Skocz do zawartości

[kompletny napęd] jaki zestaw dobrać


kojot15

Rekomendowane odpowiedzi

Witam w garażu stoi mój stary rower kross level 2008 chciałem go reanimować dla ojca, żeby mógł trochę pojeździć w końcu wiosna.

Dotychczasowa specyfikacje znalazłem dla tego rocznika w necie wiec powinno się zgadzać. A Wiec potrzebuje wymienić kompletny napęd: kaseta,łańcuch, kompletną korbę. Do tego tylne koło. Nie potrzebuje nic lepszego niż to co było w oryginalnej konfiguracji. Prosiłbym o podanie mi takiego zestawu, aby pasowało to wszystko do ramy i siebie. Przeszukałem trochę tematy, ale nie chce kupić czegoś co nie będzie pasowało. Kwota dobrze było by się zmieścić w okolicach 500zł jeśli się da. Wszystko będę kupował na alledrogo. Z góry dziękuje

 

Widelec: Rock Shox Dart 2 Tłumik: n.d. Skok: 100 mm mm/n.d. Rozmiary ramy: 17/19/21" Stery: VP-AC41 Wspornik kierownicy: Truvativ XR Kierownica: Truvativ XR Wspornik siodła: Zoom, alumiowy Siodło: San Marco Pouza Piasty: Novatec Obręcze: Alex Rims X2100 Opony: Schwalbe Black Jack 26x2.1 Dźwignie przerzutek: Shimano Alivio M410 Rapidfire Plus Przerzutka przód: Shimano Alivio M412 Przerzutka tył: Shimano Alivio M410 Dźwignie hamulca: Shimano Alivio M410 Rapidfire Plus Hamulce: Tektro MT14, V-Brake Korby: Truvativ X-flow Środek suportu: Truvativ Pedały: VP 519 Kaseta: SRAM PG-830, 8 b. Łańcuch: KMC Z72

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz szukać zestawienia które sam podałeś , ewentualnie ...

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/122125-napedwymiana-napedu-w-kilku-zakresach-cenowych-od-6-do-10s-aktualizacja-240214/

 

... tu masz kilka ciekawych propozycji.

 

Pytanie jeszcze w jakim stanie jest napęd i czy musi być wymieniony w całości, oraz czy sam będziesz wymieniał ?? Jeżeli tak to pamiętaj że musisz mieć odpowiednie narzędzia. jeżeli ich nie masz to poszukaj w swojej okolicy dobrego serwisu.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower ma już swoje lata i najechane dużo kilometrów prze zemnie, a potem przez brata. Napęd jest w takim stanie, że nie da się już tego wyregulować. Nie będę sam tego robił, chce zamówić części w necie a potem oddać do serwisu rowerowego, z doświadczenia wiem, że taniej będzie.

 

 

Korba SHIMANO FC-M590

 powiedzmy że ta korba tylko widzę różne wersje 170mm i 175mm do tego różna liczbę koronek nie wiem która będzie pasować, koszt około 250zł

 

 

kaseta, łańcuch koło 90zł

kpl 8 sp Alivio HG51 11-30+SRAM PC830 spinka 

 

 

Koło tył 26'' Alexrims Ace18 Novatec NT-802 na 8/9/10-rzędową kasetę - koło 200zł

 

 

nie wiem czy to będzie wszystko razem współgrało, jeśli ktoś będzie miał jakieś propozycje to proszę najlepiej bezpośrednie linki do aukcji na alldrogo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dawno sam założyłem korbę fc-m590 i jestem z niej bardzo zadowolony. Już bym chyba nie dał rady wrócić do suportu na kwadrat czy octalink :) .

Co do kasety i łańcucha to nie wiem jak i ile będzie twój ojciec jeździł ale sądzę że takie coś powinno ci wystarczyć :

 

http://allegro.pl/okazja-kaseta-shimano-hg41-8-rz-lancuch-cn-ug51-i4147815225.html

 

Ja mam kasetę hg31 i jak na razie po 1,5kk km spisuje się dobrze, także uważam że ten zestaw powinien Ci ładnie służyć.

Co do kół to ważna jest waga rowerzysty i po jakim terenie będzie jeździł. Jak waga nie duża i jazda po niewymagającym terenie i asfalcie to kupisz kółka do 200 zł. Ale jak waga spora i teren trudniejszy to trzeba się liczyć z kosztem w granicach 500zł. Oczywiście w obu przypadkach mówię o jeździe rekreacyjnej :)    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to korbę wezmę na pewno tą  fc-m590 tylko jaką 170mm czy 175mm i ile zębów> 44x32x22 będzie ok?

http://allegro.pl/korba-shimano-deore-fc-m590-czarna-170mm-44x32x22-i4144089313.html

249zł

 

kaseta

http://allegro.pl/kaseta-shimano-cs-hg51-8speed-11-32t-bikestacja-i4140790699.html

45zł

 

 

łańcuch

http://allegro.pl/lancuch-kmc-x8-93-116-8-7speed-bikestacja-i4159550856.html

49zł

 

 

 

 

343+wysyłka

 

a koło to dobiorę sobie jakieś, ojciec jeździ typowo rekreacyjnie wiec o skakaniu czy jazdy po krawężnikach nie ma mowy, wiec nie potrzebuje nie wiadomo czego

