Skocz do zawartości

[Korba, łańcuch, kaseta, koło] Proszę o porade, czy dobrałem dobrze komponenty.


zgf1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam do Was prośbę, posiadam stary dość rower który jednak dobrze się sprawdza do jazdy czasem po górskich lżejszych szlakach. Obecnie mam z tyłu wolnobieg. Cały napęd jest niestety do wymiany dlatego postanowiłem już wymienić tylne koło na takie z kasetą.

 

Oto wybrane części:

http://allegro.pl/show_item.php?item=4127660620

 

Kaseta:

http://allegro.pl/lekka-kaseta-acera-cs-hg41-7-rzedowa-11-28t-ka18-i4103815816.html

 

Łańcuch:

http://allegro.pl/lekki-lancuch-sunrace-24-speed-index-dobry-la08-i4130326105.html

 

Korba:

http://allegro.pl/korba-fc-tx-71-shimano-48-srebrno-czarna-kb17-i4106425213.html

 

 

Obecnie w rowerze posiadam:

łańcuch: 114 ogniw
wolnobieg: MF-TZ07 (7 zębatek)
korby: 42/34/24, kwadrat

 

 

Długość osi suportu to 12.7cm, średnica 1.3cm

 

 

 

Czy mogę prosić o ocene dobranych elementów, czy to wszystko będzie pasowało. Czy gdzieś nie popełniłem błędu w doborze elementów. Korby chcę zamienić na troszkę z większym przełożeniem aby osiągać trochę większe prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaseta może być, ale na łańcuchu nie oszczędzaj. Weź Connexa z serii 800 - to są 8rzędowe.

 

Musisz wymieniać korbę? Sama kaseta ma mniejsze zębatki od wolnobiegu, więc przełożenie znacznie wzrośnie i zauważysz sporą różnicę. Korba z crossa pociągnie za sobą wymianę suportu, bo to suport dobiera się do korby, a nie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korby muszę wymienić są w katastrofalnym stanie, bardzo zuzyte, od chyba 7 lat nie wymieniane.

Mój wolnobieg ma zakres 14-28 zębów, kaseta ma 11-28T, więc stosując korbe identyczną z tą którą posiadam będę mógł uzyskać większą prędkość na biegu 3/7, a jednocześnie na podjazdach stromych bieg 1/1 będzie tak lekko jak do tej pory?

 

 

suportu wolałbym nie ruszać na chwilę obecną rower nie jeździ już praktycznie, a budżet jest ograniczony.

A czy taka korba będzie odpowiednia?

http://allegro.pl/korba-fc-m-311-shimano-altus-42-czarna-kb18-i4106423625.html

 

Zależy mi aby praktycznie wszystko wziąć od jednego sprzedawcy, mniejsze koszty.

Dzieki wielkie za radę odnośnie łańcucha, zakupię taki jak radzisz.

 

 

Łańcuch znalazłem w dobrej cenie z przesyłką:

http://allegro.pl/lancuch-connex-800-8-7-6-rz-swietna-jakosc-i-cena-i4129999550.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziekuję bardzo za porady, zatem kupuję te przedmioty. W sumie będę to montował sam myślę, że dam rade.

Dziś udało się ściągnąć zapieczone korby, opalarka pomogła (nie puszczały przez pół roku mimo popuszczenia srub).

 

Następne kroki to:

-przerzutka przednia i tylna

-zmiana amortyzatorów z przodu na widelec bez

-przednie koło

 

 

 


Mam jeszcze do Was pytanie.

 

Obecnie posiadam łańcuch na 114 ogniw, czy po zmianach:

Z wolnobiegu 14-28 na, kasetę ma 11-28T i korb z 42/34/24 na 42-32-22 w dalszym ciągu musze zamontować łańcuch 114 ogniw?

Czy tu się też coś musi zmienic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch zostaje taki sam.

Ja to bym nawet skrócił, bo pewnie jest za długi jak to zwykle bywa w starszych rowerach, a nie mam pojęcia czemu tak jest - chyba dawniej i obecnie w tanich rowerach zakładają jak leci bez dopasowania.

Owija się łańcuch wokół największych zębatek z przodu i z tyłu poza przerzutkami i powinien być tak długi, żeby starczał z lekkim luzem - wszystkie biegi będą działać i zawsze będzie napięty jak trzeba.

Aczkolwiek jak nie masz skuwacza to zostaw i też będzie :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuwacza nie mam więc nie będę kombinował. Częsci zamówione dziś pewnie wyjdą do mnie.

