Skocz do zawartości

[rower] składanie roweru przełajowo-wyprawowego


Kelemes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panie i Panów.

Jako, że zrezygnowałem z chęci połączenia MTB i wyprawowca w jednym, bo to może nie niemożliwe lecz niezadowalające rozwiązanie, kupiłem już sobie typowego fulla do zabaw, teraz potrzebuje tej drugiej części mojej stajni. Potrzebuje roweru do jazdy z sakwami (do 15kg, tylko z tyłu) i przejażdżek asfaltowych. Chce go złożyć po kosztach, czytaj "do 1000zł".

W ręce na allegro wpadło mi takie coś. Tak, mi też przykro, że to nie stal, ale dobra stalowa rama na pewno będzie droższa. Nawet nie wiem za bardzo gdzie szukać czegoś takiego.

http://allegro.pl/rama-przelajowa-z-osprzetem-i4141610586.html

Nigdy nie miałem żadnej styczności z przełajówkami/szosami, więc mam kilka pytań technicznych. Czy mogę do tego wsadzić pełną grupę górską deore, którą już posiadam wolną? Do tego jakieś tanie koła i opony, klamki do baranka i rower byłby gotowy za niecałe tysiąc złoty. Co sądzicie o takiej specyfikacji? Ile warty jest ten zestaw z aukcji?

No i prozaiczne pytanie, bo nie wiem ile wypadałoby zostawić miejsca na klejnoty w tego typu rowerze. Na 177cm będzie dobry?

Pozdrawiam wszystkich i z niecierpliwością oczekuje odpowiedzi

PS. Rower ma około miesiąca na powstanie i dojście do całkowitej sprawności, więc zbyt długie polowania po serwisach aukcyjnych nie wchodzą w grę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy mogę do tego wsadzić pełną grupę górską deore, którą już posiadam wolną?

 

Nic nie stoi naprzeciwko poza dwoma rzeczami. Pierwsza. Trzeba sprawdzić kąt rury podsiodłowej i przerzutki przedniej. Druga - policz sobie kadencję, bo jeżeli korba jest 22x32x42 to moim zdaniem przy jeździe bez obciążenia zabraknie kadencji. Hamulce... V-ki klasyczne nie będą działać z klamkami szosowymi. Musisz założyć szczęki, cantilevery albo mini-V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem zmartwiony tym rozmiarem. Mocowania pod bagażnik widać u góry, więc na dole zgaduje, że też są.

Korbę mam w wersji trekkingowej (blat 48), więc na pewno się sprawdzi.

Ehh co by tu teraz zrobić. Nie mogę nic znaleźć na allegro. Macie jakieś pomysły jak to zrobić niskim kosztem?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mocniej zgłębiłem temat. Tanie przełajówki  to w Polsce nieistniejący temat. Chyba zdecyduje się na coś w tym stylu http://allegro.pl/fajna-rama-trekkingowa-i4151153549.html (pierwszy z brzegu przykład)

Do tego najtańsze lub używane: baranek, klamki szosowe, hamulce szosowe lub mini-v, dodatkowa para klamek na górny chwyt i przerzutki mtb zamontowane tak http://imageshack.us/photo/my-images/170/pic01785gw7.jpg/

Niestety doszło mi sporo wątpliwości technicznych. Jestem dzieciakiem i te wszystkie standardy były popularne jak mnie na świecie nie było. Liczę na pomoc starszych kolegów, bo moja mama nie ma pojęcia :D

1. Jak wygląda sprawa zakładania mostka A-head na rurę jednocalową? Rozumiem, że jakiś adapter, żeby ją pogrubić pod mostek 1 i 1/8, ale jak wygląda sprawa sterów.

2. Zbuduję koło, które przyjmie kasetę MTB pod często przewijający mi się rozstaw 130mm? 135mm to chyba typowy rozmiar, więc wtedy nie powinno być problemu.

3. Jak się montuje przerzutkę tylną, gdy nie ma typowego haka a jest sama "prowadnica" na oś. To wymaga specjalnej przerzutki, czy jakiś adapter wystarczy?

4. Mufy w tych rowerach są raczej węższe niż MTB. Rozumiem, że wystarczy dołożyć podkładek, aby ten HT II tam podszedł?

pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...