Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Problem z wyregulowaniem


Bart3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Rok temu kupiłem rower Cube Curve Pro. Od początku mam problemy z tylną przerzutką, a mianowicie przy wrzucaniu łańcucha na najmniejszą zębatkę z tyłu prawie cały czas łańcuch wplątuje się między kasetę a ramę. Przerzutka to Shimano SLX. Mam przejechane trochę ponad 1 tys km. Na przeglądzie przy 300 km w serwisie ją wyregulowali ale po przyjeździe do domu znowu to samo było. Nie jeździłem dużo, więc za bardzo mi to nie przeszkadzało a do serwisu mam 40 km. Kilka razy próbowałęm ją wyregulować sam według różnych poradników etc. Za każdym razem jest to samo. Nawet gdy skręcę blokadę przerzutki tak, że ostatnie przełożenie nie chce wskakiwać, to i tak przy którejś próbie łańcuch spada z kasety na ramę i wszystko blokuje. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ? Hak prosty, przerzutka też. Więc co może być tego przyczyną ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przykręć śrubkę oznaczoną literą H. Kręć tak długo aż ostatni bieg przestanie wchodzić. Potem odkręcaj po ćwierć obrotu, do momentu gdy ostatni bieg zacznie działać. Oczywiście reuglujesz na ostatnim biegu ustawionym na manetce.

 

Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak robiłem. Na stojaku wszystko pięknie wchodziło i nic nie zeskakiwało, a podczas jazdy działa całkiem inaczej i łańcuch wpada między kasetę a ramę. Co do śrubki H to wkręciłem ją tak żeby ostatni bieg nie wskakiwał i mimo to podczas jazdy gdy próbuję wrzucić ten bieg to za którymś razem zamiast ostatniego przełożenia łańcuch wpada nie tam gdzie powinien. Dziwne to, nigdy nie miałem takiego problemu z wyregulowaniem przerzutki ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód: Shimano Deore FD-M590 Top Swing

Tył: Shimano Deore SLX RD-M662 Shadow

Kaseta: Shimano CS-HG20 11-34T, 9S

Łańcuch: KMC X9

 

Długość łańcucha raczej dobra bo jak wrzuce z tyłu i z przodu na największe zębatki to wózek przerzutki jest dość mocno napięty. Po za tym od nowości nikt nic nie robił przy łańcuchu, więc powinien być dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przód: Shimano Deore FD-M590 Top Swing

Tył: Shimano Deore SLX RD-M662 Shadow

Kaseta: Shimano CS-HG20 11-34T, 9S

Łańcuch: KMC X9

 

Długość łańcucha raczej dobra bo jak wrzuce z tyłu i z przodu na największe zębatki to wózek przerzutki jest dość mocno napięty. Po za tym od nowości nikt nic nie robił przy łańcuchu, więc powinien być dobry.

 

Mnie tez wyglada to na skrzywiony hak. Nie trzeba go wymieniac. Mozna wyprostowac, Jest do tego narzedzie. Nowy hak po montazu tez powinno sie nim sprawdzic. Dlugosc lancucha sprawdzaj na malych zebatkach z przodu i z tylu. Duze o niczym nie swiadcza. Mozliwe, ze bylo cos zmieniane. Np. wieksza zebatka z przodu, wolniejsza kaseta lub krotszy wozek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to wygląda, jakby jakiś element był za miękki i na stojaku chodzi dobrze, a w trakcie jazdy, kiedy dochodzi obciążenie układu, zaczyna pracować. Może to być hak, albo jakieś połączenie między śrubką H, a przerzutką (styk, gwint?) Najlepiej byłoby podmieniać po jednym elemencie i sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dołączę się do tematu by nie zakładać osobnego a mianowicie mam taki problem.

 

Od pewnego czasu gdy zmieniam z tyłu przerzutki i mam na przełączniku (nie wiem jak to się fachowo nazywa) na przed ostatniej to na kasecie mam na najmniejszej i tak jest na każdej ze o jedno za nisko mam. Moje pyt jak to ustawić bo nigdy tego sam nie robiłem zawsze miałem wykupiony serwis w sklepie Halfords w Londynie ? Bym był wdzięczny za pomoc

 

wysłane z Samsung Note 3 za pomocą Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze - możliwe, że masz zużyte linki i pancerze - może trzeba je wymienić.

Kiedy były ostatnio zmieniane?

 

Co do regulacji przerzutki - jeden obraz wart tysiąca słów, a co dopiero jeden filmik ;)

http://www.youtube.com/results?search_query=regulacja+tylnej+przerzutki

 

A ten przełącznik to najczęściej nazywany jest - manetka ;)

 

Na początek spróbuj wykręcić trochę (żeby naciągnąć linkę) śrubę baryłkową do regulacji napięcia linki przerzutki - jest albo przy manetce albo przy samej przerzutce - czyli na początku albo na końcu linki przerzutki.

 

Jak ustawisz drugi bieg na manetce a łańcuch spadnie na pierwszy bieg - wykręcaj baryłkę aż łańcuch wskoczy na drugą koronkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

k1nd3rr, możesz mieć zwyczajnie zbyt luźną linkę. Najlepiej byłoby ustawić przerzutkę od nowa, ale jeśli nie umiesz lub nie chcesz, a masz regulację napięcia linki przy manetce, to możesz tam kręcić, aż przerzutka przesunie się o jedną koronkę. Jeśli masz taką regulację i wystarczy jej, to powinno załatwić sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za porady jak wrócę rowerem do domu to pobawie się :) linki miałem wymieniane ostatnio jak jeszcze serwis miałem czyli około 600-700 km temu. Kiedyś za rok serwisu płaciłem 25f teraz zwiększyła ponad 50 wiec stwierdziłem ze wreszcie trzeba się samemu nauczyć :)

 

wysłane z Samsung Note 3 za pomocą Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem po bawiłem się trochę. Na ciągnąłem linkę później po bawiłem się śruba od napięcia linki mam ja przy przerzutkach i teraz ładnie przerzuca wszystko jak powinno być. Dzięki wielkie za porady :D

 

wysłane z Samsung Note 3 za pomocą Tapatalk

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

witam podepnę sie pod temat ,u mnie w przerzutce wyrobila sie śruba do regulacji L i kreci w kolo czy jest mozliwe przegwintowanie tego i użycie innej śruby czy przerzutka do wymiany?

 

Sent from my Lumia using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, problem rozwiązany. Rozkręciłem cały tylni napęd i co mnie zdziwiło to to, że tylny hak był bardzo lekko dokręcony do ramy. Wyczyściłem wszystko, mocno skręciłem i bez problemu wyregulowałem przerzutke. Sprawdzałem też czy nie jest krzywy ale wygląda na prosty. Zrobiłem 30 km i kilkanaście razy próbowałem wrzucać 9 z tyłu i za każdym razem bez problemu wchodzi i schodzi ;) Dziękuję za wszystkie rady.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...