 

A jeszcze właśnie chyba teraz też warto wymienić przerzutke choć tylną, swoje przeszła.

Na co uważac, raczej chciałbym tani model, czy najlepiej iść do sklepu niech dobiorą podobny do tego co mam? Mocowanie, wózek itp?

Mam nadzieje, że poradzę sobie z regulacją...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twoja jest dobrze wyregulowana i działa jak należy to "nie trza psuć" tym bardziej, że chcesz coś taniego. Praktycznie każda Shimano (zakładam, że taką masz obecnie) Ci będzie pasować (wózek długi, albo ewentualnie średni - nie ma krótkich w MTB).

Mocowanie to widzisz jakie masz przecież - są tylko 2 opcje.

 

Unikaj Tourney'ów, bo są z tworzywa - już lepsze używana, nawet wiekowa Acera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, napęd już w drodze, przerzutka to ostatnie ogniwo... Tylko to mocowanie, co kupić(jaki rodzaj mocowania ma moja rama)?

Chodzi mi o to jaki u mnie jest sposób montażu - może banalne pytanie dla Was jednak ja się na tym zupełnie nie znam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknąłbyś jaki to model? Chodzi mi o mocowanie. I czy to konstrukcja ala tourney(taki jest napis na niej) plastikowa?

Oraz jak oceniasz stan, czy jest szansa tylko wyczyścić, odświeżyć i będzie pracować czy jednak zdecydowanie kupić nową?

 

http://imgur.com/a/Q30r3#0

Zgf to Twój rower??????

 

Tam na pewno jest kaseta? W każdym bądź razie musi iść won. Łańcuch won. Przerzutka won. Tego nie ma co czyścić, to trzeba wyrzucić. 

Po stanie wnioskuję, ze rower stoi albo na zewnatrz albo nie był w ogóle konserwowany - podejrzewam wiec, że w podobnie uroczym stanie są piasty, suport, korba, mostek, widelec, stery, przednia przerzutka, i hamulce. Nie widziałem tych elementów wiec zgaduję :)

 

Jeżeli powyższe elementy są w takim stanie jak to co na zdjeciach, a rower nie ma wartości sentymentalnej, oddałbym go na złom i dołożył do nowego. Ale możliwe że masz swoje powody aby go nie zmieniać :)

 

Jakby co łańcuch kup shimanowski, coś w grupie altus-alivio-acera  do Twoich korb et al będzie pasować. Żadnych wynalazków - generalnie przyjmuje się, że do napedu określonej firmy dajemy łańcuch tej firmy, od tej zasady są oczywiście nieliczne wyjątki. Koło z linku - bez rewelacji, ale przy dbałości powinno trochę posłużyć.

 

to tak na szybko...

No tak, napęd już w drodze, przerzutka to ostatnie ogniwo... Tylko to mocowanie, co kupić(jaki rodzaj mocowania ma moja rama)?

Chodzi mi o to jaki u mnie jest sposób montażu - może banalne pytanie dla Was jednak ja się na tym zupełnie nie znam.

Mocowanie na typowy hak - 99% przerzutek z tego korzysta, czyli standard.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest moj rower, napęd wygląda w ten sposób ponieważ jeżdżę cały rok, często w śniegu, trudnych warunkach itp.

Zwłaszcza tej zimy nie był konserwowany, nie było sensu, wiedziałem, że na wiosne zmieniam cały napęd.

 

-suport jest ok, kręci się lekko, nie ma luzów, szumów

-piasta w przednim kole jest nowa, żadnych luzów, kręci się lekko, nie szumi

-hamulce są nowe

-widelec wymaga wymiany, ale to z powodu amortyzatorów, chcę się ich po prostu pozbyć

 

 

Tak jak pisałem wyżej rower jest w dobrym stanie ogólnym, rama, kierownica, manetki itp. Tylko napęd kompletny wymaga wymiany.

 

 

Na zdjęciu jest wolnobieg, ale przecież wyżej pisałem i nawet podałem linki do aukcji, kupuję nowe tylne koło z piastą na kasetę, nowe korby również zostały zakupione, kaseta... Do tego dojdą przerzutki przednia i tylna...

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem, że jest taka możliwośc ale:

Długość osi obecnego suportu to: 12.7cm (mierzone suwmiarka)

W opisie korby podane jest: "ZALECANY SUPORT 118 / 122,5 MM"

 

Więc chyba będzie pasować? Czy się mylę?

