Skocz do zawartości

[koła]opony już są - bręczy brak .


popio

Rekomendowane odpowiedzi

elo

jako ze zmienilem opony w swoim rowerze pozostaly mi dwie opony,wlasciwie nowe opony.

podobaja mi się rowery ''ostre koło'' i wpadlem na pomysl ze zbuduje taki rower ,wlasciwie poki co bede kompletowal osprzet...i.....

opony juz mam ;] opony to SCHWALBE Spicer 28x1.2

Moje pytanie brzmi nastepujaco

czy moglibyscie mi polecic koła odpowiednie do tej oponki w dobrym stosunku jakosc/cena?

ps.rower bedzie budowany bez spiny na luznej gumie nie chce aby kosztowal milion dolarow ,ma byc na szose 40km dziennie.

aha waze okolo 120 kilo wiec chcialbym aby koła były mocne :)) podrawiam i licze na jakies konkretne odpowiedzi :)

Chciałbym z cała budową roweru zmieścić sie w przedziale 1000-1200pln.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy tym obciążeniu należałoby napompować te opony na 7bar (mają zakres 4.5 - 7.0 bar)  i zastosować obręcze na 36 szprych

 

jak ma być 'ostre' to gotowy komplet : http://allegro.pl/kola-komplet-30mm-joytech-ostre-kolo-fix-36h-i4265488316.html

 

a najlepiej w dziale koła na allegro po prostu wpisz '36' w wyszukiwarkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz Maniak :)

wczesniej jak jezdzilem na tych oponkach to tak wlasnie pompowalem 6-6,.5 bara i bylo ok.

w takim razie bede szukał albo niebawem zakupie te ktore poleciłes chyba ze w tej cenie jest cos lepszego ?

no takie były by tez dobre? http://allegro.pl/szosowe-28-maszyny-36szpr-novatec-airline-4-biale-i4334212224.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz Maniak :)

 

można i tak :laugh:

 

 

te koła co podałeś pewnie nie są najwyższych lotów, pewnie nie są najlżejsze i w ogóle - ale mają jedną zeletę - są gotowe ;)

niedawno szukałem kół i w tej cenie nie znajdziesz NIC sensowniejszego, także do takiego projektu myślę żę się nadadzą.

 

dodatkowo - wspominałeś że ma być ostre , daltego rzuciłem tamtym linkiem,  to co podałeś to bębenek na kasetę, także musisz odpowiedzieć sobie na pytania:

 

- czy  chcesz mieć przerzutki z tyłu czy nie?

- jak nie to czy ostre czy ostre/wolnobieg  (flip-flop chyba się to zwie, z jednej strony koła tylnego ostre , z drugiej wolnobieg) - tak jak tutaj http://allegro.pl/kpl-28-19-622-joytech-2w1-ostre-wolnobieg-i4264410545.html

 

 

 

mi osobiście ostre nie pasuje, uważam że jestem za cienki żeby się porywać na taką konstrukcję przy 40km up dziennie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RafalxM heh ;) to wyszło z szyblości.

 

no własnie zastanawiałem sie czy jest możliwosc by z tyłu była przerzutka ,bo przeciez ja jestem typowym ,ba mega typowym amatorem

ktory pod lekka górke pewnie na przełożeniu ''ostrego koła'' nie podjechał wiec jak najbardziej bede szukał koła z zębatkami by założyć przerzutkę.

Jak sie dokłądnie nazywa tylne koło z zębatkami?(wolnobieg z zębatkami??)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnobieg były starszego typu , teraz jest bębenek na kasetę , tak jak podałeś w linku  , tam jest bębenek na kasetę 7 lub 8 lub 9 lub 10 rzędów,

 

do tego dokupujesz właśnie kasetę , łańcuch pasuący szerokością (im więcej rzędów w kasecie tym łańcuch węższy)  , następnie rozkminiasz jakiego typu chcesz mieć sterowanie przerzutkami  (tutaj tydzień myślenia) ....dochodzisz do wniosku że chcesz klamkomanetki, bzdetki-duperelki , owijki  i   zauważasz że nie zmieścisz się w budżecie....więc powracasz do pomysłu  SingleSpeed na wolnobiegu :D

 

 

w ogóle nic nie napisałeś o ramie jaką chcesz użyć (posiadasz/kupisz) ?  a myślę że od tego należało by wyjść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o ja jaki bajzel ...

tak jak napisałes taniej chyba wyjdzie kupic rower ,ale nie ma takiej opcji .rower zostanie zbudowany .

ramy nie posiadam ale opony mam heh.

myslisz ze zaczac od poszukiwania ramy i dopiero ''myslec'' dalej?

ps.rama to chyba najmniejszy problem ,wybiore taka ktora mi sie podoba i bedzie dobra pod wymiar i heja.

chcialbym rower w tym stylu http://onemorebikepoznan.wordpress.com/2012/06/25/batavus-boris-ostre-kolo-w-wydaniu-holenderskim/

chyba rzeczywistsze za tydzien bedzie ze pozostaje przy ostrym kole...

ps.czy przednia zebatka może byc mniejsza by lzej pokonywac wzniesienia na drodze?czy to sie mija z celem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kwestia tego jak bardzo szczegółowo wnikasz w temat , ja uważam że zakup 100% pasującej ramy to największy problem ;) 

pod ostre/ss warto pewnie użyć ramy z poziomymi hakami , tak żeby nie było konieczności używania napinacza - tak jak widać na fotakch spod linku (w rowerze z przerzutką tylną to ona naciąga/napina łańcuch)

 

zębatka zapewne może być mniejsza, ograniczysz sobie tylko prędkość maksymalną ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

składanie takiego roweru może też polegać na kupieniu całego, jakieś starej szosy w celu odzysku ramy/widelca ;)  kwestia kasy/okazji  

takie połaczenie wraz z osprzętem nowszego typu  fajnie się sprawdza,

mój uszosowiony przełaj powstał przez właśnie takie połączenie - rama/wideł custom  , plus  kupiłem połamanego aluminiowego przełaja na osprzęcie 105 z 2004r,

na koniec zamontowałem opony 700x23c , po prostu mi tak bardziej pasuje, bo jezdzę głównie po twardym

 

tak naprawdę jedna poważniejsza niespodziewajka to taka że suport w ramie cr-mo ma u mnie włoski gwint , więc sam suport musiałem dodatkowo dokupić

 

..no ale takich niespodzianek może być kilka,  więc masz rację - trzeba wszytko dokładnie przeanalizować, lub liczyć się z nietrafionymi inwestycjami które będą zalegać w graciarni albo dalej je odsprzedasz ;)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z takim podejściem, że masz opony i chcesz zbudować rower sam od podstaw to w ogóle nie zaczynaj, bo nie skończysz. Opony to akurat najmniej istotny element. Kolega wyżej wspomina o niespodziankach typu włoski gwint suportu - a tego typu kwiatków po dordze będziesz miał milion.

 

Weź lepiej kup gotowy rower albo przynajmniej poświęć kilka godzin na przeczytanie przypiętych wątków. Terminy kluczowe: przełożenie (stosunek ilości zębów z przodu do tych z tyłu), linia łańcucha (jak ma być jeden bieg to musi być jak najmniejszy przekos łańcucha), piasta torowa (jak ma być ostre koło), poziome haki, etc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...