 

 

 

będzie to wszystko razem śmigać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tobo ma rację , jeżeli się zdecydujesz na wymianę to na pewno trzeba będzie doliczyć jeszcze koszty wymiany linek i pancerzy. Zestaw który podałeś będzie ze sobą współpracować. Ja mam korbę z długością ramion 175 , ale sądzę że przy 170 dużej różnicy nie odczujesz. Co do kół to zanim cokolwiek kupisz to podjedź do serwisu i tam na pewno Ci doradzą czy kwalifikują się do wymiany czy wystarczy przesmarowac łożyska i wycentrować. Według mnie lepiej zainwestowac w dobre opony.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tobo - napęd ma już przejechane na pewno grubo ponad 15tys wiec chcę wymienić, widzę w norge też, a jakie rejony jak można wiedzieć?

 

 

 

 

budzik - linki i pancerze oczywiście też do wymiany, ale o tym zapomniałem na pomnieć wcześniej, no właśnie do sewisu nie podjadę bo nie ma mnie w PL dlatego chciałem podesłać części ojcu, żeby z nimi udał się do servisu, który potrafi mieć cenny x2 w porównaniu do alledrogo

 

 

 

 

ok to zestaw skompletowany 

 

korba fc-m590

kaseta cs-hg51

łańcuch kcm x8-93 116 8/7speed

do tego linki 

 

 

co do koła zobaczymy jak to wyjdzie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam w garażu stoi mój stary rower kross level 2008 chciałem go reanimować dla ojca, żeby mógł trochę pojeździć w końcu wiosna.

Dotychczasowa specyfikacje znalazłem dla tego rocznika w necie wiec powinno się zgadzać. A Wiec potrzebuje wymienić kompletny napęd: kaseta,łańcuch, kompletną korbę. Do tego tylne koło. Nie potrzebuje nic lepszego niż to co było w oryginalnej konfiguracji. Prosiłbym o podanie mi takiego zestawu, aby pasowało to wszystko do ramy i siebie. Przeszukałem trochę tematy, ale nie chce kupić czegoś co nie będzie pasowało. Kwota dobrze było by się zmieścić w okolicach 500zł jeśli się da. Wszystko będę kupował na alledrogo. Z góry dziękuje

 

Widelec: Rock Shox Dart 2 Tłumik: n.d. Skok: 100 mm mm/n.d. Rozmiary ramy: 17/19/21" Stery: VP-AC41 Wspornik kierownicy: Truvativ XR Kierownica: Truvativ XR Wspornik siodła: Zoom, alumiowy Siodło: San Marco Pouza Piasty: Novatec Obręcze: Alex Rims X2100 Opony: Schwalbe Black Jack 26x2.1 Dźwignie przerzutek: Shimano Alivio M410 Rapidfire Plus Przerzutka przód: Shimano Alivio M412 Przerzutka tył: Shimano Alivio M410 Dźwignie hamulca: Shimano Alivio M410 Rapidfire Plus Hamulce: Tektro MT14, V-Brake Korby: Truvativ X-flow Środek suportu: Truvativ Pedały: VP 519 Kaseta: SRAM PG-830, 8 b. Łańcuch: KMC Z72

 

 

Tobo ma racje. Oznaka zuzycia jest raczej przeskakiwanie lancucha pod obciazeniem, niz problem z regulacja. Ale skoro piszesz, ze rower ma juz przejechane ok. 15000, wymiana jest uzasadniona. Szczerze mowiac dziwie sie, ze wytrzymal az tyle bez wymiany niczego..

Korba bardzo dobra jezeli chodzi o stosunek ceny do jakosci. Jest 9cio biegowa, ale bedzie chodzic. Nie myslales o przebudowie na 3x9 skoro juz wszystko wymieniasz? Roznica w cenie nie jest chyba az tak duza..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nic już rozbudowywać, bo to nie dla mnie tylko dla ojca, który będzie sobie jeździł kilka razy w tygodniu po powiedzmy 10-20km wiec nie widzę sensu. Coś tam było robione tyna linka oraz sama maszynka była wymieniana na nową po tym jak się bratu wkręciła w szprychy. Z regulacją to właśnie chodziło mi o to, że nie można wyregulować, bo samoistnie przeskakuje najczęściej między 2-3-4 biegiem w trakcie mocniejszego pedałowania.

 

 

Korba+łańcuch+kaseta zakupione już wczoraj.

 

 

Dziękuje za pomoc wszystkim ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce nic już rozbudowywać, bo to nie dla mnie tylko dla ojca, który będzie sobie jeździł kilka razy w tygodniu po powiedzmy 10-20km wiec nie widzę sensu. Coś tam było robione tyna linka oraz sama maszynka była wymieniana na nową po tym jak się bratu wkręciła w szprychy. Z regulacją to właśnie chodziło mi o to, że nie można wyregulować, bo samoistnie przeskakuje najczęściej między 2-3-4 biegiem w trakcie mocniejszego pedałowania.

 

 

Korba+łańcuch+kaseta zakupione już wczoraj.

 

 

Dziękuje za pomoc wszystkim ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...