Skocz do zawartości

[Cannondale SL 4 i wymiana widelca]


danek69

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem tutaj nowy to na początku Witam Wszystkich !!!

 

Zabieram się za wymianę widelca w moim Cannondelu - teraz jest Suntour XCR (ma prostą rurę 1,5 cala) - ważę 100 kg więc nie ma on lekko.

 

Szukam jakiejś RS Reby albo czegoś od FOXa 100 mm skoku. I tu pojawia się moje pytanie.

 

Wszystkie jakie znajduję są tappered albo 1 1/8 cala. A ja potrzebuje prostą rure 1,5 cala. Jest jakiś fork z powyższych czy to moje fanaberie ?

 

Nowa Reba to koszt około 1500 PLN.

Reba + wymiana sterów + nowy mostek (w Canonie jest montowany na 1,5 cala) + jakieś śrubki dupki i podkładki i już się robi 2000 + PLN. Za 500 plnów extra to albo wymienie cheble na komplet SLX albo spędzę weekend w bieszczadzkim błotku..... Stąd powyższe pytanie .

 

Pozdrawiam

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - ale jaką redukcję ? Najlepiej poproszę o link o czym mowa.

 

Piszę specjalnie ten temat - bo wygląda na to że każdy użytkownik "normalnego" Cannondale (czytaj nie takiego za $ z wieloma zerami w którego warto ładować LEFTYego) ma problem i został ten teges bez poślizgu......

 

Główka ramy "wyprzedza" standardy rowerowego świata.....  I niestety nie każde stery pasują. Można kupić oryginalne stery Cannondale do redukcji lub jakieś "wynalazki" od FSA - ale podobno te od FSA mają często luzy w "niesamowitej" główce ramy Cannondale..... I jedne i drugie kosztują 300 do 400 PLN z dostawą - dlatego jeśli do tego trzeba doliczyć mostek to jak się w 500 PLN zmieszczę to będzie sukces.

 

I tu pojawia się kolejny temat. Dostępność - jak to możliwe że w tak dużym kraju każdy sprzedający Cannondale robi wielkie oczy jak usłyszy o temacie ? Dzwoniłem w wiele miejsc w Polsce - do nikogo nic personalnego - i każdy się zastanawia czy to już dostępne u dystrybutora w Holandii i ja muszę tłumaczyć co to za stery.... Z mojego doświadczenia amortyzator potrafi się zużyć dość szybko - zwłaszcza pod takim klocem jak ja. Czasami niektórych częśći zamiennych dokupić się nie da. I jak ma wymienić amortyzator każdy kto kupił np. rower z serii TRAIL ? I nie mówię tu o zostawianiu "kozy" na dwa tygodnie w serwisie co by Panowie doszli co i jak zrobić - czemu nie można tego zrobić "od ręki" ? Nigdy tego nie zrozumię. W tym czasie sam je sprowadzę i wymienię - i pewnie tak to się skończy.........

 

 

Mam 2 rowery Cannondale - i 2 X ten problem. Więc 1000 PLN w "plecy" żeby tylko zmienić widelec. Kolejny interes życia - ale tak to już bywa hehehehhehe.

 

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...