Skocz do zawartości

[4000-5000 zł] Maraton/XC/ i jazda dookoła komina :D


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Na wstępie się grzecznie przywitam :)

Jestem Mateusz, mam 21 lat i jestem z okolic Malborka. Jeżdżę na rowerze już długo. Natomiast na początku zeszłego sezonu zacząłem jeździć na maratony. Dotychczas jeździłem na rowerze Scott Aspect 940 29er.

Teraz stoję przed decyzją, jaki kupić rower.

Moimi największymi faworytami jest GrandCanyon Al 6.9, ew GrandCanyon Al SLX 7.9 -tyle, że tu cena jest dość wysoka.

Myślę, że dla ich największym rywalem według mnie jest Radon ZR race 6.0 SRAM.

Na jakie rowery jeszcze zwrócić uwagę? Coś ze speca?

Mam 186 cm wzrostu i ważę 77 kg.

Czy może lepiej szukać używki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie albo GrandCanyon Al 6.9 albo Radon ZR race 6.0 SRA.

 

Co do używek to nie polecam. Po pierwsze nie możesz być pewien poziomu zużycia. Po drugie sprzedawcy niechętnie negocjują cenę gdyż ich sprzęt jest taki dobry, że najchętniej sprzedali by go po cenie zakupu.

 

Można jeszcze poszukać w outlecie canyona jakiejś okazji roweru bądź samej ramy i samemu se reszte dołożyć. Kwestia umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Scale z roku 2014r w przeciwieństwie do roku ubiegłego różni się średnicą goleni w amorku - w 2013 r  było 32mm, w obecnym roczniku jest 30mm - to się rzuca na pierwszy rzut oka.
 
Może oferta Canyona/Radona jest ciekawsza z tym, że kupujesz praktycznie rower w ciemno - bez wcześniejszej przymiarki. Tabele, tabelkami, pomiary pomiarami, ale czasem wydając niemałe pieniądze - chciałoby się przed zakupem czegoś dotknąć, sprawdzić, przejechać się, utwierdzić się w przekonaniu że to jednak jest to. 
Warto wziąć poprawkę na fakt - że decydując się na jakiś rower w naszym pięknym kraju - praktycznie w każdym sklepie - możemy wynegocjować cene roweru. Ja wywalczyłem rok temu kupując Scotta Scale 960 w rozm XL rabat 400 zł + dostałem do tego troszke gratisów na łączną wartość 300 zł. (i to nie jakieś buble - tylko rzeczy potrzebne - które sobie sam wybrałem - z szerokiego asortymentu w sklepie. I wtedy jak sobie na całość popatrzy człowiek - to już nie jest tak źle :) 
A pieniądze zaoszczędzone można z czasem przeznaczyć na zmiany w rowerze :) Jeśli chodzi o Scotta Scale  dla Twojego wzrostu - polecam rozm "L"
Sam wcześniej stałem przed podobnym wyborem - i również rozważałem kupno Radona - jednak mała ilość ram w moim rozmiarze (mam 193 cm wzrostu) w momencie  szukania roweru, brak możliwości przejechania się i fakt - że na miejscu pareset metrów od domu mam sklep rowerowy gdzie jest rower który mi się podoba, na który dostałem fajny rabat - przesądził o wyborze tego właśnie roweru. 
Ew - przy 5k zł, można pokusić się o złożenie już czegoś fajnego, trzeba mieć tylko troszke pojęcia o tym, wcześniej szukać promocji na konkretne części, przeglądać aukcje, fora - takim sposobem można w w/w budżecie złożyć porządny rower. 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, gdybym stał przed takim wyborem prawdopodobnie wybrałbym: https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3208 . L-ka przypasuje Ci w sam raz ( zresztą niejedna osoba z forum zakupiła już ten model, i jakoś nie narzekają) , chociaż od modeli AL SLX ma nieco bardziej "spokojną" geometrię - ale za to oszczędzasz 1300zł a masz podobny/lepszy osprzęt od AL SLX - a rama także nada się na amatorskie ściganie.

Przymierzanie się w sklepach i tak nie jest najlepszym sposobem na "sprawdzenie roweru" - aby to zrobić wypadałoby przejechać z 1-2 godzinki i to najlepiej w jakimś terenie, a to niestety nie będzie możliwe. A zresztą nawet jak by Ci nie pasował to canyon daje oprócz ustawowych 10 dni, 30 dni na zwrot towarów - i raczej nie powinni robić z tego względu większych problemów skoro sami wychodzą z taką inicjatywą.

Ewentualnie ten radon też jest ciekawy :) - ale jeśli już to albo AL 6.9 albo ten radon (ale tu jest więcej zachodu z przesyłką, tak więc z racji oportunizmu wybrałbym chyba canyona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, gdybym stał przed takim wyborem prawdopodobnie wybrałbym: https://www.canyon.com/_pl/mountainbikes/bike.html?b=3208 . L-ka przypasuje Ci w sam raz ( zresztą niejedna osoba z forum zakupiła już ten model, i jakoś nie narzekają) , chociaż od modeli AL SLX ma nieco bardziej "spokojną" geometrię - ale za to oszczędzasz 1300zł a masz podobny/lepszy osprzęt od AL SLX - a rama także nada się na amatorskie ściganie.

