Skocz do zawartości

[Amortyzator]Problem po serwisie


RudyGrzybek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , ostatnio postanowiłem sobie przeserwisować amortyzator Rock shox gold TK i otóż mam teraz taki problem że nie cofa się do końca przy 80psi , a przed serwisem miałem 65psi wbite i cofał się do zamego końca , on jest prestawiony na 120mm a nie wypycha jakiś 10mm , do dolnych lagów nalałem na początku po 15ml tak jak gdzieś wyczytałem na internecie lecz było to za dużo dla tego amortyzatora i wylałem i włałem od nowa , po 5ml do 1 dolnej lagi , i tutaj takie pytanko , co sie może dziać , że nie cofa go do końca , jaka przyczyna tego i jak ją naprawić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

O ile sie nie mylę ta podkładka ma być na dole goleni między "korkiem zabezpieczającym" a komora negatywną. Choć ja tam soloair za bardzo nie znam. Ale zauważyłem ze wiele osób powraca w tych nowych solo air z tym samym problemem, zapada sie ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile sie nie mylę ta podkładka ma być na dole goleni między "korkiem zabezpieczającym" a komora negatywną. Choć ja tam soloair za bardzo nie znam. Ale zauważyłem ze wiele osób powraca w tych nowych solo air z tym samym problemem, zapada sie ...

 

ale chciał bym zauważyć ze przed serwisem wszystko dobrze było , a mógł byś jakiś dokładny obrazek tego podesłac jak to ma być założone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro musze rozebrac i sprawdzic jak to wszystko jest tam poukładane , i wyśle wam zdjęcia tego , bo moze poprzedni własciciel coś grzebał źle złożył i teraz są takie problemy

 

w sumie w typ poradniku do golda nic nie ma aby wlewać do dolnych lagów jakikolwiek olej , i własnie to dziwne bo musi chyba na czymś to chodzic czy nie ? a niby na początku z dolnych coś tam wylewają

 

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/2RtN7qiILXjQiWk0XSNzFh05nz5jcr_Op9bRvaNpLdA/mtime:1381179267/sites/default/files/techdocs/gen0000000004444_rev_a_sektor_recon_xc32.pdf

Edytowane przez RudyGrzybek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

l

taka oto blaszka była w spręzynie powietrznej , myslałem ze 1 własciciel cos zapsuł przy serwisowaniu i ja pigiął i ją wyciagnałem bo nigdzie nie mogłem dopasowac , oto ona http://zapodaj.net/c0ee0de12d55d.jpg.html

1. Ta blaszka powinna być przy korku u dołu górnej goleni z powietrzem .

 

2. Do dolnych lag 15ml oleju jest okej , możesz lać .

 

Olej w komorze negatywnej nie powinien powodować zapadania się , brak blaszki także , coś źle złożyłeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Teoretycznie nie, ale jeżeli olej wypełni większą część komory, jej objętość względem pozytywnej drastycznie spadnie co będzie skutkowało zapadaniem. Bo jeżeli imamy w obu komorach po 100psi, komora + jest 10X większa od - to dużo łatwiej ugiąć pozytywa, niż zdusić negatywa. Skutkiem tego będzie zapadanie i brak pełnego skoku.

 

To oczywiście tylko logiczny wywód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak rozumiem korek z wentylkiem,
mnie chodziło o wewnętrzny w środku lagi,tak jak podaje manual SRAMa,strona 13 i tam są pokazane komory i zaznaczone grubą literką jest aby ostrożnie zdejmować oringi ponieważ uszkodzenie top cupa prowadzi do niewłaściwej pracy całości  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do blaszki to mogę się wypowiedzieć na ten temat . W swoim Revelationie Solo air tym z czarnymi lagami tą blaszkę gdzieś zgubiłem o czym dowiedzialem się dopiero przy następnym serwisie i wszystko działa okej więc blaszka raczej czegoś takiego powodować nie będzie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

wszystko działa okej więc blaszka raczej czegoś takiego powodować nie będzie .

No ta podkładka jest do dociskania zewnętrznego korka, żeby si nie telepał i nie tłukł i żeby było łatwiej pierścień segera założyć. Bez tego można jeździć spokojnie. Przynajmniej tak jest w dual air. Obstawiałbym olej lub za dużo smaru w komorze negatywnej.

 

W każdym razie trzeba rozebrać spręzyne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...