 

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=4137150049

(taka przerzutka będzie pasować do mojego roweru?)

(u mnie w sklepach tylko tourney i to w okolicach 30+zł)

 

 

Tak dokładniej to wygląda:

http://im9.eu/picture/dscf9044

http://im9.eu/picture/dscf9047

http://im9.eu/picture/dscf9046

http://im9.eu/picture/dscf9045

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Tak, wiem, że jest taka możliwośc ale: Długość osi obecnego suportu to: 12.7cm (mierzone suwmiarka) W opisie korby podane jest: "ZALECANY SUPORT 118 / 122,5 MM"

 

Z tego co piszą 123mm jest na linie 47.5 czyli na 7 rzędów, przy 8-10 było by 50mm linia i suport akurat 127. Taka odchyłka jest dopuszczalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, lepiej dołożyć i kupię nową.

 

 

Koło doszło, próbuję montować, jednak oś tylnego koła jest trochę krótsza, czy to norma? (nigdy nie miałem koła w ten sposób montowanego)

Obręcz ma dwie warstwy, są takie dziury, czy powinienem na to nakleić taśmę? (koła pompuję do 4.6 atmosfery)

Jak zapiąć tą szpilkę? (sprężynki na zewnątrz ramy, zakładam, dokręcam nakrętkę palcami, zaciągam zaczep?)

 

http://imgur.com/a/wq1qG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w komplecie z kołem nie dostałeś taśmy zabezpieczającej, to koniecznie sobie naklej - najlepiej parcianą izolacyjną (materiałową) z elektrycznego - rozstaw koło 12 mm więc w sam raz a szkoda dętki.

 

Oś leży ok. Po założeniu szybkozamykacza i jego zaciśnieciu tylnie widły ściagną się same i wszystko będzie grać.

 

Szybkozamykacz zakładasz tak:

odkręcasz nakrętkę bez dżwigni

zdejmujesz będącą przy niej sprężynę

Druga sprężyna odwrócona szerszą częscią w strone zacisku zostaje na pręcie.

Pręt zakładasz tak, aby dźwignia była od strony przeciwnej niż przerzutka.

Po wsunieciu go w otwór osi zakładasz drugą sprężynę tak, a by szerszą częścią była skierowana do nakrętki.

Dokręcasz nakrętke majac dźwignię w pozycji otwartej - równoległej do osi pręta.

Zostawiasz luzu jakieś 3-4mm

Zaciagasz dźwignie do oporu (sztuką jest zrobić to tak, aby opór był wyczuwalny ale dawało się dźwignie przełamać do pozycji prostopadłej do osi - musisz sobei popróbować)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje.

 

Jutro wyjazd na zakupy, po dalsze czesci, wiec moze juz jutro uda sie odbyc jazde testowa.

Dzieki za porade do zakladania zacisku, w niektorych miejscach przeczytalem, ze nalezy wlozyc zacisk, dokrecic nakretke mocno, az bedzie opor, zacisnac zacisk(moze byc trudno, z palcami na ramie). Sprobowalem tak zrobic ale kolo krecilo sie troche ciezej....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musze zajechac do serwisu nie mam skuwacza, heh mowilem gosciowi w sklepie, ze lancuch oryginalnie ma 114 ogniw...

Chcialem aby skrocil jednak stwierdzil, ze przerzutka ma dluzszy wozek, nic nie trzeba robic...


Ciekawe jest to, ze sprawdzilem lancuch metoda najwiekszych zebatek.

Dalem z pominieciem przerzutek na najwieksze kola zebate z przodu i z tylu.

Wychodzi, ze musze skrocic lancuch o 7 ogniw (wychodzi 8 ale jedno sie doklada).

 

To nie dziwne, ze po zmianach, az takie skrocenie? Oryginalny byl 114 ogniw liczone.

Zamienilem wolnobieg 14-28 na kasete 11-28T.

Korbe z 42/34/24 na 42-32-22.

 

 

 


Co ciekawe teraz zrobilem pomiar inny, na male kola z przodu i tylu zalozylem lancuch.

Poprowadzilem przez przerzutke, wyglada na to, ze wystarczy skrocic wlasnie o 2 ogniwa, wtedy przerzutka lezy poziomo i lancuch idzie tak:

http://www.rower.com/images/bb_l/1459.jpg

http://news.bikeworld.pl/rowery_zdjecia_portal/2009-12/maxi/1261314909_200912201409.jpg

Moze nawet ciut blizej przerzutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...