Skocz do zawartości

[rower] crossowy Giant Rove 2 Disc


burnthefloor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zastanawiam się nad kupnem roweru Giant Rove 2 Disc 2014 - http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rove.2.disc/17705/74051/#specifications za 2050 zł.

Jednak zauważyłam, że w Danii rower ten jest z innym osprzętem w tej samej cenie no i kolor dużo lepszy - 

http://www.giant-bicycles.com/da-dk/bikes/model/rove.2.disc.dd.ltd/15715/68094/#specifications . Mam możliwość kupna roweru i w Polsce i w Danii w związku z tym proszę o pomoc, jak wygląda sprawa osprzętu w obu tych wersjach i czy rower jest wart swoich pieniędzy?

Z góry dziękuję.

 

Specyfikacja:

Wersja na rynek polski, pogrubione różnice w wersji na rynek duński:

Rama                     Aluminium - ALUXX                                                        

Widelec                     SR SUNTOUR NEX MLO, blokada / Suntour NEX 4610 D, blokada

Kierownica             GIANT Sport, lekko gięta, 31.8x620/650mm

Wspornik kierownicy    GIANT Sport, 90/100mm

Wspornik siodła     GIANT Sport, 30.9x375

Siodło                     LIV/giant Sport

Pedały                     VP, nylonowe z metalową klatką

NAPĘD

Manetki                     SHIMANO Acera, 3x9 / Shimano Altus 27 sp                                                     

Przerzutka przednia     SHIMANO Acera / Shimano Altus                                                                                                                                                                                         

Przerzutka tylna     SHIMANO Acera / Shimano Alivio                                                               

Hamulce                     TEKTRO HDC300, hydrauliczne                                        

Dźwignie hamulca     TEKTRO HDC300

Kaseta / Wolnobieg     SHIMANO HG20, 11-34, 9 biegów

Łańcuch                     KMC X9

Mechanizm korbowy     SHIMANO FC-M371, 48/36/26

Środek Suportu     SHIMANO UN26

KOŁA

Obręcze                     GIANT CR70, aluminiowe, dwuścienne

Piasty                     FORMULA DC20/22 Disc

Szprychy                     Nierdzewne, stalowe

Opony                     GIANT S-RX4, 700x40C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja roweru używam kilka razy w tygodniu, dojazd do pracy, czasami rekreacyjnie po spokojnych drogach, no ale do lasu też się wybieram czasami. Jako że mój obecny rower to typowa holenderka z 7 przerzutkami Nexus haha to i tak przejście na rower crossowy będzie dla mnie zapewne lekkim szokiem na początku, mam nadzieje pozytywnym :P

Czy naprawdę różnica będzie odczuwalna pomiędzy tymi 2 osprzętami?

Bo duński model jest po prostu piękny, a ten biały mnie troszkę martwi.

No i czy są one warte swojej ceny? a co możecie napisać na temat hamulców hydraulicznych w tych modelach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PjeseczQ - Tak jak i Twoją "brochą" jest wygląd roweru, który wybierasz. Zaznaczyłam to, bo jestem pewna, że każdy, kto wybiera swój pierwszy droższy i lepszy rower zwraca uwagę na wygląd, żeby za kilka tygodni nie pluć sobie w twarz, że można było wybrać ładniejszy - śledząc wątki forum widzę, że nie jeden użytkownik ma problem z rowerem, bo osprzęt super ale wygląd tragedia.. Pisząc "Po prostu są. Nic specjalnego, ale są" chciałabym wiedzieć dlaczego tak sądzisz, zamiast rzucania suchymi zdaniami :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osprzęt różni się bardzo nieznacznie ja korzyść polskiej wersji. Z tym, że jeśli nie porównasz go do czegoś lepszego to tych różnic niemal na pewno nie odczujesz. Zatem jeśli wygląd jest dla Ciebie tak ważny, to spokojnie bierz duńską wersję - krzywda Ci się nie stanie ;) Co do opłacalności, to jest całkiem nieźle: większość rowerów w tej cenie robi gorsze wrażenie. Możesz ewentualnie zastanowić się jeszcze nad Authorem Corsa i Unibike Viper. Co prawda nie mają tarcz, ale napęd już dość wyraźnie lepszy niż Giant (z zastrzeżeniem j/w ;) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shiryu bardzo dziękuję za konkretną odpowiedź i propozycje innych modeli. Myślałam jeszcze o modelu Rove 0 który jest na osprzęcie Deore ale też jest o 1000 zł droższy, więc tak jak napisałeś, nie mam do czego porównać więc chyba nie będę inwestować 3000 zł na swój pierwszy lepszy rower.

A co myslicie o tym http://www.dema-bicycles.com/687/products/2014/cross/loara-50 ?

Mogę go kupić za 2500 czyli o 500 zł drożej niż Giant Rove 2 i wiem, że osprzęt na pewno jest lepszy no ale nie znam tej firmy, nigdy o niej nie słyszałam. Może ktoś coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Shiryu a co myślisz o tym http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rove.0.disc/17705/74050/#specifications - wiem cena jest duża ale myślę, że mogłabym wytargować 3000zł albo troche poczekać i cena spadnie. Miałam okazję przymierzyć się do Giant Rove i byłam bardzo zadowolona, niestety do Demy nie mam jak, a bardzo zależy mi na komforcie gdyż miewam problemy z kręgosłupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli uda Ci się dorwać poniżej 3000 zł i jeszcze dobrze Ci się na nim jeździ, to nie ma się nad czym zastanawiać  ;)

 

Chociaż... Jak już jesteśmy na kolejnej półce cenowej, to nie byłbym sobą, jakbym nie podsunął kolejnej propozycji do sprawdzenia :D Cube Nature Pro ma podobną cenę katalogową a trochę lepszy napęd, hamulce i (chyba) amortyzator. Jeśli nie masz go w pobliżu, to bierz Gianta. Jak przymierzysz Cube i też Ci przypasuje, to... zazdroszczę dylematu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam możliwości przymiarki rowerów Cube..jednak pytanie Shiryu - czy zapłata za Rove 0 o prawie 1000 zł więcej w moim przypadku będzie korzystna, czy w ogole cenowo jest to korzystne? bo tak jak mówiłam, jestem laikiem...uwielbiam jazdę na rowerze, ale nigdy nie zwracałam uwagi na osprzęt itd. Więc nie wiem, co sądzisz, dopłacić i mieć coś ekstra? czy zostać przy Rove 2. Szczerze, pieniądze nie grają roli, chodzi mi o to czy przy mojej jeździe odczuję różnice między Rove 2 a Rove 0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu mamy problem, że tak powiem, światopoglądowy: jako zadeklarowany gadżeciarz, mając kasę nawet bym się mocno nie zastanawiał  :icon_mrgreen:

Poniżej 3000 zł Rove 0 to na pewno dobry wybór dla kogoś, kto planuje wydać taką kwotę. Nie mam niestety tak dużego doświadczenia, żeby jednoznacznie powiedzieć: "Bierz, bo różnica w jakości jest gigantyczna i warta nawet więcej niż ten tysiak". Mimo wszystko zaryzykuję i powiem, że warto dołożyć ;) Dwie klasy różnicy i przesiadka z typowego osprzętu budżetowego (Acera, czyli Rove z Polski, Altus w wersji z Danii to już 3 klasy różnicy) na polecany do amatorskiego ścigania po prostu musi być odczuwalna, a i świadomość, że korzystasz z dobrego, dopracowanego sprzętu zawsze siedzi gdzieś tam z tyłu głowy i mile łechce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...