Skocz do zawartości

[Rower] Przeróbka MTB na szosę


levisik

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

 

Przypuszczam, że mój temat nie będzie niczym nowym, ale rower składałem sam od zera, dlatego chciałbym aby ktoś mi pomógł. Jeżdżę nim już jakieś 5 lat :)

 

Obecnie waży na moje oko około 13-14kg.

 

klamko-manetki - Deore Dual Control

hamulce - standardowe v-brake Shimano

Przerzutki tył - shimano Deore Lx

Przerzutka przód - Shimano (chyba acera)

Korba - Shimano Octalink (wersja z większą ilością zębów)

Koło przednie - jakieś za 50 zeta, niby wzmacniane

Koło tył - obręcz firmy FIR, szprychy podobno z wieczystą gwarancją (nie wiem jakie) i piasta shimano

Rama - w sumie nie wiem dokładnie jaki rozmiar, ale jest dość lekka

amortyzator - Suntour xcr 120mm

Kierownica - Kupiłem używaną na allegro i jest chyba niezła

Mostek - kupiłem nowy, ale to chyba żadna rewelacja.

Opony - slicki CST 1.85

 

No i teraz do rzeczy,

 

Chciałbym wystartować w amatorskich zawodach triathlonowych, ale na obecnych elementach nie jestem w stanie utrzymać średniej prędkości większej niż 25 km/h. Po prostu rower stawia bardzo duży opór.

 

Wiem, że nie jest to kolarzówka, ale myślałem, żeby zrobić kilka modyfikacji i chciałbym prosić was o radę i ewentualne modyfikacje:

 

- zmiana korby na mniejszą i lżejszą

- zmiana kół na lżejsze, z mniejszą ilością szprych i najlepiej bezdętkowe.

- zmiana opon na jakieś cieniutkie o małym oporze toczenia (widziałem przyklejony temat na forum o oponach)

- lepsze pedały (obecnie mam niby z spd, ale są chyba dość ciężkie i po zapięciu jest spory luz)

- nie wiem czy jest coś takiego jak lżejsza sztyca

- lżejsze siodełko

 

Dodam, że mam 193cm wzrostu i ważę około 93-94kg.

 

A tak wygląda mój rower :)

 

DSC_0352.jpg

DSC_0353.jpg

DSC_0354.jpg

DSC_0355.jpg

 

 

Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siodełko, to na pewno masz do zmiany.... ale tu Ci nie pomogę.

 

Jeśli chodzi o koła - musisz zmierzyć wewnętrzną szerokość obręczy, wtedy będzie można dobrać opony. Może się okazać, że wcale nie musisz brać nowych kół.

 

Uszosowiony MTB raczej powinien mieć większą korbę, a nie mniejszą. Moim zdaniem ta może zostać, pewnie masz 48/38 albo 48/36. Młynka nie liczę, nie będziesz go używał.

 

Jaką masz kasetę z tyłu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasetę mam 9 biegową shimano - jest w tym jedna rzecz, która mnie denerwuje. Zwykle jeżdżę na 2 biegu z przodu. Gdy przechodzę z 7 biegu na 8 to jest za duża różnica i za wolno wtedy pedałuję ;/

 

Oczywiście zapomniałem o widelcu.

 

Myślałem o takim : http://allegro.pl/widelec-accent-mtb-1-1-8-chromowany-i4321647407.html

 

Jeżeli to akurat zły, to poproszę o linka do innego :)

 

 

Niestety nie mogę pozwolić sobie na drugi rower, stąd taki a nie inny plan...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze jedno pytanie.

 

Lepiej kupić nowe gotowe koła, czy mam bawić się tak jak z tą felgą FIR - muszę przyznać, że jestem zadowolony, bo naprawdę dobrze się spisuje.

 

No i co z tym, żeby mieć koła bezdętkowe ? :-)

 

Co do piast - po tej przedniej to się cudów nie spodziewam - tylna nie ma nawet wyjścia na tarcze, więc też raczej do wymiany -  tak przyszłościowo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to na nic się nie uparłem. Po prostu chciałem mieć lekkie koła i to nie ze względu na to, że rower będzie ważył wtedy 0.5kg mniej,

 

tylko do rozkręcenia koła i utrzymania obrotów przy 30km/h te 100g na obręczy i szprychach z praw fizyki robią już dużo.

 

Dlatego zależy mi na kołach o jak najmniejszej ilości (lekkich) szprych, które wytrzymają mój ciężar :-)

 

A jak wiadomo dętka to dodatkowa masa.

 

Warunek jest taki, że koła muszą być przystosowane pod v-brakei, bo z aktualnych dual controli jestem bardzo zadowolony.

 

Czy ktoś może coś polecić w przystępnej cenie ? No i czy bardziej opłaca się kupować w częśćiach i złożyć, czy kupić gotowe koła ?

 

EDIT:

 

Przetrzepałem porządnie allegro i nie znalazłem żadnej obręczy do 400g pod v-brake;i w cenie do 200 pln :/

 

Pomoże ktoś ?


