Skocz do zawartości

[Amortyzator] SR Suntour Epicon 2011 LOD - awaria


Laqss24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam... Zmagam się z awarią mojego epicona, a dokładniej z jego kartridżem olejowym. Brak sztywności po zablokowaniu i towarzyszące stuki, spowodowało że zmuszony zostałem do zajrzenia do środka. Po odkręceniu dolnych lagów moim oczom ujrzało się to post-129600-0-94362000-1398359860_thumb.jpg Zastanawiam się jak w ogóle mogło to pęknąć. Czy ktoś zmagał się z podobnym problemem? Czy dało  by radę to w jakiś sposób zespawać, bo co prawda znalazłem nowy kartridż ale cena 230 złotych zwala mnie z nóg.Ratunku najbliższy maraton za nieco ponad dwa tygodnie.          

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za podpowiedzi, tak co prawda "pożyczyłem" zdjęcie w celu nakierowania o co chodzi, ale chyba nikt mnie nie pogryzie.

Jeśli chodzi o sam tłumik to co prawda był przeze mnie ruszany, gdy wymieniałem olej było to jakieś pół roku temu i widać trochę po śrubie od kartridża ,że był odkręcany.Mogą być kłopoty z gwarancją.Ale zostało to przeze mnie wszystko dobrze skręcone, oleju za dużo nie lałem olej 7W, także nie wiem co mogło być przyczyną pęknięcia.Pewne jest, że jak na razie o dalszej jeździe mogę sobie pomarzyć.Zadzwonię do eurobika może mają na stanie te ustrojstwo.      

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dorobieniem takowej rurki nie jest taki zły i zapewne dało by rade ją dorobić a usunięcie usterki mniej odbiło by się na portfelu, bo nie powiem cena nowego tłumika to praktycznie połowa ceny którą dałem za ten amorek.Ale co do całej sprawy.Dzwoniłem dzisiaj za nowym tłumikiem i z tego co mówił pan z Activi, że jest to dość częsta awaria w epiconach, bo ludzie bardzo często dzwonią za tłumikami.Z tego co powiedział powodem może być sama rurka, która raz że przy kołnierzu zaraz przy gwincie jest cieńsza dwa wykonana jest z dość twardego i kruchego stopu aluminium bodajże 7060 nie jestem do końca pewny.Choć myślę czy przypadkiem przy wymianie oleju nie nalałem go troszkę za dużo.Czasu trochę jeszcze mam także coś wykombinuję.Szczęście w nieszczęściu, że tłumik pierdyknął na dwa dni przed maratonem..

Edytowane przez Laqss24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

A jak by kupić, kawałek np włókna węglowego i żywicy ? To oczywiście przykład bo to drogi materiał ale można to taniej zrobić. Nie wiem tylko że stałe stykanie sie z olejem by niczego nie poniszczyło ale skoro widelce także z carbonu robi to chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Puklus Klejenie, spawanie i inne wymyślne naprawy pękniętej rurki nie wchodzą w grę.Powodem jest zewnętrzna średnica rurki tłumika jak i wewnętrzna średnica goleni.Pod gwintem korony tłumik spasowany jest na dosłowny styk.Także o pierścieniach i spawach na miejscu pęknięcia można zapomnieć.W grę wchodzi dorobienie rury tłumika chociaż ciężko będzie albo dokupienie nowego kartridża.

Edytowane przez Laqss24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No to pozamiatane ... Zaspawać sie da i później to wyszlifować ... ale to przerost formy nad treścią.

 

A ja nawet wiem czemu sie złamał ... czy tam pękł. Rozbierałem wczoraj epicona, zmieniałem mu skok, no i wszystko by było ok ale na dole goleni kartridż nie ma podparcia ... to bardzo nie ładnie ze strony konstrukcyjnej, a jest tam gwint ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem takie przypadki. przez to zmontowałem taką specjalną grubą tuleje o cienkiej ściance gdzie z zewnątrz wytoczyłem gwint taki co jest na dole rurki goleni, zaś środek zrobiłem o 0,1mm większy niż średnica rurki kartridźa po to żeby luzem to weszło i żeby koniec rurki kartridzą był symetrycznie w środku. To uważam że wtedy nie będzie powodował pęknięć przy tym korku, bo ogólnie on trzyma cały kartridz  jest narazony na ciężką pracę.

 

zdarzają się już takie przypadki że fabrycznie po przykręceniu całego kartridża do korony, już od dolnej strony rurki goleniowej ten kartridż nie jest w środku lecz schodzi na bok, co póżniej przy przykręceniu tej szpilki do dolnych lag i pracy amorka właśnie powoduje te pękania rurki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Szukaj coś nowszego np. RLR bo wersja RLD jest na takich kartridżu jak na fotce w załączniku, składającej się z jednej rurki co głównym problemem jest pękanie przy główce korony a te z nowszej wersji składają się z dwóch elementów co daje lepsze efekty podczas jazdy

post-170385-0-42786000-1400851547_thumb.jpg

post-170385-0-50477600-1400851558_thumb.jpg

Edytowane przez Fenthin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...