Skocz do zawartości

[koła] DT X1600, M1600 vs 97kg. rider


Andys

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

poszukuję kół na piastach z maszynówkami, z obręczami pod opony 2,25" szerokości, do hamulców tarczowych. Minusem jest moja waga, 95-97kg., której nie zmienię, bo zbiłem ją ze 117kg. Styl mojej jazdy to w zasadzie coś na przełomie xc/am. Rower to full 100mm. skoku przód/tył, ja nie skaczę (chyba, że przez 20cm drzewo jak leży na drodze). Po kamieniach i korzeniach zdarza mi się jednak jechać 40km/h. Moje obecne koła to WTB DualDuty XC (szerokość wewn. 19mm.), z piastami Formula Disc, 32 szprychy i wytrzymują mnie dzielnie od 20tys. km. Gdyby nie fakt, że wolałbym do serwisu piasty na maszynówkach, oraz to, że bębenek w mojej piaście zaraz wyzionie ducha, nie szukałbym innych kół.

 

Teraz do sedna, czy Waszym zdaniem DT Swiss X1600 http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-x1600-26-50-taniej.html mają szansę przeżyć ze mną? Ich szerokość wewn. to niestety tylko 17,8mm. czyli trochę mało na opony 2,25", ale podobno to maksymalny, dopuszczalny dla tej obręczy rozmiar? Kusi mnie ich cena, choć trochę martwią w przyszłości koszty serwisu np. bębenka.

 

Pewnie M1600 http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-m1600-26-all-mountain.html dały by dużo lepiej radę ze mną, jednak musiałbym jeszcze zdobyć adapter do przedniej osi z 15mm. na 9mm. Pytanie ile kosztuje takie "cudo" do piasty DT i jak się spisuje?

 

Czekam na Wasze opinie i sugestie w tym temacie. Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam M1600. Jeżdżę na nich od pół roku. Mają przejechane pode mną 5kkm a lekko nie mają bo 115kg nic nie wyszło je dociska. Roweru używam  do jazdy XC i raczej go nie oszczędzam. Kółka kręcą się pięknie są proste. Co do adaptera to poszukaj promocji na DT4you. Może będą mieli przednie pod zwykłą oś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W DT4You mają w promocji M1600 z "normalnymi" ośkami, tylko niestety zestaw ten kosztuje już ponad 1300zł, nie tak jak w Bikestacji. Z drugiej strony, gdybym chciał je kupić w BS i dokupić do nich adapter 15/9 pewnie wyszło by na to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

poszukuję kół na piastach z maszynówkami, z obręczami pod opony 2,25" szerokości, do hamulców tarczowych. Minusem jest moja waga, 95-97kg., której nie zmienię, bo zbiłem ją ze 117kg. Styl mojej jazdy to w zasadzie coś na przełomie xc/am. Rower to full 100mm. skoku przód/tył, ja nie skaczę (chyba, że przez 20cm drzewo jak leży na drodze). Po kamieniach i korzeniach zdarza mi się jednak jechać 40km/h. Moje obecne koła to WTB DualDuty XC (szerokość wewn. 19mm.), z piastami Formula Disc, 32 szprychy i wytrzymują mnie dzielnie od 20tys. km. Gdyby nie fakt, że wolałbym do serwisu piasty na maszynówkach, oraz to, że bębenek w mojej piaście zaraz wyzionie ducha, nie szukałbym innych kół.

 

Teraz do sedna, czy Waszym zdaniem DT Swiss X1600 http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-x1600-26-50-taniej.html mają szansę przeżyć ze mną? Ich szerokość wewn. to niestety tylko 17,8mm. czyli trochę mało na opony 2,25", ale podobno to maksymalny, dopuszczalny dla tej obręczy rozmiar? Kusi mnie ich cena, choć trochę martwią w przyszłości koszty serwisu np. bębenka.

 

Pewnie M1600 http://www.bikestacja.pl/pl/kola-dt-swiss-m1600-26-all-mountain.html dały by dużo lepiej radę ze mną, jednak musiałbym jeszcze zdobyć adapter do przedniej osi z 15mm. na 9mm. Pytanie ile kosztuje takie "cudo" do piasty DT i jak się spisuje?

 

Czekam na Wasze opinie i sugestie w tym temacie. Dzięki.

 

adapter kosztuje koło 70 zł

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od Bikestacji, że zarówno X1600 jak i M1600 mają piasty 350, których ośki nie podlegają podobno konwersji, czyli nie ma podobno zestawów (przynajmniej oryginalnych DT).

