Skocz do zawartości

[Lazaro Evolution V2] Prośba o opinię.


calmate

Rekomendowane odpowiedzi

Czy dużo jeżdżę? Tego nie powiem, bo nie jeździłem rowerem od 8lat. Z narzeczoną jezdzilbym po mieście i ew. las, natomiast sam raczej bym męczył tylko ścieżki leśne.

 

Limit mam 1400zl, więc zbytnio wyboru nie mam, chciałbym nabyć coś z tarczowymi hamulcami. Czemu? Szczerze nie wiem czemu, po prostu lepiej jakoś mi się to widzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po bezdrożach mało albo wcale? Więc MTB nie jest dla Ciebie, a już tarcze mechaniczne są zupełnie bez sensu (ciężkie, droższe w eksploatacji...).

 

Na leśnych ścieżkach cross (a zwłaszcza cross z uterenowionymi oponami) poradzi sobie z łatwością, a będzie bez porównania sprawniejszy na szosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz brata bliźniaka Integrala.

 

Evolution na asfalcie... no... jeździłby i tyle. Na Wigrach 3 też można, jak ktoś lubi ;) Szerokie opony i masa powiększona o te nieszczęsne tarcze powoduje, że rosną opory toczenia i waga. Rozpędzenie się i utrzymanie prędkości w efekcie wymaga większej siły. Do tego największy blat korby ma 42 zęby (zamiast 48 jak w Integralu czy Maestro), a więc najcięższe przełożenie jakie uzyskasz będzie i tak lżejsze niż we wspomnianych crossach. Oczywiście to, co jest wadą na asfalcie jest zaletą na bezdrożach, w piachu czy błocie. Tam kombinacja 1x1 (czyli 22x34 zęby) będzie lżejsza i pozwoli na pokonanie trudniejszego terenu. Tak samo szerokie opony, które nie zapadają się w piach... Ale jeśli piszesz, że chcesz jeździć rekreacyjnie, głównie po leśnych ścieżkach (w domyśle: w miarę ubitych), to szerokie opony i miękkie przełożenia nic Ci nie dają. Cross spokojnie sobie na nich poradzi, a do tego po szosie śmiga aż miło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że klient jest uparty :)

 

Jeśli już MTB (w sumie deklarujesz, że będziesz sam śmigał głównie po lesie, więc niech już będzie :>), to radziłbym:

 

http://allegro.pl/kands-energy-1300-dysk-alivio-26-alu-gratis-i4138838322.html

 

Wtedy masz i dobry rower, i te nieszczęsne hamulce dyskowe. Ten V2 jest jednak wyraźnie gorszy, a niewiele tańszy. Na asfalcie szału nie będzie, ale nie ma sensu namawiać do roweru, który ci się nie będzie podobał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten co poleciłeś sprawdził by się lepiej niż Integral?

 

W takim razie jak polecanie cross'a to będę kierować się ku niemu. Macie lepsze pojęcie i doświadczenie jest chodzi o to. Ale przede wszystkim chce mieć komfort jazdy.

 

A powiedzcie mi czy poprawilbym coś biorąc tego co poleciłeś Tadeus, zmieniając mu opony na slicki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak MTB to ten Kands 1300 (z tarczami albo bez), jak cross to ten Lazaro Integral albo Kands Maestro.

 

A czy cross, czy MTB to ja doradzić nie potrafię. Ja jeżdżę 50% las, 40% ścieżki, 10% ulice i szczególnie po sezonie, gdy w lesie jest pełno błota, jestem zadowolony z MTB. Jeśli jednak jeździłbym więcej po ulicach i kręciłaby mnie prędkość jako taka, to na pewno rozważyłbym crossa.

 

Slicki trochę dadzą, ale nie tyle, co zakup crossa :) Poza tym jak będziesz miał slicki to znowu w lesie będzie gorzej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wygląda następująco byłem w sklepie rowerowym i na miejscu przypadł mi do gusty rower Unibike Mission na kołach 29' (http://www.unibike.pl/mission29.html). Ogólnie spędzone lekko ponad 1h w sklepie, Pan mi opowiedział co i jak, dysponował moim zdaniem bardzo szeroką wiedzą na temat rowerów i powiedział, że do moich potrzeb ten rowerek na tym osprzęcie sprawdził by się w 100%. I teraz już kompletnie mam mętlik, ponieważ ten Evolution V2 na pierwszy rzut oka różni się tylko kołami (26', Unibike- 29'). Pierwszy jak i drugi rower jest na osprzęcie Acera, a z drugiej strony każdy z forum poleca mi osprzęt Alivio i tutaj Pan z rowerowego przyznał, że sam się przesiadł z crossa na 'górala' z osprzętem Alivio i jest przepaść, tylko pytanie czy na moje wycieczkowe wypady taki osprzęt jest mi potrzebny.

 

Co sądzicie o tym Unibike czy osprzętem wypada lepiej niż Evolution czy Integral?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I teraz już kompletnie mam mętlik, ponieważ ten Evolution V2 na pierwszy rzut oka różni się tylko kołami (26', Unibike- 29'). Pierwszy jak i drugi rower jest na osprzęcie Acera

 

No, ten Mission za 1599zł jest nawet trochę lepszy od tego Evolution za 1150zł. Co przy różnicy ceny raczej nie dziwi :) Ale od Kands 1300 za 1299 już lepszy nie jest, a w tej cenie można już mieć wypasionego Rockridera 5.3 z Decathlonu, który miażdży je wszystkie :)

 

Co nie zmienia faktu, że to wszystko MTB :)

 

Z crossów masz jeszcze fajnego: http://www.unibike.pl/crossfiregts.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po rozmowie z osobą sprzedającą w sklepie rowerowym doszedłem do wniosku, że raczej wolałbym MTB, sam Pan przyznał, że przesiadł się z cross'a na MTB i jeśli ma się w miarę krzepę w nodze to niczym się nie różni w mieście. 

 

A mógłbyś mi podać linka do tego Kands 1300 (na tarczach) od zaufanego sprzedającego? oraz tego Rockrider 5.3? bo na allegro go nie widzę.

 

Dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam zaufanych sprzedawców :)

 

Co do Rockridera to jestem w szoku, bo go już nie ma w wyszukiwarce Decathlonu. A wczoraj jeszcze był. Znalazłem tylko na okrągło przez google:

 

http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-53-id_8206682.html

 

Wygląda na to, że są już tylko w niektórych stacjonarnych (tam jest przycisk, by sprawdzić, czy u nas w sklepie jeszcze jest) i to koniec serii. Szkoda, bo to był od dawna jeden z najkorzystniejszych na rynku :) Jeśli jest gdzieś w pobliżu za to 1399zł to na pewno świetna oferta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...