Skocz do zawartości

[odchudzanie] Unibike Zethos 2010


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zastanawiam się jak odchudzić mój rower - nowy waży 13,4kg w rozmiarze 21''. Założyłem mu sztycę NCX Suntour, zwiększając wagę o 300g, więc aktualnie waż 13,7kg, sztyca działa super więc nie chcę jej zmieniać.

Amortyzator z przodu również chciałbym zostawić, ew. wymienić.

 

 

Chciałbym bo odchudzić do poniżej 13kg.

Specyfikacja wersji z 2010: http://www.forumrowerowe.org/topic/84250-osprzet-porownanie-unibike-zethos-2010-i-zethos-2011/

 

Pomysły:

1) - 180g

Opony Schwalbe Hurricane które ważą ok 540g x 2 i są już nieco zużyte zamienić na Schwalbe Marathon Racer 1.35 ważące 460g

2) Mostek? Aktualny waży coś koło 250g, ciężko będzie znaleźć lżejszy..

3) Kierownica? Jest Aluminiowa 240g, ciężko coś chyba znaleźć lżejszego?

4) Amortyzator - nie wiem ile waży i czy znajdę lżejszy? Patrząc na stronę Suntoura to widać, że wszystkie wersje nie powietrze NCX-D LITE ważą 2-2.1kg, nie wiem którą mam wersję...? Na stronie są cztery NCX-D http://www.srsuntour-cycling.com/home/bike/forks/?Model=%22NCX%20700C%22

5) co jeszcze?

Edytowane przez rowerzystkaPomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wagę :) 640g jedna obręcz: http://cycling.rodi.pt/produtos/show.aspx?produto=94&p=1&title=aros-vr-19&idioma=pt1

Teraz bądź mądry i nie przepłać - co wybrać? Może całe koła? Nie wiem jak z piastami Deore i szprychy sapim.

 

Widzę na allegroszu, że całe koła na tych obręczach mają cenę ok 350zł z piastami i szprychami.

 

Tylko oponki żeby pasowały 1.35 lub 1.5, aktualnie jeżdzę na 1.6 na tych obręczach, nie jeżdzę tylko po asfalcie czasem po lesie. Hamulce vbrake.

 

Nie chciałbym natomiast, żeby koła były droższe od roweru :) Kupiłem za 2000tyś cały rower. Ustalmy limit 800zł, tylko jeśli różnica w wadze między takimi za 500zł i 800zł będzie 100g, to wezmę te za 500 :) Jeśli 800zł nie wystarczy, to prośba o podanie najtańszych. Wydaje mi się, że chyba trzeba będzie całe koła wymienić.

 

Obliczyłem, że na dętkach zrzucę łącznie 300g, 200g na oponach, razem ok 600g, jeszcze z 800 by się przydało..

 

Obliczyłem, że koło tylne waży 1220g (obręcz 640+piasta DEORE M590 / 32H) bez szprych, których waga to pewnie dodatkowe 200g, czyli razem 1440g bez nypli o ile się nie mylę..

 

Taka piasta jest ciekawa, waży 293g bez dużych kosztów: http://allegro.pl/novatec-f482sb-20-24-28-32-szosa-243g-shimano-i4140828712.html Na przodzie pewnie tyle nie zyskam, moja waży 200g z zaciskiem, chyba nie ma co wymieniać.

Pytanko - czy ta tylna piasta 32 szprychowa z linka powyżej pasowałaby do moich obręczy i kasety ?

Edytowane przez rowerzystkaPomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga była na pierwszej lepszej stronce z Google.

Accent ciężki. Masz duży budżet wiec spokojnie wystarczy ci na ZTR Crest. Piast nie opłaca się wymieniać, to nie jest masa rotująca. Najlepiej jakbyś przeszedł na mleko. Zniknie kolejne 100g na kole.

 

Wysłane z mojego GT-P3110 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Accent to zbicie łącznie 300g, to już fajnie, są tanie 70zł/szt.

ZTR to zbicie ok 600g więc super, tyle że nie robią ich na 28'', z tego co widzę na stronie ZTR i allegroszu, 27.5 i 29cali. 27.5 mogłoby być? Nie będzie problemu z klockami hamulcowymi? Może jeszcze jakieś znacie bo 27.5 pewnie oznaczałoby wymianę szprych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co jeszcze się zorientowałem, to one są tylko pod tarczówki, nie mają tego paska ścieralnego :/

Czy NoTubes oznacza, że można montować opony bezdętkowe na nich? Wtedy można by było zmniejszyć jeszcze wagę (o ile opony bezdętkowenie są cięższe)

 

Rozmiar tej obręczy, tak samo jak tego Accenta to 622x17c, na to wejdzie opona 1.35? Bo węższą przez las to chyba nie przejadę ;) ?

