Skocz do zawartości

[opony] Jakie do 29er ZTR Crest?


Odie

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc,

 

Powoli koncze skladanie Gianta Trance X 29er na ZTR Creestach. Chce z niego zrobic w miare lekki rower do jazdy XC / Trail w okolicach KRK, Jurze i Beskidach. Waze 73-75 kg jesli to cos pomoze. Nie jezdze agresywnie, juz nie ten wiek :)

 

Mam do Was takie pytanie - jakie dobre i w miare lekkie opony kupic? 

Chodzi mi o uniwersalne opony, okres od wiosny do jesieni. Takie zeby sie w miare na asfalt nadawaly (do tras trzeba czasem dojechac droga) i w teren oczywiscie. Rower w zalozeniu ma byc lekki i nie przewiduje dropow, jazdy po ostrych skalach itp...

 

Zastanawialem sie nad Nobby Nic i / lub RaRa... Ale gdzies z kolei doczytalem ze Cresty nie za bardzo dzialaja z oponami Schwalbe... W sumie to nie znam sie na tym za bardzo. Co polecacie?

Jaka szerokosc? 2.0 bedzie dobre czy raczej 2.1?

 

Aha - I jeszcze jedno pytanie: lepiej isc w tubeless (tak zalecaja) czy zestaw detka + opona? Jesli tubeless, to czy koniecznie musze kupowac tasme i plyn Stana, czy sa jakies rownie dobre (i tansze) odpowiedniki?

 

Dzieki

Edytowane przez Odie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxiss ikon 2,2 zalane mleczkiem- jestem zachwycony w sobotę przetestowane w górach świętokrzyskich, jeden uślizg ale w głębokim błocie. Na asfalcie idą super waga wersji 2,2 60 tpi 581 a najwyższej wersji exo 2,2 591g. Poczytaj o nich bo są ogólnie chwalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwa razy X-king 2.2 - dość uniwersalny set. Średni bieżnik, ale na 29-erze da radę nawet w Beskidach. Ewentualnie X-king przód Ikon tył, choć może być problem na podjazdach w błocie. Co prawda zimą okazało się że Ikon ma świetną przyczepność na mokrym, aż byłem zdziwiony. No ale w Wlkp nie mamy nawet zbliżonego błota do tego które bywa w Beskidach.

 

Jak pójdziesz w tubeless to odpuść sobie lekkie opony w górach. Więcej się nadenerwujesz przy ciągłych laczkach niż to warte. 550g oponę da się przetrzeć z boku na byle korzeniu czy kamieniu, jak się ma pecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, ja bym proponował na przód chwalbe ro ro na tył ra ra obie w rozmiarze 2.25 w wersji performance bo kosztuja 80 - 90 zł a nie 160 zł i zalał dowolnym mlekiem, ja używam caffelatex, taśma też dowolna.

U mnie taki zestaw działa bez zarzutu na ZTR arch ex

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w poprzednim rowerze miałem zestaw ZTR Crest i Continental Race King. Założyłem taśmę, wentyl i dałem mleczko No Tubes i bardzo dobrze się uszczelnił zestaw. Trzymało przez prawie 6 miesięcy bez zmiany i dolewania mleczka. Oczywiście powietrze po tygodniu znikało, ale po napompowaniu rano cały maraton (50-65 km) przejeżdżałem bez problemu (przy wadzę 90 kg).

Jedyny problem to było założenie opony. Musiałem użyć 2 łyżek i całego swojego ciężarku aby założyć oponę. Dobre 10 minut się siłowałem :)

 

Opony uniwersalne polecam Continental X-king 2.2. Małe opory toczenia i jeżdżę na nich cały rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę obecnie na secie MKII na przód i XK na tył i z zachwytu wyjść nie mogę ;) Jeden z lepszych setów na jakich jeździłem. Co prawda jeżdżę na dętkach i ZTR Flow ale to nie powinno mieć większego znaczenia i powinny śmigać dobrze na Crestach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Schwalbe Thunder Burt i nie dam złego słowa powiedzieć. Przejechane dopiero z 500 km, więc długodystansowo nie wiem jak się zachowują. Nalane jakieś 50 ml mleczka na koło w zupełności wystarczyło i dobrze trzyma powietrze. Opony gładką suną po leśnych ścieżkach, w cięższym terenie też się nieźle spisują, a gorzej jest na asfalcie, gdzie czuć opór, ale zrekompensowane jest to małą wagą. Wada największa to dość spora cena za oponę, ale co poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Zacząłbym od tego, że przy uszczelnianiu wbrew pozorom ważniejsze jest dobór obręczy niż opon. Na ww. Crestach da się uszczelnić niemal wszystko. Na wyżej wymienione warunki proponowałbym na tył coś z drobniejszym bieżnikiem, ale wzmacniane czy np. Maxxis IKON EXO. Na przód coś grubszego, ale bez przesady czyli np. Maxxis Ardent Race.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podobnie jak nabial już chyba piąty sezon

Tył RacingRalph przód Rocket Ron

Z tym że drugi sezon w opcji SS, w jednym sezonie rozciąłem czy przetarłem dwie opony w krótkim czasie stąd zmiana

Co do uszczelniania opon to wystarczy pompka tzw serwisowa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, dzieki za rady. Poki co zdecydowalem sie na rara + roro. Zobaczymy jak dadza rade :)

 

I teraz mam kolejne pytanie: jakie szrokosci tasme Stana trzeba zalozyc do Crestow + te opony?

21mm czy 25 bedzie lepsze?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...