Skocz do zawartości

[Amortyzator przedni] Nowy do 1100zł max!


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam rower Kross Hexagon v8 2011 z amortyzatorem Sr Suntour XCT v3. Chcę wymienić go na nowy, powietrzny. Początkowo wybór padł na Epicona X1, ale jest problem z dostępnością w Polsce (sterówka 1 1/8" i biały kolor). Z tego co wiem u dystrybutora nie ma już ich.

 

Teraz zastanawiam się nad Sr Suntour Axon RLRC. W internetach trochę mało jest opinii o tym amortyzatorze. Z tego co wyczytałem ludzie chwalą go za wagę, sztywność.

 

Czy ktoś z Was może coś napisać o tym amortyzatorze ? Jak wygląda praca (ważę ~70 kg) ? Czy są jakieś wady, problemy konstrukcyjne ? 

Axon vs Epicon. Czemu Epicon jest tak popularny, a Axon wręcz przeciwnie ?

 

Osobiście uważam, że zmiana z obecnego amora to będzie duży przeskok i raczej nie opcji, żeby nie był zadowolony :laugh:

Kolor amortyzatora koniecznie biały (mam białą ramę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czemu Epicon jest tak popularny, a Axon wręcz przeciwnie ?
Bo Epicon jest częściej montowany w seryjnych maszynach dostępnych w sklepach.  Jeśli więc ktoś kupił rower z Epiconem i był zadowolony z jego pracy to w przyszłości sięgnie jak i poleci Epicona. Axon'a za w takich maszynach ciężko znaleźć. Ale jak przyjrzeć się rowerom zawodników to paru ma zamontowane Axony.

 

Wracając do pytania. Możesz rozważyć też RST First Platinum, który nie dobiega zbytnio od specyfikacji Axona ale może być mniej sztywny choć przy twojej wadze nie powinno to być odczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie "amortyzator zawodniczy". Jak to wyjaśnić ? Jest bardziej twardy, miękki itd ? Jak to wygląda zawodniczy vs niezawodniczy :) Niby jeżdżę na rowerze od dzieciaka, ale nie mam porównania tych lepszych amortyzatorów. (Bo nigdy takiego nie miałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście uważam, że zmiana z obecnego amora to będzie duży przeskok i raczej nie opcji, żeby nie był zadowolony :laugh:

 

I tego się trzymaj.

 

Axon jest przystosowany do bardziej agresywnej jazdy. Lubi się "gubić" przy szybko następujących po sobie nierównościach. Dlatego jak już to powinieneś brać Epicona. Poza tym jest drogi i sporo mu brakuje do tych dwóch modeli co wymieniłem wcześniej. Nie wiele dokładając wchodzi się do innej ligi.

 

Nie zawsze chodzi o cenę. Ktoś kto się zna na rzeczy nie wyda prawie tyle samo za Axona co za Rebe czy Minute. SID to przecież lżejsza wersja Reby. Do tego nie koniecznie lepiej pracujący wedle niektórych.

 

Ktoś tutaj zabierał się za kupno u Pepików http://www.kupkolo.cz/rock-shox-reba-rl-dual-air-poploc-2012_z91077/ Wszystkie dylematy by Ci odpadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nową Rebę z 2012r w Polsce chyba już się nie dostanie. A jak wypada model z 2013r ? Znalazłem taką: http://ultimabike.pl/pl/p/Amortyzator-ROCK-SHOX-REBA-RL/1023

Wiem, że jest to Solo Air.

 

Jak taka Reba z 2013r wypada na tle np. Epicona i Axona (2012 z tymi nowymi tłumikami RLRC). Tylko piszcie o pracy, sztywności, wykonaniu tych amorów. (Nie patrzcie na napis firmy). Jest sens dokładać ok 350 zł do Reby ? Czy nie płaci się w tym przypadku za firmę ?

Ponoć te nowe RS mają słabe smarowanie (gdzieś tu na forum jest chyba o tym temat). Nie chciałbym nowego rozkręcać i smarować. (jak z gwarancją ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie tak jest sens dokładać bo to jest inna liga niż te dwa co wymieniłeś. Nie płacisz na pewno za naklejkę. O pracy to sobie poczytaj bo niema tu sensu powielać tematów. Sztywność przy Twojej wadze w zasadzie nie istnieje. Problemu z pompowaniem też byś nie miał bo to wersja solo.

 

Co do tematu o smarowaniu to jak dla mnie jest po prostu bzdurny. Jedynie to co napisał na samym początki @Puklus ma sens. Reszta to przysłowiowe bicie piany. Jak dla mnie każdy widelec nawet nowy tej klasy powinno się szybko rozebrać i zobaczyć co i jak. Zwłaszcza o tak prostej budowie i serwisie. Co nie kupisz to i tak będziesz to musiał zrobić. Nie zrobisz teraz przeglądu to tylko odłożysz w czasie. Nie czujesz się na siłach to idz do kokoś kto zrobi to za ciebie. Że spadła jakość?? Też mi nowość :laugh: A gdzieś wzrosła?? Argument żaden.