Edytowane przez rowerzystkaPomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic nie ma pod vbrake-i, jedynie znalazłem Alexrims DH 19 580g, dwie dałyby 120g wagi mniej, bez wymiany piasty chyba się nie opłaca... Tylko ze ja szukam 622x19c, max opona jaką chce założyć, to 1.6, a min 1.35, węższa już będzie za mała, chce czasem plecak z wałówką brać albo torbe na bagażnik wrzucić, więc obręcze muszą być mocne. Waga to 85kg.

 

Na czym jeszcze mógłbym zrzucić?

Edytowane przez rowerzystkaPomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o całym zestawie kół:

http://allegro.pl/kola-notubes-ztr-alpha-340-novatec-1432g-lemonbike-i4164477417.html

Łącznie całość waży 1432g czyli mniej niż jedno moje koło :) Mój tył waży o ile dobrze obliczyłem min. więcej.

Poprawcie mnie jeśli sie mylę, to są obręcze 622x17 czyli niewiele węższe od moich vr19 622x19

http://www.notubes.com/ZTR-Alpha-340-32-Hole-Black-P529.aspx

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilnosc-opon-z-obreczami/

Zgodnie z tym linkiem można by zakładać opony 1x25 - 1x50, czyli Hurricane (1.6) bym już nie założył ale w teren CXCompy by weszły, tak samo jak Marathon Racer. CXCompy jeździłyby na łatwe szlaki górskie a Racery po mieście w ciągu roku.

 

Czy takie koła byłyby porównywalne pod względem wytrzymałości do moich rodi vr19 622x19? Mógłbym również brać torbe na bagażnik i jeździć po lesie?

Edytowane przez rowerzystkaPomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie podpowie?

 

Mam precyzyjną wagę kuchenną, ważyłem przednie koło - 1884g, z czego opona to 540g, dętka 200g, 1140g - koło przednie. Na kole tylnim z racji na ciężką piastę jest inaczej, waży bez opon ok 1450g + opona 540 + dętka 200g = 2190g, komplet waży więc ponad 3kg, natomiast ten z aukcji waży 1432g (odejmuję aż ok 1,1kg), trzeba dodać wagę nowych opon i dętek Schwalbe maraton racer - 450g + 100g dętka x 2 = 1,1kg (odejmuję 380g na samej gumie). Ostatecznie zyskuję rower lżejszy niż nowy Zethos ale zostawiając sztycę NCX !!

 

Łącznie mój rower schudłby o ok 1,48kg i to chyba w najważniejszym miejscu - kołach.

 

Boję się tylko, czy koła są wystarczająco wytrzymałe na jazdę crossową z torbą - las, korzenie itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Waga mostka spoko, tylko ja potrzebuję bardziej podniesionego, nie musi być regulowany, tylko podniesiony, masz jakiś pomysł ?

 

Crossy Authora mają takie koła 622x17c i opony 700 x 38c, czyli 1.5, mógłbym wziąć Racery 1.5 do tych kół.

Moja Pani jeździ wszędzie zemną na Authorze Corsie i takie obręcze też dają radę, opony również. Wiadomo, na piachu ciężko ale kto jeździ po piachu :)

 

Nie wiem, czy dałoby radę sprzedać te koła co mam, jeśłi nie, to miałbym dwie pary na różne wyprawy..

Edytowane przez rowerzystkaPomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam ponownie,

W zeszłym sezonie zrezygnowałem z zakupu kosztem zmiany opon i dętek. W tym ponownie podchodzę do tematu kół. Bedą to ZTR Alpha 340

http://allegro.pl/kola-ztr-alpha-340-novatec-291-482-cn-aero-1420g-i5082272497.html

 

Nadają się pod vbraki, na aukcji podają w calach 28.

 

W związku z wymianą kół mam prośbę:
1) Potwierdźcie mi jeszcze raz, że wszystko będzie pasować - rozmiar koła, przerzutki, hamulce itp

2) Obręcze są chyba Tubeless ale czy to oznacza, że nie można stosować dętek czy nie trzeba? Bo opony i dętki najchętniej bym przełożył, mam teraz dość drogie Schwalbe Maraton Racer

 

 

Specyfikacja modelu 2010:


