Skocz do zawartości

[czyszczenie] Odtłuszczacz cytrusowy lub inny do kasety, łańcucha i przerzutek.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Wraz z wymianą kilku części rowerowych, postanowiłem wyczyścić dokładnie inne części. Dokładnie chodzi mi o wyczyszczenie kasety, łańcucha, tylnej przerzutki, przedniej przerzutki i zębatki. Nie chcę rozpinać łańcucha, ani zdejmować kasety. Jedynie wyjmę koła. Co polecacie do wyczyszczenia tych części? Wolałbym nie korzystać z benzyny ekstrakcyjnej. Co sądzicie o np. Finish Line Odtłuszczacz cytrusowy albo Finish Line clean sped? 

 

Czy to produkty w pełni bezpieczne i mocne aby usunąć duży brud po starym, niewłaściwym smarze? Czytałem, że mogą wypłukać smar z trudno dostępnych miejsc i zepsuć daną część. Czy wystarczyłoby po przemyciu nasmarować smarem teflonowym np. White Lighting i nie byłoby z tym problemu?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brzydko pachnie

 

Może masz usta za blisko nosa? :P

 

Benzyną ekstrakcyjną wymyję też przerzutki?

Wymyjesz :) a jak Ci brzydko pachnie tak jak koledze elel to zamiast benzyny użyj wody z płynem do naczyń - on też bardzo dobrze odtłuszcza ;)

Ja osobiście używam albo benzyny ekstrakcyjnej albo środka do mycia silników k2 akra i na końcu obficie zmywam wodą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Wraz z wymianą kilku części rowerowych, postanowiłem wyczyścić dokładnie inne części. Dokładnie chodzi mi o wyczyszczenie kasety, łańcucha, tylnej przerzutki, przedniej przerzutki i zębatki. Nie chcę rozpinać łańcucha, ani zdejmować kasety. Jedynie wyjmę koła. Co polecacie do wyczyszczenia tych części? Wolałbym nie korzystać z benzyny ekstrakcyjnej. Co sądzicie o np. Finish Line Odtłuszczacz cytrusowy albo Finish Line clean sped? 

 

Czy to produkty w pełni bezpieczne i mocne aby usunąć duży brud po starym, niewłaściwym smarze? Czytałem, że mogą wypłukać smar z trudno dostępnych miejsc i zepsuć daną część. Czy wystarczyłoby po przemyciu nasmarować smarem teflonowym np. White Lighting i nie byłoby z tym problemu?

 

Pozdrawiam.

 

Polecam Akra K2 płyn do mycia silników :no:  . Zmywa smar i brud znakomicie, zaś wg informacji ze sklepu internetowego

"- płyn jest bezpieczny dla lakieru i uszczelek
- płyn K2 Akra chroni metale przed korozją
- biodegradowalny"
No i jest niedrogi 7,50 zł za butelke 700 ml
Tylko warto uzywac rękawiczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

zamiast benzyny użyj wody z płynem do naczyń - on też bardzo dobrze odtłuszcza

Odtłuszcza przyzwoicie jednak jest też słabym penetratorem. Można to obrócić na korzyść - roztworu ciepłej wody i płynu używam do czyszczenia kasety bez obawy że spenetruje uszczelnienia osiek. :)

Do czyszczenia przerzutek mam benzynę ekstrakcyjną przelaną do buteleczki z atomizerem - spryskuję przerzutki, benzyna precyzyjnie dociera tam gdzie trzeba czyli na piwoty i sprężyny. Szybko i skutecznie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o czyszczenie kasety to robię to bez ściągania jej z koła i z bardzo dobrym efektem.

 

Kupiłem takie grube sznurki z mikrofibry które można dostać na alledrogo np. z firmy FinishLine.

 

Nasączam sznurek benzyną ekstrakcyjną i czyszczę kasetę. Do wkręconych patyków czy trawy zagięty drut.

 

Efekt jest bardzo dobry, a sznurki później ręcznie przepierasz w proszku do prania i służą aż się nie przetrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, 

osobiście kiedyś korzystałem z preparatu dms do mycia silników i był chyba najlepszy, zaryzykowałem i kupiłem fl citrus i niestety powiem szczerze ,że lipa, zastanawiam się jeszcze nad muc off drive ale cena powala. Napisz jak sobie poradziłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rower z grubsza umyłem szmatką z wodą i płynem, a takie części jak przerzutki, korbę, czy kasetę umyłem benzyną ekstrakcyjną. Do tego użyłem wyciorki do czyszczenia np. butelek. Może też być szczoteczka do zębów. Do kasety i korby użyłem takiego płynu w sprayu, który bardzo szybko wysycha ( na bazie acetonu chyba - niezbyt ekologiczny, ale bardzo skuteczny. Służy chyba do czyszczenia m.in. tarcz hamulcowych. ) i do tego szmatka, którą przecierałem kasetę. U kolegi jak przerzutka była za bardzo ubrudzona, to też się trochę dało tego sprayu. Następnie trochę nasmarowałem w zgięciach smarem shimano do piast, hamulców i przerzutek.

 

Jednak niedługo po tym, np. tylna przerzutka jest znowu ukurzona. Na jednym z filmików, facet psiknał na przerzutkę ( całą z wierzchu ) smarem teflonowym w spray i później wytarł ścierką. Czy to dobry pomysł aby przerzutka nie łapała zbyt dużo brudu? Chodzi mi raczej o drobny piasek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaryzykowałem i kupiłem fl citrus i niestety powiem szczerze ,że lipa, zastanawiam się jeszcze nad muc off drive ale cena powala.

 

 

Po co się takim czymś bawić ?

 

Benzyna ekstrakcyjna do szejkowania łańcucha, szczoteczka do zębów umoczona w tej właśnie benzynie do czyszczenia kasety/korby (można spryskać te dwa elementy WD-40 dodatkowo - ja tak robię, byle nie smarować), do czyszczenia ramy wystarczy tanie mydło rowerowe/coś podobnego - Baufix z Lidla ew. FL Showroom - oba pod względem działania dość podobne, ten pierwszy sporo tańszy.

 

Bawienie się w te odtłuszczacze i inne pierdoły to strata kasy.* Chyba, że ktoś koniecznie musi wyczyścić porządnie, szybko i drogo tarcze hamulcowe.

 

 

* - od oparów benzyny nikt jeszcze nie umarł, na co dzień w mieście gorsze rzeczy wdychacie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzynka ekstrakcyjna brzydko pachnie? Benzynka pachnie najlepiej z całej masy rozpuszczalników itp. Jakby były perfumy o zapachu tejże bym się nimi pryskał.

Do rzeczy. Łańcuch musisz zdjąć i najlepiej włożyć na noc do małej butelki po Nestea wypełnionej benzynką ekstrakcyjną kilka razy możesz se strzepnąć (butelką oczywiście), nie zaszkodzi. Następnego dnia delikatnie wyjmij łańcuch z butelki jakimś wyciorem z drutu (powodzenia w wyciąganiu). Potrzymaj sekundę nad otworem by resztki benzynki skapały i wyparowały. Powieś na jakimś haku albo na szyi.

Kaseta i zębatki korby. Zawsze rozkręcam kasetę i korbę na czynniki pierwsze i po prostu brudną szmatą wycieram z syfu by świecił - robię to zwykle raz, dwa na sezon. 

Po tej operacji zapnij łańcuch na zębatkach i po kropli oleju na każde ogniwko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...