Znalazłem takie koło na przód, ale niestety nie wiem jaka jest średnica wewnętrzna obręczy ;/ SHIMANO DEORE LX WH-M565

 

różne źródła podają inaczej, raz, że się nadaje do opon bezdętkowych, a raz że nie ...

 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na te obręcze założysz węższe opony z małym bieżnikiem czy semislick to już to wiele zmieni.

Dętki wtedy tez cieńsze założysz i już masz jakieś zbicie wagi.

Do tego sztywny wideł przód i siodełko na węższe i lżejsze oraz pedały na typowe spd ( teraz to chyba te dwustronne - platformy/spd).

A tak w ogóle skoro jeździsz na 2 z przodu na kołach 26 to raczej brakuje Ci siły by rozkręcić rower, więc trening i jeszcze raz trening - on więcej zdziała na plus niż zbicie kilograma wagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega wyżej, zmiana opon da sporo.

 

Nie znam się na systemach bezdętkowych, ale wątpię, żeby kombinacje z tym dały wymierne skutki na drodze... widziałem sporo tematów na forum, ale chyba 90% postów o tubeless dotyczyło MTB a nie szosówek.

 

Dobrze kombinujesz z uszosowieniem tego bajka, ale przekraczasz granicę sensu tych zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam, że na 2 przerzutce z przodu mam więcej zębów niż na 3 w MTB - siły mi raczej nie brakuje, bo akurat nogi mam umięśnione i mocne.

 

W zasadzie 3 przerzutkę mogę wrzucić dopiero po przekroczeniu 28km/h z tyłu na 4 biegu licząc od najmniejszego.

 

Przednią felgę chyba jednak zmienię - tam jest jakaś beznadziejna piasta, która mnie denerwuje :) - zobaczę jeszcze czy nowa opona będzie pasować.

 

Znalazłem taki widelec

 

http://allegro.pl/widelec-aprebic-26-cali-i4343120447.html

 

chyba stal hi-ten, 810g - takie info znalazłem gdzieś na necie.

 

Co do opon, to nie wiem jaki model wybrać. W przyklejonym temacie są opisane opony MTB a nie szosowe. Moja waga to około 93kg.

 

No i jakie dętki do tego :)

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam na blat wrzucam dopiero przy 35+ wcześniej nie ma sensu...

 

Z opon mogę polecić Maxxis detonator, dętki u siebie mam Ritchey'a lightweight tanie i moim zdaniem dobre.

 

Opony będziesz mógł kupić i tak dopiero wtedy jak dojdziesz do ładu z obręczami, bo np. na 19mm obręcz nie ryzykowałbym wsadzenia 1" opon. Zależy też w sumie jakie odważysz się wrzucić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę wysunięcie sztycy, ilość podkładek pod mostkiem i długość mostka mam wrażenie, że masz za małą ramę w stosunku do swojego wzrostu.

Nie jestem przekonany czy warto wydawać pieniądze na jego "modernizację", może warto po prostu kupić jakąś starą kolarkę zamiast kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej.

 

wracam do tematu mojego roweru.

 

Sztywna sztyca wg waszych wskazówek zamontowana. Obniżyła ona nieco przód i w związku z tym wymusiła nieco bardziej pochyloną pozycję - w sumie to dobrze, bo będzie mniejszy opór powietrza.

 

Zmierzyłem też wewnętrzną szerokość felg. Tylna FIR ma 16mm, natomiast przedni chyba Remex ma 19mm.

 

Co polecilibyście mi dalej zrobić ? zakłądam, że tylna felga jest ok, tylko trzeba zająć się przednią...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Troszkę się ruszyło...

 

Rowerek dostał nowe koło:

 

Novatec 751 + Accent Trackliner (32otwory) + szprychy Sapim

 

oponki - MAXXIS Detonator 26x1,0

 

oraz dętki - Schwalbe SV 11 Extra Light

 

 

Do zrobienia jeszcze:

 

wymiana siodełka - na lżejsze ale w miarę wygodne

 

zmiana pedałów na typowo SPD w rozsądnej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, pakujesz pieniądze w projekt, który i tak nie spełni Twoich oczekiwań natomiast podstawą podstaw jest to że masz za małą ramę i większość piszących tu osób powinna Ci to dawno napisać. Zanim wydałeś pieniądze trzeba było posłuchać Hanzo i składać kasę na nowy rower/ramę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ramę zawsze można jeszcze zmienić. Jako góral był ok więc pod szosę też pojeździ ;-))  

sztywny widelec.. slicki... Mamy prostą przeróbkę na miejski rower do katowania. Może warto alu niple założyć dają dodatkowy zysk tam gdzie go potrzebujemy ;-)) 

Odchudzaj... gdzie się da i jak się da.... ale z głową bo inwestowanie dużych pieniędzy w taką słabą ramę się nie opłaca.... lepiej szose używaną (retro) kupić.

Zaletą takich konstrukcji jest to że nie stanowią zbyt łakomego konska dla złodzieja....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...