PappaIce Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Witam, to mój pierwszy post na tym forum, więc proszę nie bijcie, jak coś źle zrobiłem Biorąc pod uwagę fakt, iż ostatni rower dla siebie kupowałem baaardzo dawno, a może i jeszcze dłużej - potrzebuję pomocy specjalistów, tj. Waszej Totalnie już nie siedzę w firmach, ofertach, ramach etc... Patrząc na moje oczekiwania i miejsca, gdzie będę rowerem śmigał (ścieżki rowerowe, dojazd do pracy, jazda po lesie, ścieżkach nieutwardzonych, lekkie szlaki na wyjazdach - żadnych ekstremów) - raczej cross niż górski (przemawiają do mnie większe koła, mniejsza masa, mniej oporów na oponie). Mam 191 cm i 105 kg, budżet to 3-4 tysiące zł. Znalazłem takie cuda i prośba o weryfikacje sensowności tych propozycji http://www.rowerymerida.pl/produkt808/crossway-500-rower-merida.html http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0 (ten rowerek z 2013 można mieć za 3100...dlaczego taka różnica w cenie? Czy to normalne?) http://www.unibike.pl/xenon.html http://www.kellysbike.com/PL/rowery-2014/cross/phanatic-90#.U0utDVeqbM4 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/rove.0.disc/17705/74050/ http://allegro.pl/muesing-twinroad-lite-cross-trekking-wersja-se-i4113022556.html Jeśli macie inne propozycje - nie mam żadnego przywiązania do marek - jestem otwarty na wszelkie sugestie. Nie skupiam się również na roczniku - jeśli można wyrwać lepszy rower w niższej cenie, bo z 2013 - jestem za! Ten KROSS zamiast 3999 - 3100 - no jest różnica! Czy tak duże zmiany zachodzą z kolekcji na kolekcję, że takie upusty? Nie chce mi się wierzyć, że z roku na rok dochodzi do rewolucji w technologii rowerowej, niemniej jak już wspomianłem - totalnie nie jestem już w temacie, a jeździć się chce! pozdrawiam i będę wdzięczny za wszelką pomoc. P.S. zapomniałbym - czasem jeżdżę z 2 letnim synkiem na moim obecnym starociu - chciałbym by rama umożliwiała montaż czegoś takiego: http://www.allegro.centrumrowerowe.pl/FOTELIKI/Hamax/Kiss+kask_czerwony2.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Jak zrzucisz wagę do ~90 to tylko http://velo.pl/rowery/turystyczne/crossowe/author/codex-2013 Jak nie to unibike np. Zethos/Xenon - DMC 140 kg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PappaIce Napisano 14 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Pieseczek do 90 nie zejdę, nie przy mojej budowie (te 105 to wbrew pozorom nie tylko masa ), niemniej dzięki za propozycje. Napisałbyś jeszcze dlaczego np. UNBIKE a nie KELLYs czy inny KROSS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kalam Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 No bo właśnie o tą masę się rozchodzi Unibike daje największy zapas "wagowy" dla swoich rowerów 140 KG , Giant chyba ma jeszcze 130 KG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bliitz Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 Rozważałeś taką opcję? : http://www.cube.eu/pl/bikes/tour/cross/cross-pro/ Od 2 lat jeźdzę na podobnym modelu CC, i rower spisuje się bardzo dobrze. Geometria ramy jest po środku między sportową a turystyczną. Ja dodatkowo wyjąłem podkładkę z pod kierownicy, żeby mieć trochę bardziej pochyloną pozycję. Przejechałem swoim modelem prawie 8000 km, asfalt, utwardzone drogi leśne, piaszczyste ścieżki. Problem jedynie pojawia się w momencię większego piasku, rower zaczyna tańczyć, ale to kwestia opon, szerokość 1.35 nie jest wybitnie terenowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mulon Napisano 14 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2014 I jak niby mu udowodnią , że coś się zepsuło przez zbytnie obciążenie?Dostanie wezwanie na komisje i będą go warzyć?Nie dajcie sie zwariować. Ludzie jeżdżą na marketowych bublach i jakoś nikt sie o DMC nie martwi.UNIBIKE daje 140kg nie dlatego, ze wydali setki tysiecy złotych na badania wytrzymałosci ramy , tylko dlatego ,że wiedzą jak korzystać z mitu DMC na swoją korzyść.Szkoda gadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PappaIce Napisano 17 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 temat rozwiązany - zakupiłem KROSS EVADO 7.0 z 2013 roku po zdecydowanie znacznych obniżkach. UNIBIKE ogólnie problem ma dla mnie z tym, że brak jest ram powyżej 21 cali. Po drugie rowerek kosztuje 3700, a więc znacznie więcej, niż dałem za KROSSA. Dzięki wszystkim za pomoc, jak tylko potestuję to chętnie się podzielę wrażeniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 http://www.kross.pl/pl/2014/cross/evado-7-0 (ten rowerek z 2013 można mieć za 3100...dlaczego taka różnica w cenie? Czy to normalne?) Trochę nie normalne, mnie w sklepie nie chcieli zejść poniżej 3200 ale i tak go biorę bo w tej cenie nic lepszego nie wybiorę, do 4k to bym pewnie kupił Kellisa lub Cuba no ale ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 @up ...Ale co ? Skoro masz te 4k to przeznacz na taki rower, który cię satysfakcjonuje i ci się podoba, a nie zmuszaj się, bo ceny Kross'a ucięli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 17 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2014 ale... nie chciałem zwiększać budżetu na więcej niż te 3,2tyś Kolega za ile w końcu kupił tego Evado ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PappaIce Napisano 19 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Po pierwszych parudziesięciu kilometrach (wiem, jeszcze bardzo mało) - mogę napisać o KROSS EVADO 7.0 tak: - rowerek bardzo wygodny, komfortowy - szybki - 28 cali i szosowa oponka to przy moich jedynych doświadczeniach z MTB - szok. Nabieranie prędkości i utrzymanie jej jest po prostu przyjemne. 