Odbiegając może od kół z tematu, bo X1600 jednak się obawiam, a do M1600 musiałbym stosować "wynalazki", co sądzicie o tych kołach: http://allegro.pl/kola-wtb-frequency-i-23-novatec-d711-d712-czarne-i4102508468.html

Piasty, sprawdzone Novatec`i, łatwo je chyba serwisować, obręcze szerokie, 23mm. wewnątrz, waga zestawu mnie nie przeraża. Pytanie tylko czy 711/712 nie są za delikatne do mojej wagi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. W DT4You mają w promocji M1600 z "normalnymi" ośkami, tylko niestety zestaw ten kosztuje już ponad 1300zł, nie tak jak w Bikestacji. Z drugiej strony, gdybym chciał je kupić w BS i dokupić do nich adapter 15/9 pewnie wyszło by na to samo.

M1600 w DT4You kosztują teraz ok.880zł (na oś qr przód W0M1600ACQXE100228 + tył TB 10/135 W0M1600ICCAE010232 lub qr W0M1600ICQAE100231). Jest promo wielkanocna (-25%) i są jeszcze bardziej obniżone ceny.  :thumbsup:  Sam się waham czy tych kólek nie kupić do podobnych zastosowań i przy podobnej wadze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem odpowiedź od Bikestacji, że zarówno X1600 jak i M1600 mają piasty 350, których ośki nie podlegają podobno konwersji, czyli nie ma podobno zestawów (przynajmniej oryginalnych DT).

Odbiegając może od kół z tematu, bo X1600 jednak się obawiam, a do M1600 musiałbym stosować "wynalazki", co sądzicie o tych kołach: http://allegro.pl/kola-wtb-frequency-i-23-novatec-d711-d712-czarne-i4102508468.html

Piasty, sprawdzone Novatec`i, łatwo je chyba serwisować, obręcze szerokie, 23mm. wewnątrz, waga zestawu mnie nie przeraża. Pytanie tylko czy 711/712 nie są za delikatne do mojej wagi?

 

Ja kupiłem podobny zestaw, tylko w wersji 19mm.

M1600 mają szerokość wewnętrzną tylko 0,5 mm szerszą, więc prawie żadna róznica, a i-19 z Novatecami są lżejsze o jakieś 200 gramów.

i-23 będą już panerne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1600 mają piasty 340 a nie 350. Różnią sie też obręczami czyli lekkie 400 vs M480. Przy 100 kg wąskie obręcze DT mogą nie dawać rady i mając taki budżet złożyłbym koła na piastach DT350, do tego mocne sztychy DT Competition i obręcze Mavica. Chyba że koniecznie ma być DT to wtedy takie E530/540 na 100% przeżyją sezon pod 100 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M1600 w DT4You kosztują teraz ok.880zł (na oś qr przód W0M1600ACQXE100228 + tył TB 10/135 W0M1600ICCAE010232 lub qr W0M1600ICQAE100231). Jest promo wielkanocna (-25%) i są jeszcze bardziej obniżone ceny.  :thumbsup:  Sam się waham czy tych kólek nie kupić do podobnych zastosowań i przy podobnej wadze...

Dzięki, faktycznie można je kupić w takiej cenie.

 

 

 

Ja kupiłem podobny zestaw, tylko w wersji 19mm. M1600 mają szerokość wewnętrzną tylko 0,5 mm szerszą, więc prawie żadna róznica, a i-19 z Novatecami są lżejsze o jakieś 200 gramów. i-23 będą już panerne.

Na wadze mi tak bardzo nie zależy, grunt żeby kpl. był poniżej 2kg. Dla odmiany poczytałem o problemach z łożyskami i bębenkami w Novatec`u 712 :(. Za to o WTB z i-Beam słyszałem bardzo pochlebne opinie. Nie wiem nic o sprzedającym, czy dobrze plecie koła ;)

 

 

 

1600 mają piasty 340 a nie 350. Różnią sie też obręczami czyli lekkie 400 vs M480. Przy 100 kg wąskie obręcze DT mogą nie dawać rady i mając taki budżet złożyłbym koła na piastach DT350, do tego mocne sztychy DT Competition i obręcze Mavica. Chyba że koniecznie ma być DT to wtedy takie E530/540 na 100% przeżyją sezon pod 100 kg.

No widzisz, to znaczy, że zarówno BS jak i w DT4You wprowadzają w błąd mówiąc o 350-kach? Koła nie muszą być koniecznie DT. Tak naprawdę, mam proste wytyczne, które podałem na początku. Trwałe, stosunkowo tanie i proste w serwisie koła na maszynówkach, których masa będzie niższa niż 2kg., z optymalnymi obręczami pod opony 2,25".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisówce DT jest jak byk 340 ale że to pdf to pozwolę wkleić sobie link:

