normalnej jeździe oscyluje w granicach 26- 38 km więc Viperem się da. A przecież po to kupuje się taki rower - więcej na asfalt - mniej w teren. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Viper w stosunku do Evado 3.0 ma lepsze:

- amortyzator o klasę (+ hydrauliczna blokada skoku)

- przerzutki (przednią i tylną) o 2 klasy

- manetki gorsze o klasę

- nowszą korbę z nowocześniejszym stopniowaniem

- 9-rzędową kasetę zamiast 8-rzędowej

- opony Schwalbe Smart Sam.

Jak widać przewaga Vipera jest miażdżąca.

 

Viper ma v-brake Acera, Evado też ma Acery, ale hydrauliczne. Moim zdaniem nie warto poświęcać napędu dla najtańszych hydraulików, ale tutaj ilu rowerzystów tyle opinii. Jeśli bardzo zależy Ci na hydraulice, i nie przeszkadzają Ci zakupy przez internet, to raczej zainteresuj się rowerem Northec Caledon DB (http://nrowery.pl/rowery-2014/cross/caledon-28-db). Jest tylko odrobinę słabszy niż Viper, a dużo lepszy niż Evado.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Niestety temat pozostaje wciąż aktualny ze względu na to iż na dzień dzisiejszy bardzo ciężko dostać Vipera GTS, a nie są już one produkowane.

W takim wypadku za czym się teraz rozglądać ? Kwota ok 2000zł.

Nie potrzebuje hamulców tarczowych. Zależy mi przede wszystkim na rowerze do szybkiej jazdy czyli dobry napęd, przerzutki oraz cienkie i duże opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdybym budżet poszerzył do 2200zł to znalazło by się coś ciekawego ? Szczerze powiedziawszy te dwa powyższe modele do mnie nie przemawiają, a ten Medano Vanity już w ogóle. Strasznie mi się jego wygląd nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy warto czekać z zakupem roweru na zakończenie sezonu czy też kupować w okresie zimowym ?

Chodzi oczywiście o cenę. Bo jeśli można w tym czasie liczyć na spore okazje i rower przykładowo za 2500 wyrwać te 300-400zł taniej to mógłbym poczekac, tylko czy możliwe są takie rabaty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...