Bart3k Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Witam. Rok temu kupiłem rower Cube Curve Pro. Od początku mam problemy z tylną przerzutką, a mianowicie przy wrzucaniu łańcucha na najmniejszą zębatkę z tyłu prawie cały czas łańcuch wplątuje się między kasetę a ramę. Przerzutka to Shimano SLX. Mam przejechane trochę ponad 1 tys km. Na przeglądzie przy 300 km w serwisie ją wyregulowali ale po przyjeździe do domu znowu to samo było. Nie jeździłem dużo, więc za bardzo mi to nie przeszkadzało a do serwisu mam 40 km. Kilka razy próbowałęm ją wyregulować sam według różnych poradników etc. Za każdym razem jest to samo. Nawet gdy skręcę blokadę przerzutki tak, że ostatnie przełożenie nie chce wskakiwać, to i tak przy którejś próbie łańcuch spada z kasety na ramę i wszystko blokuje. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ? Hak prosty, przerzutka też. Więc co może być tego przyczyną ? Z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Przykręć śrubkę oznaczoną literą H. Kręć tak długo aż ostatni bieg przestanie wchodzić. Potem odkręcaj po ćwierć obrotu, do momentu gdy ostatni bieg zacznie działać. Oczywiście reuglujesz na ostatnim biegu ustawionym na manetce. Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bart3k Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Oczywiście, że tak robiłem. Na stojaku wszystko pięknie wchodziło i nic nie zeskakiwało, a podczas jazdy działa całkiem inaczej i łańcuch wpada między kasetę a ramę. Co do śrubki H to wkręciłem ją tak żeby ostatni bieg nie wskakiwał i mimo to podczas jazdy gdy próbuję wrzucić ten bieg to za którymś razem zamiast ostatniego przełożenia łańcuch wpada nie tam gdzie powinien. Dziwne to, nigdy nie miałem takiego problemu z wyregulowaniem przerzutki ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qrczakzul Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Faktycznie wyjątkowa sprawa. Jak z długością łańcucha? Jaki napęd, wózek? Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bart3k Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Przód: Shimano Deore FD-M590 Top Swing Tył: Shimano Deore SLX RD-M662 Shadow Kaseta: Shimano CS-HG20 11-34T, 9S Łańcuch: KMC X9 Długość łańcucha raczej dobra bo jak wrzuce z tyłu i z przodu na największe zębatki to wózek przerzutki jest dość mocno napięty. Po za tym od nowości nikt nic nie robił przy łańcuchu, więc powinien być dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Stań bezpośrednio za rowerem i zobacz czy hak ramy lub wózek od przerzutki nie jest trochę skręcony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemeklomza Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 miałem podobny przypadek, po wymianie haka wszystko wróciło do normy, na oko stary i nowy hak wyglądały identycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid828828 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Przód: Shimano Deore FD-M590 Top Swing Tył: Shimano Deore SLX RD-M662 Shadow Kaseta: Shimano CS-HG20 11-34T, 9S Łańcuch: KMC X9 Długość łańcucha raczej dobra bo jak wrzuce z tyłu i z przodu na największe zębatki to wózek przerzutki jest dość mocno napięty. Po za tym od nowości nikt nic nie robił przy łańcuchu, więc powinien być dobry. Mnie tez wyglada to na skrzywiony hak. Nie trzeba go wymieniac. Mozna wyprostowac, Jest do tego narzedzie. Nowy hak po montazu tez powinno sie nim sprawdzic. Dlugosc lancucha sprawdzaj na malych zebatkach z przodu i z tylu. Duze o niczym nie swiadcza. Mozliwe, ze bylo cos zmieniane. Np. wieksza zebatka z przodu, wolniejsza kaseta lub krotszy wozek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu83 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Mnie to wygląda, jakby jakiś element był za miękki i na stojaku chodzi dobrze, a w trakcie jazdy, kiedy dochodzi obciążenie układu, zaczyna pracować. Może to być hak, albo jakieś połączenie między śrubką H, a przerzutką (styk, gwint?) Najlepiej byłoby podmieniać po jednym elemencie i sprawdzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1nd3rr Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Ja dołączę się do tematu by nie zakładać osobnego a mianowicie mam taki problem. Od pewnego czasu gdy zmieniam z tyłu przerzutki i mam na przełączniku (nie wiem jak to się fachowo nazywa) na przed ostatniej to na kasecie mam na najmniejszej i tak jest na każdej ze o jedno za nisko mam. Moje pyt jak to ustawić bo nigdy tego sam nie robiłem zawsze miałem wykupiony serwis w sklepie Halfords w Londynie ? Bym był wdzięczny za pomoc wysłane z Samsung Note 3 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdamF Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Po pierwsze - możliwe, że masz zużyte linki i pancerze - może trzeba je wymienić. Kiedy były ostatnio zmieniane? Co do regulacji przerzutki - jeden obraz wart tysiąca słów, a co dopiero jeden filmik http://www.youtube.com/results?search_query=regulacja+tylnej+przerzutki A ten przełącznik to najczęściej nazywany jest - manetka Na początek spróbuj wykręcić trochę (żeby naciągnąć linkę) śrubę baryłkową do regulacji napięcia linki przerzutki - jest albo przy manetce albo przy samej przerzutce - czyli na początku albo na końcu linki przerzutki. Jak ustawisz drugi bieg na manetce a łańcuch spadnie na pierwszy bieg - wykręcaj baryłkę aż łańcuch wskoczy na drugą koronkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu83 Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 k1nd3rr, możesz mieć zwyczajnie zbyt luźną linkę. Najlepiej byłoby ustawić przerzutkę od nowa, ale jeśli nie umiesz lub nie chcesz, a masz regulację napięcia linki przy manetce, to możesz tam kręcić, aż przerzutka przesunie się o jedną koronkę. Jeśli masz taką regulację i wystarczy jej, to powinno załatwić sprawę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1nd3rr Napisano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2014 Ok dzięki za porady jak wrócę rowerem do domu to pobawie się linki miałem wymieniane ostatnio jak jeszcze serwis miałem czyli około 600-700 km temu. Kiedyś za rok serwisu płaciłem 25f teraz zwiększyła ponad 50 wiec stwierdziłem ze wreszcie trzeba się samemu nauczyć wysłane z Samsung Note 3 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
k1nd3rr Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 Wczoraj wieczorem po bawiłem się trochę. Na ciągnąłem linkę później po bawiłem się śruba od napięcia linki mam ja przy przerzutkach i teraz ładnie przerzuca wszystko jak powinno być. Dzięki wielkie za porady wysłane z Samsung Note 3 za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NowyUser99 Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 My tu o krzywym haku, a może rama jest zgięta w tym miejscu i krzywo prowadzi hak... Jest wiele opcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
magma Napisano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2014 witam podepnę sie pod temat ,u mnie w przerzutce wyrobila sie śruba do regulacji L i kreci w kolo czy jest mozliwe przegwintowanie tego i użycie innej śruby czy przerzutka do wymiany? Sent from my Lumia using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bart3k Napisano 27 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2014 Ok, problem rozwiązany. Rozkręciłem cały tylni napęd i co mnie zdziwiło to to, że tylny hak był bardzo lekko dokręcony do ramy. Wyczyściłem wszystko, mocno skręciłem i bez problemu wyregulowałem przerzutke. Sprawdzałem też czy nie jest krzywy ale wygląda na prosty. Zrobiłem 30 km i kilkanaście razy próbowałem wrzucać 9 z tyłu i za każdym razem bez problemu wchodzi i schodzi Dziękuję za wszystkie rady. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.