http://www.bikestacja.pl/pl/fabryczne-kolo-tylne-dt-swiss-x1600-890g.html

jak widać BS wcale nie twierdzi że siedzi tam piast 350 a wręcz jest na piśmie że to piasta 340. Oczywiście 340 to nie jest zła piasta, ale 350 jest nowszym produktem, jest lżejsza i ma możliwośc zmiany mocowań. W 340 niby nie można... ale w praktyce też mozna tylko więcej to kosztuje i tym samym mało opłacalna zabawa bo lepiej od razu kupić odpowiednią piastę. Nie wiem czy waga idzie w parze z siłą, ale mając więcej pary można spokojnie przekręcić bębenek zbudowany na kilku zwykłych zapadkach, natomiast ratchet to dwa koła zębate - nie da rady "zerwać" tego ot tak. Poza tym ratchet to nieśmiertelna konstrukcja, prosta w serwisie a że niektórzy płaczą że im się alu bębenek ponacinał i piszą po forach "co teraz bo brzydki"... Bez komentarza - albo rower do jazdy albo na półkę. Gdybyś chciał dołożyć parę plnów wspomagając polską myśl techniczną to piasta Soul Kozaka ma podobne w działaniu sprzegło ale wspomagane magnesem i tu jest stalowy bębenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Użytkownik 1228 postów 41 Dobra Skąd:Warszawa Napisano wczoraj, 23:24 W serwisówce DT jest jak byk 340 ale że to pdf to pozwolę wkleić sobie link: http://www.bikestacj...x1600-890g.html jak widać BS wcale nie twierdzi że siedzi tam piast 350 a wręcz jest na piśmie że to piasta 340. Oczywiście 340 to nie jest zła piasta, ale 350 jest nowszym produktem, jest lżejsza i ma możliwośc zmiany mocowań. W 340 niby nie można... ale w praktyce też mozna tylko więcej to kosztuje i tym samym mało opłacalna zabawa bo lepiej od razu kupić odpowiednią piastę. Nie wiem czy waga idzie w parze z siłą, ale mając więcej pary można spokojnie przekręcić bębenek zbudowany na kilku zwykłych zapadkach, natomiast ratchet to dwa koła zębate - nie da rady "zerwać" tego ot tak. Poza tym ratchet to nieśmiertelna konstrukcja, prosta w serwisie a że niektórzy płaczą że im się alu bębenek ponacinał i piszą po forach "co teraz bo brzydki"... Bez komentarza - albo rower do jazdy albo na półkę. Gdybyś chciał dołożyć parę plnów wspomagając polską myśl techniczną to piasta Soul Kozaka ma podobne w działaniu sprzegło ale wspomagane magnesem i tu jest stalowy bębenek.

Nie będę się z Tobą spierał na temat piast i obręczy występujących w kołach DT, z pewnością wiesz na ich temat dużo więcej. DT4You chyba nie wie co sprzedaje, bo według nich M1600 ma właśnie obręcz M480 i piastę 350 http://allegro.pl/dt-swiss-m-1600-przod-cl-qr-100-wyprzedaz-i4131265652.html

Nie zerwałem nigdy tradycyjnego bębenka z 3-ma "pieskami", choć zęby korby i łańcuch zdarzało mi się giąć, więc ratchet pewnie nie jest mi niezbędny, choć faktycznie prostota konstrukcji powala na kolana. Właśnie kupiłem nowy napęd, specjalnie ze względu na alu bębenek, kupiłem kasetę na pałąku, choć domyślam się, że najmniejsze koronki i tak zrobią swoje, trudno. Bębenek do Novatec`a kosztuje trochę ponad stówę, do DT pewnie ze dwa razy tyle. Co do Soul-Kozaka, bardzo chętnie bym wsparł rodzimą produkcję ze Świdnika, ale ... z tymi paroma plnami to trochę przesadziłeś. Komplet piast na stronie producenta to 440zł +1000zł, na Allegro można je kupić taniej, co nie zmienia faktu, że za same piasty trzeba wydać koło 1,2k zł. Tyle to mogę maks wydać, ale na całe koła :-) Zapytam jeszcze, czy to taka nowa moda, że w obręczach WTB Frequency Team, są cuda wianki, między innymi i-Beam, ale nie są one nitowane, otwory na szprychy są podobno wiercone specjalnie pod kątem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Państwo.

 

Jako, ze wielokrotnie w powyższym topicu, jako DT4YOU, zostaliśmy niejako wywołani do tablicy, JEDNOZNACZNIE chcielibyśmy potwierdzić, ze koła M1600 zbudowane są na piastach DT350 oraz feldze M480. Nie wiem co jest napisane na stronach innych sprzedawców produktów DT Swiss, ale system SAP zainstalowany w firme DT Swiss do którego mamy stały dostęp (jak i wszelkie opisy zamieszczone na prowadzonych przez nas aukcjach internetowych)  jasno wskazuje listę wszystkich komponentów niezbędnych do złożenia kół M1600. Dla chętnych printscreen na priv.