 

Zadaj sobie też pytanie czy taki wideł Ci jest potrzebny bo moim zdaniem Epicon będzie w sam raz http://allegro.pl/sr-suntour-epicon-r-l-r-100mm-2013-czarny-i4080765141.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze dziwne stwierdzenie. Według Ciebie ma dalej jeździć na tej atrapie amortyzatora , albo wymienić rower na taki za grubą kasę ? Cena nowego jest taka właśnie przez to , że zamontowane są takie , a nie inne części .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o to czy do mojego roweru opłaca się kupować drogi amortyzator czy nie, to ja tak nie patrze. Liczy się oczywiście komfort z jazdy. Jak widać pod avatarem, obecnie mieszkam w Olsztynie. Rower służy mi jako środek lokomocji. Teren, po którym się poruszam to oczywiście miasto, ale też i leśne ścieżki, polne drogi poza miastem. Na obecnym amortyzatorze przejechałem 2 czy 3 sezony i jeszcze żyje :laugh: Jak coś kupuję to mam takie podejście, że jeśli mam możliwość za niewielką dopłatą kupić coś lepszego to zwykle kupuje to lepsze, żeby później nie żałować :) Na początku rozważałem Epicona X2, zobaczyłem, że niewiele drożej jest model X1 z regulacją wolnej kompresji. Pewnie teraz zadajecie sobie pytanie: "Po co Ci ta regulacja ? Będziesz jej używał ?" Może i na początku to bym tego nie używał, ale z czasem może się przydać ? W końcu po coś to jest. Epicona X1 już nawet kupiłem w jednym sklepie, ale dystrybutor nie miał już ze sterówką 1 1/8 cala. Przez to, że X1 jest niedostępny, pomyślałem o Axonie. Cenowo między tymi dwoma to 50-60 zł, więc mogę dopłacić.

Teraz jeszcze ta Reba RL SA. Teraz tak sobie myślę, jeśli komfort jazdy jest naprawdę dużo lepszy, to może nie ma co żałować i dołożyć do tej Reby. W końcu amortyzatora tak często się nie wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Epicona X2, przejscie z podobnej klasy "amora" jak Twoj, roznica KOSMICZNA. Do tego mozliwosc pompowania i dostosowania pod siebie. Jedyna rzeczy ktora delikatnie mnie zawiodla to sztywnosc, delikatnie jest lepiej po zamontowaniu Boltow Dartmoora ale nadal lubi dzwonic. Ogolnie polecam bo roznice na pewno odczujesz!

 

A dodam ,ze ja jestem ciezszy od Ciebie 82kg zywej wagi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Baton, jaki amortyzator wybrałeś?

Jestem ciekawy, ponieważ sam przymierzam się do wymiany mojego XCM'a, który rewelacyjny nie jest. Myślę nad tymi dwoma amortyzatorami:

EPICON: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-przednie/epicon-x-xc/26-cali_amortyzator-suntour-epicon-rlr-x2-bialy-taper/51

RAIDON: http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-przednie/raidon/26-cali_amortyzator-suntour-raidon-x1-rlr-air-bialy-dysk/79

Jakie są różnice między tymi dwoma widelcami? Czy lepiej dołożyć do epicona? A może trochę zaoszczędzić i wziąć raidona? 

Od razu zaznaczę, że rowerem rzadko jeżdżę po asfalcie (tyle co muszę, czyli dojazd na leśne ścieżki, górki, swoje wymyślne trasy), jeżdżę również w maratonach i szukam sprzętu, który służyłby mi o wiele lepiej niż suntour xcm, z którego nie jestem zadowolony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rikko muszę Cie zmartwić, sprawa amortyzatora jeszcze jest w toku :D Może i dobrze, że jeszcze nie kupiłem, bo teraz są nowe amortyzatory Sr Suntour 2014.

 

Co do Twojego pytania.

Zwróć uwagę, że ten Epicon, który podałeś jest pod sterówkę tapered (stożkowa). Nie wiem jaką masz ramę, ale może potrzebujesz z rurą prostą 1 1/8" ?

 

Na temat pracy tych dwóch amortyzatorów nic Ci nie napiszę, bo nie miałem ich :), ale Epicon w hierarchii jest wyżej od Raidona. 

Nie jestem pewien, ale różnią się chyba "bebechami" na korzyść Epicona (tu dobrze, żeby ktoś to potwierdził). Nie wiem czy waga ma u dla Ciebie duże znaczenie, Epicon jest o ok. 200g lżejszy.

 

Osobiście uważam, że jeśli możesz dołożyć do Epicona, to lepiej to zrobić. W końcu amortyzatora tak często się nie wymienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam, że chciałbym trochę odchudzić mojego talona więc między innymi z tego powodu wybiorę epicona. Przyznam szczerze, że jestem zielony w temacie i nie bardzo ogarniam jeszcze takie terminy jak: tapered i inne wymiary. Mój rower to giant talon z 2013 roku, w pliku pdf, który pobrałem ze strony producenta nie ma informacji co do takich szczegółowych wymiarów. Nie zwróciłem uwagi na to do jakich rodzajów sterów jest ten epicon. Ja mam chyba stery zintegrowane ale nie jestem pewien. Jak to sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rodzaj sterów nie ma znaczenia, liczy się pod jaką rurę jest główka ramy. Głowka pod rurę tapered jest wyraźnie szersza na dole (przy koronie amortyzatora) niż na górze (od strony mostka).

 

O Epiconie jest dużo tematów i opinii, większość go chwali, więc raczej na pewno będziesz zadowolony.

Sam chyba kupie Epicona XC RLRC 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po miesiącu od założenia tematu stałem się posiadaczem amortyzatora Sr Suntour Epicon XC RLRC 2014. Ponieważ wszystkie Epicony na rok 2014 mają mocowanie 15 QLOC, więc musiałem: albo wymienić przednią piastę, albo kupić całe koło. Po przekalkulowaniu stwierdziłem, że wymiana samej piasty prawie równa się cenie nowego koła. Oryginalne koła w moim Hexagonie v8 mega super nie są, to postanowiłem wymieć też koła. Wybór padł na komplet DT SWISS X1600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...