adamowski10 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 Cześć, mój chniol - Active Scorpion Pro po paru latach służby woła już o emeryturę Służył mi całkiem długo jak na tej klasy rower, dzielnie znosił wycieczki drogami 50KM za miasto, dojazd do szkoły, długie wycieczki ścieżkami leśnymi po konarach, kamieniach i błocie, zaliczając na nich może 2, 3 hopki na wyjazd. Wiem, że gdybym włożył w niego kasę służyłby mi dalej, ale ostatnio coraz częściej coś się psuje, do wymiany mam ogumienie i cały hamulec tarczowy po ostatnim wymuszeniu pani z seicento postanowiłem więc, że czas kupić coś nowego. Kwota jaką dysponuję to ok. 1500zł.Piszę na forum, ponieważ mam spory dylemat czy wybrać znów MTB czy Crossa.Jeżdżę:- Do szkoły, jakieś 10km w jedną stronę,- Do pracy, jakieś 15km,- W weekend lubię wyskoczyć za miasto, jadę wtedy ulicą. Zrobię od 70 do 100km, choć planuję dalsze wycieczki,- W kolejny weekend lubię wyskoczyć do lasu, poszaleć na zjazdach, hopach, konarach i kamieniach. Nie szczędze wtedy ani siebie ani roweru. Nie jest to jakiś super pro downhill, ale raczej na obecnych chinolach z supermarketu na to bym się nieodważył. Myślę, że stosunek tych dwóch ostatnich to jakieś 1:1.W lesie rower dawał radę, czasem złapałem uślizg przez łyse kapcie ale dało się to opanować. Na asfalcie już tak różowo nie było, by dobić do prędkości 25km/h musiałem się bardzo mocno napocić, moja średnia prędkość to jakieś 18-20km/h, jak dla mnie na trasie trochę słabo. Na pewno na to miały też wpływ prawie, że totalnie łyse kapcie i lekko zaciśnięty hamulec. Przeczytałem sporo tematów, jedni doradzają crossa na grubych laczkach, drudzy MTB na wąskich, jeszcze innie MTB/Crossa na normalnych. Jak myślicie jaki rodzaj powinienem wybrać? Prosiłbym też o jakieś konkretne modele do 1500zł.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 W kolejny weekend lubię wyskoczyć do lasu, poszaleć na zjazdach, hopach, konarach i kamieniach. Nie szczędze wtedy ani siebie ani roweru. Zmień cenę w tytule tematu na >2500 to coś się znajdzie. Ale udam, że nie widziałem tego ostatniego i wyżej zacytowanego wymagania, masz do wyboru: - klony transroweru (Integral V3/Maestro) - osprzęt w miarę, reszta zwyczajna, składane gdzieś tam za domem u kogoś i sprzedawane tylko na allegro. W sklepach występują tak często jak czterolistne koniczyny na trawnikach. - to co u mnie w profilu widać - http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/classic-2013 (można coś z ceny urwać u dealera) długa gwarancja na ramę, eBON całkiem przydatny, rama rzeczywiście dobrej jakości, osprzęt jak w innych rowerach lepszych marek w tej cenie (tzn. Acera/Altus - dopóki się na tym w duże błoto nie wjedzie, ew. na jakiś podjazd w lesie o dużym nachyleniu to jest i nie sprawia problemów) - takie ja sam nie wiem jak to sklasyfikować : http://unibike.pl/crossfiregts.html na ram trochę narzekań się zdarzyło, firma niskobudżetowa i świeża, ale DMC 140 kg i osprzęt wyraźnie lepszy od dwóch kółek lepszych marek. Jeśli o mnie chodzi to wybrałem co wybrałem i nie żałuję - przydałyby mi się mocniejsze klocki hamulcowe, węższe gumy i ja jestem usatysfakcjonowany, ale wymagania każdy ma inne, a niektórzy to nawet z księżyca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 - klony transroweru (Integral V3/Maestro) - osprzęt w miarę, reszta zwyczajna, składane gdzieś tam za domem u kogoś i sprzedawane tylko na allegro. W sklepach występują tak często jak czterolistne koniczyny na trawnikach. Sorry, ale napęd tam jest o klasę/dwie wyżej niż u konkurencji w przedziale poniżej 2 000 zł, w sklepach można je spotkać (choć rzeczywiście rzadko). A ten tekst z garażem, to już nawet śmieszny nie jest, bo niby co ma do rzeczy? - rama rzeczywiście dobrej jakości (podkreślenie moje) A to w jaki sposób stwierdziłeś? Testy materiałoznawcze? Czy po prostu nie zamęczyłeś jej w rok? osprzęt jak w innych rowerach lepszych marek w tej cenie (tzn. Acera/Altus - dopóki się na tym w duże błoto nie wjedzie, ew. na jakiś podjazd w lesie o dużym nachyleniu to jest i nie sprawia problemów) Skoro kolega chce właśnie w las, kamienie i inne takie atrakcje się pakować, to chyba jasne jest, że osprzęt Twojego Authora jest za słaby. - takie ja sam nie wiem jak to sklasyfikować "Author to nie jest, ale osprzęt lepszy i cena podobna. Kurde, muszę wspomnieć, bo zaraz się ktoś przyczepi" na ram trochę narzekań się zdarzyło, Nowość dla mnie. Co się stało? Albo rzuć linkiem, to sam poczytam, bo nie zauważyłem. firma niskobudżetowa i świeża, ale DMC 140 kg i osprzęt wyraźnie lepszy od