Dodatkowo pragniemy zaznaczyć, że konwersja kół X 1600 jak i M 1600 jest jak najbardziej możliwa, gdyż jak już wyżej wspominaliśmy zbudowane zostały one na piastach DT 350. Poniżej możliwośći konwersji:

 

1) przód:

 

- tylko i wyłącznie ze standardu TA 15 mm -----> QR 5 mm

 

2) tył:

 

- QR 5 mm -------> TB 10 mm

- QR 5 mm -------> TA 12 mm

- TB 10 mm -------> TA 12 mm

- oraz odwrotnie, czyli z większej ośki na mniejszą :-)

 

Pozdrawiamy serdecznie

DT4YOU Team

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako założyciel tego wątku, dziękuję DT4YOU za rozwianie wątpliwości. Szkoda tylko, że dystrybutorzy Waszych produktów nie zawsze i nie do końca dysponują wiarygodnymi informacjami na temat produktów DT Swiss.

Bardziej w temacie, czy uważacie, że M1600 w wersji przód QR i tył z Thru Bolt`em dadzą radę moim 100kg.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie "Andys" nie są to "nasze" produkty, a produkty firmy DT Swiss, której to jesteśmy dystrybutorem i nie mamy możliwości kontrolować wszystkich sprzedawców marki DT Swiss na Polskę jakimi dysponują oni danymi na temat oferowanego sprzętu :-)

 

Jeśli chodzi o wytrzymałość kół M1600 to myślę, że jak najbardziej wytrzymają Pańską wagę :-) Są to dość solidne koła z dobrą obręczą, a ich rekomendowana maksymalna waga użytkownika to ok. 100-105 kg, także nie powinno być większych problemów :-)

 

 

W razie jakichkolwiek pytań zapraszamy bezpośrednio do kontaktu z nami. Na wszystkie pytania chętnie odpowiemy :-)

Pozdrawiamy serdecznie

DT4YOU TEAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację. Pisząc "Wasze produkty" o produktach DT Swiss`a myślałem, że jesteście oficjalnym dystrybutorem DT Swiss`a na Polskę i pozostałe firmy, kupują towar tego producenta od Was.

W sprawie kół odezwę się PW.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koła przejechały ze mną około tysiąca km., niestety dziś jadąc ponad 40km/h po asfalcie, poczułem z tyłu bicie. Było całkiem spore, okazało się, ze pękła szprycha. Nie byłoby w tym nic strasznego, gdyby nie fakt, ze koła posiadają szprychy DT Aerolite, których nikt w mieście Łodzi nie posiadał. Myślę, trudno, dzwonię do DT4YOU i słyszę, że nie sprzedają pojedynczych szprych, a paczka 20szt. (Pasujących tylko do jednej strony, tylnego kola), kosztuje ponad 270zl. Zaproponowali mi wysyłkę koła na gwarancji do dystrybutora DT na Polskę, ze może jakoś się z nimi dogadam. Koło oddałem w końcu, do lokalnego serwisu, gdzie zamontują mi zwykłą, okrągła szprychę oczywiście z centrowaniem koła. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale już szykuje się do przeplecenia całego koła :(.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Koła przejechały ze mną około tysiąca km., niestety dziś jadąc ponad 40km/h po asfalcie, poczułem z tyłu bicie. Było całkiem spore, okazało się, ze pękła szprycha. Nie byłoby w tym nic strasznego, gdyby nie fakt, ze koła posiadają szprychy DT Aerolite, których nikt w mieście Łodzi nie posiadał. Myślę, trudno, dzwonię do DT4YOU i słyszę, że nie sprzedają pojedynczych szprych, a paczka 20szt. (Pasujących tylko do jednej strony, tylnego kola), kosztuje ponad 270zl. Zaproponowali mi wysyłkę koła na gwarancji do dystrybutora DT na Polskę, ze może jakoś się z nimi dogadam. Koło oddałem w końcu, do lokalnego serwisu, gdzie zamontują mi zwykłą, okrągła szprychę oczywiście z centrowaniem koła. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale już szykuje się do przeplecenia całego koła :(.

 

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Po mniej, więcej kolejnym tysiacu kilometrów, dziś przy naprawdę mocnym hamowania pękła kolejna szprycha w tylnym kole, przekonując mnie, że trzeba będzie przepleść całe koło na zwykłe, niecieniowane szprychy i mam nadzieję, że to pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam koła 1420g, obręcze XR400, szprychy pillar i sapim 2.0-1.65 (czyli sporo słabsze niż Aerolite). Ważę równe 90kg, jeżdżone w XC dość agresywnie, po półtora roku tył ma minimalne bicie. Trzeba tylko podnosić tyłek na nierównościach :) 

 

Wyślij koło na gwarancję, znając podejście DT wymienią Ci szprychy za free. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...