Przymierzanie się w sklepach i tak nie jest najlepszym sposobem na "sprawdzenie roweru" - aby to zrobić wypadałoby przejechać z 1-2 godzinki i to najlepiej w jakimś terenie, a to niestety nie będzie możliwe. A zresztą nawet jak by Ci nie pasował to canyon daje oprócz ustawowych 10 dni, 30 dni na zwrot towarów - i raczej nie powinni robić z tego względu większych problemów skoro sami wychodzą z taką inicjatywą.

Ewentualnie ten radon też jest ciekawy :) - ale jeśli już to albo AL 6.9 albo ten radon (ale tu jest więcej zachodu z przesyłką, tak więc z racji oportunizmu wybrałbym chyba canyona)

 

Faktem jest, ze stosunkiem ceny do wyposazenia zaden sklep rowerowy nie jest w stanie dorownac sprzedazy bezposredniej. Wlasnie ze wzgledu na koszta posrednikow i marze. Nikt jednak nie w momencie zakupu, zachwycony produktem i cena nie mysli o jednej rzeczy, ktora jest gwarancja. Oczywiscie teoretycznie ma sie ja tez w przypadku sprzedazy bezposredniej. W praktyce jednak oznacza to telefony, maile, wysylka uszkodzonych czesci i wielodniowe czekanie na ich powrot. Do tego dochodzi demontaz i montaz. Teoretycznie rowniez istnieje mozliwosc zareklamowania produktu w sklepie, czy serwisie rowerowym wspolpracujacym z producentem komponentow, ktory wysle je bezposrednio do niego lub naprawi, czy wymieni u siebie rozliczajac sie pozniej z dostawca. Tylko dlaczego ma zalezec na pozytywnym i szybkim zalatwieniu sprawy (na rzecz konkurencji) komus, kto nie zarobil na produkcie ani grosza i teoretycznie stracil klienta.

Usterki oczywiscie najczesciej zdarzaja sie w sezonie, ktory chcialoby sie wykorzystac na jazde, a tymczasem czesc z niego mozemy sobie odpuscic czekajac na obrobke reklamacji. Tego nikt nikomu nie zwroci. Pytanie, czy nie warto dolozyc pare groszy i kupic rower u sprzedawcy, gdzie w kazdej chwili i z kazda a mozna sie zwrocic i gdzie praktycznie wiekszosc rzeczy zalatwiana jest na poczekaniu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od no limited.

Rama z włókna węglowego w rozmiarze L - 19 cali .

Lekkie koła amortyzator jeden z najlepszych na runku czyli Fox lub DT swiss .nie zawodny napęd shimano xt połączone z SLX . 2x10 .dodając do całości lekkie komponenty karbonowe tj kierownica mostek sztyca .

czyli w zakładanym przez Pana budżecie 6000 zł : 

zględniająca Pana preferencję sprzętowe . Po wpłacie rower jest wysyłany do 5 dni roboczych gdy mamy taki rozmiar i kolor ramy ma magazynie . jeżeli nie okres ten wydłuża się do 3 tygodni . Mamy też kilka gotowych propozycji np rowerek taki jak na tej aukcji :

http://allegro.pl/nl-twentynine-carbon-shimano-29er-dt-swiss-i4184552268.html

 pozdrawiam Damian

 

 

rama

No Limited UD carbon 29 Series 

kolor

czarny/biały/niebieski ( dostępny ) czerwono/czarny/biały na zamówienie 

widelec

DTswiss XMM 100mm -  29er 100mm, manetka na kierownicy

tłumik

---

stery

Aerozine 

mostek

Bontrager xxx lite 

kierownica

Bontrager xxx lite 660mm

chwyty

Aerozine 

przerzutka tył

Shimano XT

przerzutka przód

Shimano XT

manetki

Shimano SLX

hamulce

Hygia Usagi tarczowe hydrauliczne (160/160mm)

korba

Aerozine model FX A2D 175mm 40/27

kaseta

Shimano SLX 10rz. 11-36

łańcuch

Shimano XT 10rz.

koła

 29 cali

obręcz

FRM 388

piasta przód

No Limited

piasta tył        

No Limited 

szprychy

MAC 424  

opona przód

do wyboru 

oponatył

do wyboru schwalbe continental specialized

dętka

---

opaska

---

pedały

----

siodełko

Hygia

sztyca

31,6x400mm Bontrager xxx lite carbon

zacisk

---

waga

od 9.8 kg

Co sądzicie o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz duże parcie na karbon/lekki sprzęt w takim przedziale cenowym rozważyłbym no limited ale w nieco innej konfiguracji ( wywaliłbym części niesprawdzone albo nie cieszące się wielką renomą na rzecz bardziej sprawdzonych rozwiązań - na pewno hamulce, może też korbę/piasty). A rurki w tak niskim przedziale cenowym muszą być od chińskiego producenta :D. I z tego co widzę, też ktoś na forum na takiej ramie jeździ - http://www.forumrowerowe.org/topic/136855-10318g-nolimited-od-arroyo/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...