dwóch kółek lepszych marek. Działa od 1990 r., w Polsce jej rowery mają już pewną renomę... Napęd akurat w tym modelu jest po prostu przeciętny (choć i tak lepszy niż u zachodnich producentów), za to reszta osprzętu (typu gripy, sztyca, mostek, koła, opony na pewno) powinna być jakościowo lepsza niż w Maestro/Integral. Jeśli o mnie chodzi to wybrałem co wybrałem i nie żałuję - przydałyby mi się mocniejsze klocki hamulcowe, węższe gumy i ja jestem usatysfakcjonowany, ale wymagania każdy ma inne, a niektórzy to nawet z księżyca... Wybrałeś do innych zastosowań, więc nic dziwnego, że Ci pasuje. Ale przestań wciskać to innym bez patrzenia na ich predyspozycje. Na pytanie cross czy MTB mówię cross. Z tego co piszesz, to jednak większość czasu spędzisz na asfalcie, gdzie większe koła i węższe opony dadzą więcej komfortu. Możesz spróbować go trochę uterenowić, zmieniając opony na szersze i z bardziej terenowym bieżnikiem. Możesz nawet walnąć sobie opony 29' i udawać, że masz twentyninera Wady takiego rozwiązania: - bałbym się trochę o koła, bo do czego innego są przeznaczone, - dość niski skok amortyzatora (ale po MTB w tym przedziale cenowym też bym się cudów nie spodziewał), - mało sportowa sylwetka za kierownicą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Skoro kolega chce rower do szaleństw w lesie, to takie rzeczy tylko w Erze, bo ŻADEN rower w tym przedziale cenowym nie podoła w agresywnej jeździe terenowej. Chyba, że znajdziesz coś z odpowiednią geo, hydrauliką i przynajmniej zmieniarkami, kasetą, łańcuchem Deore albo wyżej + amor przynajmniej olejowy dobrej klasy. Chyba mały problem z tym będzie... ? PS. Robić z niskobudżetowego cross'a twentyniner'a... Bez komentarza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 Nie "robić twentyninera", tylko założyć terenowe opony 29", żeby lepiej radził sobie w lesie. Możliwe? Możliwe. Ma sens? Tu można dyskutować, ale w pewnych okolicznościach jak najbardziej. I co z tymi ramami Unibike? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 18 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2014 http://www.forumrowerowe.org/topic/141001-rama-peknieta-rama-unibike-viper-zethos-problem-z-reklamacja/ http://www.forumrowerowe.org/topic/124679-rama-peknieta-rama-unibike-zethos/ http://www.forumrowerowe.org/topic/47327-gwarancja-unibike-peknieta-rama/ Unibike'i nie są takie doskonałe jak ci się wydaje - niskobudżetowe marki zawsze na ramach oszczędzają czy ci się podoba czy nie, a u Author'a/Kellys'a/Scott'a/Spec'a/Giant'a etc. nie płacisz tylko za byle napis na ramie. Zakładanie opon 29 do crossa wcale nie ma sensu, bo do cięższego nieco terenu wystarczy założyć do cross'a Smart Sam'y 28x1.6", a do jeszcze cięższego terenu kupuje się MTB z przeznaczonym do takiej jazdy zawieszeniem, obręczami i kilkoma innymi rzeczami... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 PjeseczeQ: Jednak czasem lubisz pokazywać selektywnie rzeczywistość Tematów o pękniętych ramach Authora i powiązanego Aganga też jest multum. I w żaden sposób nie świadczy to ani o ich jakości, ani o ich braku. Wszystkie ramy pękają. A rowery Authora w tej cenie - paradoksalnie - mają dużo mniej dobrych markowych części niż "nie-markowy" polski Unibike Moim zdaniem Author, Giant, Merida i cała reszta renomowanego majdanu zaczyna być konkurencyjna dopiero koło 3 tys PLN, co w sumie jest zrozumiałe, bo to blisko standardowego budżetu na dobry rower w krajach rozwiniętych. Jak dla mnie autor z takim budżecie powinien sobie kupić Rockridera 5.3 w Decathlonie. W żaden sposób nie będzie nim pomykał szybciej po betonie, niż teraz, ale przynajmniej w lesie się tak szybko nie zabije. Gwarancja na ramę dożywotnia, co, powinno świadczyć o jej niesamowitej wręcz, gwiezdnej jakości, skoro nawet Author daje "marne" 5 lat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamowski10 Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Shiryu mnie przekonał do crossa, moja jazda w lesie chyba też nie jest tak agresywna jak myślicie jeżeli zwykły chinol dał radę Teraz pytanie, jakie modele w tej cenie polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Teraz pytanie, jakie modele w tej cenie polecacie? W poście #2 masz wszystko co powinno cię interesować, a na całym forum jeszcze więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 20 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2014 Teraz pytanie, jakie modele w tej cenie polecacie? W poście #2 masz wszystko co powinno cię interesować, a na całym forum jeszcze więcej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.