Skocz do zawartości

[opony 28"] na jakie zmienić?


Wickendo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Ostatnio byłem na takim ogólnym przeglądzie w rowerowym. Powiedziano mi, że opony są do wymiany. Generalnie chodzi o to, że pod koniec czerwca wyruszam na moim rowerze do Włoch. Opony nie były wymieniane od nowości, a rower ma około 3 lata. Są łyse. Według oficjalnej strony Krossa mają 28 cali. Mój rower to Kross Trans Pacific. Tu są jeszcze zdjęcia roweru jak coś: http://imgur.com/a/A02s2#0

 

Proszę o poradę, jestem kompletnie zielony w tych kwestiach. Należy wziąć pod uwagę głównie ten wyjazd do Włoch na rowerze. Poza tym jeżdżę raczej ze szkoły do domu, na miasto, itd.

 

Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

A co byście polecili biorąc pod uwagę, że chcę przycinać koszty, oczywiście w zdrowy, nieprzesadny sposób?

Marathony dostaniesz po 80-90 PLN za sztukę i myślę, że tu już nie ma za bardzo co przycinać.

Oszczędzisz powiedzmy 50 PLN na komplecie i może się uda, a może co 200km będziesz zmieniał dętkę w obładowanym rowerze.

Przyoszczędzisz na dętkach i łatkach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, powiedzmy, że decyduję się na te maratony. Jaką szerokość wybrać biorąc pod uwagę, że droga to będzie 97% asfaltu? Dobra, już wiem, że to zależy od obręczy. Jak więc sprawdzić jaką szerokość muszę kupić?

 

No i tak żeby dodać - sakwy będę miał na 99% tylko z tyłu. Czy jest sens wtedy kupować inną oponę na tył, inną na przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od obręczy nie tak bardzo, Twoje naprawdopodobniej bez problemu łykną nawet oponę 2.0.

Sprawdź sobie jakie opony masz teraz i jeśli jeździło się ok, to zostań przy takiej szerokości. 1.6 albo 1.75 prawdopodobnie będzie optymalne.

1.35 może być kiepskie na te 3% nie-asfaltu.

Zbyt szeroka opona może się nie zmieścić w widełki tylnego trójkąta albo będzie za szeroka/wysoka do błotników.