40 km/h na płaskiej ścieżce rowerowej z dzieckiem w foteliku? Proszę bardzo - XT z przodu i z tyłu to malina - bieg wchodzą szybko, płynnie w tym również pod obciążeniem - hamulce...tutaj jedyne zdziwienie raczej na minus. Wcześniej miałem stare hydrauliki MAGURY, które stawiały rower w miejscu...te tarczowe Shimano są ok, ale hamują znacznie spokojniej - rama dla mnie XL zdecydowanie - rower leży jak należy , do tego ładnie malowana - brak uwag - sztyca amortyzowana jest na początku śmieszna (pierwszy raz taką mam), ale szybko doceniłem - siodło całkiej wygodne, choć to kwestia indywidualna - amorek Santour - fajnie sobie radzi, dobrze wybiera, nie jest za miękki reasumując - póki co mam wrażenie bardzo dobrze wydanych pieniędzy. Biorąc pod uwagę obniżkę z 2013, dodatkowe negocjacje i akcesoria, które dostałem - jest super Co do ceny - nie napiszę, jaką cenę finalnie dostałem, by nie tworzyć tutaj pewnych standardów - niech każdy sam próbuje Polecić mogę z pewnością sklep, w którym kupiłem: http://www.mudserwis.com/ dobry, miły kontakt; wpłata na koto; szybka wysyłka; dobre spakowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
99tomcat Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Co do hampli to dziwi mnie ten zawód- majądobra modulację jedynie do serwo wave trzeba przywyknać Warto odrobine je wyregulować w tym skok klamki, ale bez problemu stawiaja rower dęba na tarczach 160mm Co do muderwisu to kupowałem tam coś rokc zy dwa temu i dobra cena i błyskawiczna wysyłka uratowała mnie wtedy przez 2-3 tygodnaimi czekania na częsci składanego roweru. Kontakt też był dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Ja również jestem po pierwszej jeździe Evado 7 i powiem że puki co to moje V-breki z Meridy są 2x bardziej ostre ale z tego co mi Pan w sklepie mówił to nowe okładziny są zabezpieczone przed utlenianiem jakąś powłoką która musi się zetrzeć i dopiero będzie lepiej hamować - oby to była prawda reszta rzeczy bez zarzutów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 19 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2014 Pan chyba nawąchał się czegoś - tej parującej z klocków powłoki Hamulce muszą się "dotrzeć" - zarówno tarcze jak i klocki muszą trochę popracować zanim będą łapać jak należy. Jeśli zamontowane klocki to tzw klocki metaliczne (nie wiem czy takie są w standardzie w tych hamulcach w Krossie) to docieranie może potrwać jeszcze trochę dłużej. Standardowo są okładziny żywiczne i te budzą się szybko - jeśli tak się nie stanie to albo któryś z komponentów układu jest brudny (zabrudzony np przy montażu roweru) lub hamuce są zapowietrzone - wtedy w obu przypadkach potrzebna reakcja serwisu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Trochę pojeździłem przez święta i co mnie zmartwiło to to że ten Evado źle podjeżdża pod stromsze górki (przy nachyleniu 5% i więcej) w porównaniu do mojej starej Meridy Matts 400. Czy to jest normalne czy ze mną jest coś nie tak lub rowerem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Co to znaczy "źle podjeżdża"? Łatwo oderwać od ziemi przednie koło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 21 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2014 Większe koło po prostu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Nie że koło podrywa tylko się tak nie "wżera" w zbocze jak Merida. Po prostu ciężej się wjeżdża nawet po asfalcie mimo mniejszego oporu opon, Matts 2.1 a Evado 1.6... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PjeseczeQ Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 Bo jest większa średnica, normalne. Wolniej nabiera prędkości, wolniej wytraca. Wolniej na podjazdach, szybciej na zjazdach, o. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adithetank Napisano 22 Kwietnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2014 z tym dmc to chyba lekka przesada , do tej pory przez 5 lat męczyłem kellysa neosa 2007 ważąc ~150kg/193cm , po 3 latach jedyne co w nim zmieniłem to tylne koło bo było już naprawdę dobite , a reszta w absolutnym porządku , jasne 90% jeżdżenia to ścieżki rowerowe trójmiasta , ale i waga znaczna , teraz wziąłem się na poważnie za zbicie słoninki od początku marca i zjechałem do 138kg(jeszcze wiele kg do zbicia), a jutro będzie u mnie mój evado 7.0 i myślę że wytrzyma chyba więcej niż średniej klasy neos przez 5 lat , więc wydaje mi się że szczuplaki z wagą 105kg mogą spokojnie hulać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kill84 Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 PappaIce założyłem temat o naszym nabytku: http://www.forumrowerowe.org/topic/160508-rower-kross-evado-70-2013r-hit-2014/?do=findComment&comment=1487626 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 10 Maja 2014 Udostępnij Napisano 10 Maja 2014 Nikt nie twierdzi, że DMC ma cokolwiek wspólnego z prawdziwą wytrzymałością rowerów danej firmy. To po prostu firmowa polityka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.