ZETHOS 2010

RAMA
700C / ALU 6061 / HYDROFORMING / 2 I 3-KROTNIE CIENIOWANA / MĘSKA - 17", 19", 21", 23"
WIDELEC PRZEDNI
SR SUNTOUR NCX-D LITE / SKOK 63MM / BLOKADA HYDRAULICZNA
KOMPLET STEROWY
AHEAD FSA ZS-4 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY
MECHANIZM KORBOWY
SHIMANO DEORE M521 / OCTALINK / 48X36X26T / 175MM / OSŁONA/td>
SUPORT
SHIMANO OCTALINK
PRZERZUTKA PRZEDNIA
SHIMANO DEORE M530
PRZERZUTKA TYLNA
SHIMANO DEORE SLX M662
DŹWIGNIE PRZERZUTKI/HAMULCA
SHIMANO DEORE M530/M511
WOLNOBIEG/KASETA
SHIMANO DEORE HG50 / 11-32T
ŁAŃCUCH
SHIMANO HG53
PIASTY
SHIMANO DEORE M590 / 32H
HAMULCE
SHIMANO ALTUS M422 / SREBRNE
OBRĘCZE
RODI VR19 / CNC / CZARNE
SZPRYCHY
SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE
OPONY
SCHWALBE HURRICANE / 28X1.60
PEDAŁY
VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA / OŚ CNC
KIEROWNICA
UNO / ALU / PROSTA
CHWYTY KIEROWNICY
VELO / ALU LOCK
WSPORNIK KIEROWNICY
UNO / ALU / REGULOWANY
WSPORNIK SIODŁA
UNO / ALU / AMORTYZOWANY
SIODŁO
LOOKIN FRECCIA / ROYAL GEL
OŚWIETLENIE
-
INNE
DZWONEK, ODBLASKI
LICZBA BIEGÓW
27

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła nie pasują ze względu na długość osi w piastach. Komplet który wybrałeś jest na 130mm tył, ty potrzebujesz na 135. Napisz do tego sklepu który wybrałeś, na pewno wyklepią ci coś na tych obręczach, ale na piastach z szerszymi ośkami. Obręcze są dość mocno wylajtowane, stworzone do ścigania. Jednokomorowe, bez oczkowania, pozwalające na niezbyt mocny naciąg. Jeśli ważysz więcej niż 80kg to o dociązaniu się jakimś bagażem możesz zapomnieć. w ogóle. nie wiem czy zdajesz sobie sprawę z ograniczeń takich kół. Nie nadają się do jazdy turystycznej. To koła na wyścigi. Pomyślałbym na twoim iejscu o czięższym, trzykomorowym modelu alpha 400. 

Co do dętek- spokojnie możesz przełożyć, tylko pamiętaj o węższej opasce na obręcz.

Jeśli koniecznie chcesz odchudzić koło, zwroć się w stronę opon
modele cx potrafią ważyć w okolicach 330g
Podobnie wąski slicki mtb. Z tym ze one są cięzej dostępne pod 28, no i drogie. Maxxis maxxlite to wydatek rzędu 350zł. Za sztukę...

Edytowane przez derwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info.

Rower mam od 2010 r., 186cm, 84kg, jeździ się świetnie ale żyje się raz i póki jeszcze jestem młody to chcę próbować różnych rozwiązań, szczególnie pojeździć na lżejszym rowerze. Aktualnie rower ma lekkie opony Schwalbe Marathon Racer, ciężkawą (800g) sztycę amortyzowaną trapezową Suntour NCX, która działa na tyle dobrze, że nie chcę się jej pozbywać (nie porównywać do zwykłych sztyc amortyzowanych), ew. wymienićją na droższą trapezówkę 400g ale za 700zł. Całościowo rower waży w tej chwili 13,8kg, siodełko wymieniłem też na bardziej komfortowe, powinien ważyć 13,2kg. Mam leciutką sztycę Smica ale po zmianie komfort jazdy o wiele gorszy.
Styl jazdy - po mieście szybko, ile się da, po lesie trochę wolniej, ogólnie raczej dynamicznie niż turystycznie.

 

Jeśli chodzi o drugie koła to mógłbym je zakładać na wycieczki z torbą na tyle, takie też się zdarzają, szczególnie na wakacjach, a cały rok to jeżdżę bez obciążenia po mieście.

 

ZTR Alpha 340 kosztują 1400zł. Nie wiem czy Alpha 400 są pod v-braki ale będą kosztować powyżej 2200zł. W kg zyskałbym jedynie ok 1kg za tą cenę. W takim wypadku zastanawiałbym się nad sprzedażą roweru za 2000 i zakup takiego: http://www.rowery-cube.pl/kolekcja.php Rower Cube Tonopah Pro black anodized flashred 2015 lub http://www.radon-bikes.de/bikes/urban/cross/scart-light-cross/scart-light-100/ albo http://sklep.sportprofit.pl/pl/p/Cannondale-QUICK-CX-1-jet-black-2015/11666

Lżejszczego crossa z amortyzowanym widelcem nie mogę znaleźć..

 

Zastanawiałem się też nad górskim: http://www.shockblaze.pl/r9-elite-275-2 lub http://www.romet.pl/Rower,MUSTANG_Rline_275_20,10,668,672,14067,2015.html

ale nie wiem, czy tak samo szybko by sie nim jeździło po mieście.

Edytowane przez rowerzystkaPomocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...