Elvis344 Napisano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2014 Witam, Mam do wydania około 1000zł na rower. Rower służyłby głównie do przejażdżek weekendowych czasem do dojazdu do szkoły (około 20km), w wakacje do przebycia jakiś dłuższych dystansów. Teren po którym jeżdziłbym jest lekki czasem zdarzy sie jakaś górka. Jest to głównie asfal ale raczej w opłakanym stanie. Zastanawiam się czy lepiej kupić rower crossowy czy kolarzówke. Mam 190 cm wzrosu i około 80 kg. Zastanawiałem się nad tym rowerem: http://allegro.pl/mocny-cross-lazaro-integral-v2-acera-suntour-alu-m-i4148699608.html Jednak nie jestem pewien czy się nadaje. Proszę o pomoc w doborze roweru i z góry za nią dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daw62 Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 cześć ja również szukam czegoś w takich granicach cenowych i nic lepszego nie znalazłem . Obserwuję te rowery i czekam na V3 , będzie pewnie w okolicach 1200zl ale nie wiem czy to aż tak kolosalna różnica w V2 i V3 żeby dokładać 200 zl , chyba że jest odwrotnie i opłaca się dołożyć 200 zł i mieć już coś konkretnego. Niech się wypowie ktoś kto się zna lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 W takim razie się wypowiem. Mianowicie mam u siebie osprzęt dość podobny do tego z V2 i lubił ostatnio rzęzić, skrzeczeć, etc. - szczotka do zębów umoczona w benzynie i czyszczenie tym łańcucha nie pomogło. Pomógł za to skupiony strumień WD40 nakładany na łańcuch przy trzech obrotach korbą. Obeschło, zalałem FL 1-step i napęd chodził mi dzisiaj idealnie, cicho, nie marudził nawet podczas przejściowej, ale porządnej ulewy (za to klocki od V-ek Tektro lubią sobie powyć w takich warunkach, trudno...). Więc trzeba pamiętać, żeby o napęd dbać, to wtedy będzie bezproblemowo działać, nawet niższe klasy (u mnie z tyłu Acera, z przodu Tourney, reszta różnych producentów na poziomie Altus/Acera). Do rekreacji, jazdy co kilka dni po kilkadziesiąt kilometrów uważam, że Acera/Altus są idealne, nie trzeba nic lepszego. Chyba, że ktoś bardzo chce, jeździ częściej, w terenie. Na waszym miejscu wziąłbym V2 a za pozostały szmal odzież i wyposażenie na dobry start - u-lock, smar, właśnie wspomniany WD40 (do smarowania niet, do czyszczenia łańcucha szybko i dość porządnie gorąco polecam), jakiś tańszy komplet odzieży rowerowej właśnie - dzisiaj się wyposażyłem w szorty z kolarkami i dość dobrą koszulkę w Martes Sport za 90 zł i jakościowo jak za tą cenę są po prostu dobre. Jeśli chodzi o ceny to zawsze się trzeba liczyć z wydatkami na start : właśnie odzież ~100 zł, u-lock zależy od klasy 100-200 zł wystarczy (OnGuard Pitbull tanio i dobrze, Kryptonite Evolution series 4 drożej i świetnie ), oświetlenie +- 50 zł, pompka, zapasowa dętka, łyżki do opon, narzędzia, smar etc. to koszt około 100 zł - tak samo jak dość dobry, podstawowy kask. Licząc razem z V2 + przesyłka (1000 zł) to wychodzi już ~1500 zł. Po prostu trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie, czy roweru używacie codziennie, w różnych warunkach, kręcicie duże przebiegi w sezonie, czy ma to być sport z rekreacją kilka razy w tygodniu, środek komunikacji. Jeśli to pierwsze - warto brać V3. Jak to drugie to nie ma takiej potrzeby. V2 wystarczy. Się znowu rozpisałem niekoniecznie na temat... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
daw62 Napisano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2014 masz racje , przemyslalem sobie to co napisales i wychodzi mi ze lampki jakies gacie bluzka okulary to podstawa zeby sobie spobodnie pojezdzic i ta roznice mozna wydac na to wlasnie , a ja potrzeboje roweru do pracy w sezonie 20 km w obie strony + wypady kilkadziesiat wekendowo wiec jakis wypas sprzet mi niepotrzebny. ps: 1200 na v3 + osprzet to bedzie z 1500+ :/ pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 29 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2014 Temat Lazaro to temat rzeka na tym forum (i pomyśleć, że byłem pionierem tego rowerku) Do twoich zastosowań spokojnie wystarczy V2, tym bardziej że jak padnie ci napęd to możesz ugredować go bardzo wysoko - ramy są identyczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.