Obeebok Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Witam wszystkich, jestem tu nowy, więc wybaczcie wszelkie błędy. Do rzeczy: Zmieniłem pracę w taki sposób, że jazda do niej samochodem odpada, bo nie ma gdzie parkować, więc postanowiłem jeździć rowerem. Wygrzebałem swojego starego 18-letniego górala, którego dostałem jeszcze na komunię. Dziadek przywiózł mi go z Włoch. Generalnie jeździ, ale non stop coś puka, stuka, rzęzi i generalnie jest dużo luzów w korbie, piaście tylnego roweru - w sumie cały układ napędowy ma się nienajlepiej. Przez te 18 lat nikt o niego nie dbał i się nim nie zajmował. Na początek chcę wymienić suport i korbę, ale nie jestem w stanie zdjąć korby. Przewertowałem poradniki na necie, filmy na youtube, ale mój rower jest tak stary, że w żadnym z nich nie jest opisany demontaż mojego typu korby. Wygląda to mniej więcej tak: https://www.dropbox.com/s/h3j2gw6bgqprrns/2014-04-18%2016.18.53.jpg https://www.dropbox.com/s/csrzmehpgcfvpmd/2014-04-18%2016.21.17.jpg https://www.dropbox.com/s/4vdlcv0fzxehsrg/2014-04-18%2016.19.34.jpg Na korbie i suporcie jest napis "Thun". W rowerowym powiedzieli mi, że takie korby ściąga się, wkręcając najzwyklejszą śrubę. Kupiłem taką w Castoramie i ni cholery nie mogę sobie poradzić. Zjechałem gwint śruby i tyle. Jak sobie z tym poradzić? Z góry dzięki za wszelką pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Tą korbę sie zdejmuje śruba, wkręcana w amię. Musisz znaleźć śrubę pasująca do gwintu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obeebok Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Tak też zrobiłem, ale nie daję rady. Orientujesz się, czy śruba ma być takich samych rozmiarów, jak nakrętka, tylko po prostu ma być dłuższa, czy powinna być szersza dopasowana do rozmiaru otworu korby? Zrobiłem poglądowy schemat. W czerwony okrąg o średnicy 8mm wkręca się nakrętkę mocującą korbę. Zielony okrąg ma śrenidcę 12mm. Mam wkręcać ten sam rozmiar, co ma nakrętka, tylko dłuższą śrubę, czy tą szerszą? Bo na razie mocuję się z tą szerszą śrubą i ni cholery nie mogę jej już mocniej wkręcić, a korba ani drgnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 19 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Ciężko mi powiedzieć bo nie miałem takiej korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 W ten większy gwint trzeba wkręcić śrubę i kręcić, aż korba zejdzie. Posmaruj śrubę i miejsce jej styku z ośką, żeby się nie zacierało połączenie. No i trzeba mocno kręcić, bo pewnie zapieczone to tam jest i nie wiadomo jeszcze co. Możesz też posmarować jakimś penetratorem połączenie, ale to raczej dużo i nie da, bo jest tam za ciasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Jeśli rower ma 18 lat to jest spora szansa na wyeksploatowanie napędu - jeśli planujesz jego wymianę to możesz w najgorszym przypadku przeciąć oś przy korbie piłką do metalu, wkład wykręcić potem kluczen nastawnym. Korbę możesz też "zdemontować" gumówką - obie opcje najszybsze w przypadku chęci wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Wcale nie najszybsze! Jeżeli ma byś szybko to szlifierka i przeciąć to w 5 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obeebok Napisano 20 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Dzięki wszystkim za pomoc. Połowicznie się udało Korba zeszła od strony napędu po zalaniu gwintu WD40 i nasmarowaniu śruby. Przejechałem też dzisiaj rowerem bez nakrętek korb kilka km, więc może to też miało wpływ Z drugiej strony ani drgnęło, ale odkręciłem miski suportu i korba zeszła razem z ośką. Wianek od strony napędowej rozpadł się na 5 kawałków. Dziwne, że wszystko się jeszcze kręciło po świętach trzeba będzie zamontować coś współcześniejszego. Jeszcze jedno szybkie pytanie. Będę kupował nowy suport na kwadrat z łożyskami mechanicznymi i nowe korby. Jaki rozmiar suportu kupić? Taki, jak był, czy to zależy od korby, jaką kupię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Zależy od korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 W serwisie za 5zł to zrobią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 20 Kwietnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Ja nie wiem czy w jakimkolwiek serwisie coś za 5 zł robią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vitesse Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 jak rower z wloch to mufa moze byc z gwintem wloskim oznaczonym jako ital, ewentualnie ita zmierz suwmiarka szerokosc mufu i srednice miski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obeebok Napisano 21 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Wszystko już wiem, wielkie dzięki. Mam włoski gwint, bo z obu stron mam prawe gwinty, a mufa ma 70mm. Temat uważam za wyczerpany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Obeebok Napisano 22 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Dodam jeszcze, że dzisiaj udało mi się zdjąć z ośki lewą korbę, która była zapieczona jak diabli. Wkręciłem w ośkę zamiast nakrętki śrubę i napieprzałem tą śrubą o krawężnik, aż w końcu się udało wybić ośkę z korby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.