Skocz do zawartości

[rower] steel is real czyli jak powstał mój CoticX


thomasz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Fakt, Arkowy...

 

Mnie raczej chodziło o to , że tam klocków było tyle co kot napłakał i wiecej było sprężynek dociskanych do tarczy niz tych poprzednich. A w Romanie klocki ledwo dotarte i z duuuuzym zapasem. Do tego dobre, czyste pancerze i kable, sztywne klamki i przyzwyczajony z Koniaka jak docisnę do kiery to sie zatrzymię niemal fiknąłem nad Twardziochem :icon_mrgreen:

 

Poetm juz byłem uważniejszy...

 

No ale to nie o tem traktuje...

 

Deorka lub SLX, powinno być git, przynajmniej podług mego doswiadczenia BB7 z tarczami nieavidowskimi...

 

A! I z powrotem wsadź metaliczne klocki... Jak pamietam to mnie szarpało o wiele mocniej z oryginalnymi, szitmanowskimi żywicami.

 

Szacunek...

I.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

A! I z powrotem wsadź metaliczne klocki... Jak pamietam to mnie szarpało o wiele mocniej z oryginalnymi, szitmanowskimi żywicami.

zgodzę się,
a przy okazji publicznie pochwalę kolegę Ivana co mi piękną parkę na przód i tył żelazianych sprezentował 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tyci update z mojej strony... Wygląda na to, że mości Ivan miał racje z tą tarczą. Tarczę i tylko tarczę zmieniłem z 2 tyg temu (klocki zostawiłem organiczne coby wykluczyć). Spokojnie docierałem i dziś dałem jej w kość na dość długim zjeździe. Hamowanie nadal jak masełko, żadnych drgań :)

 

Ivanie drogi, respect :) uratowałeś mi tarczówki, bo juz ich nie cierpiałem. Kto by pomyślał, że taki knot z tymi avidowskimi tarczami. Chyba dla spokojności sumienia wymienię jeszcze tył.

 

Podziękował przez duże "P"!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
O Middleburnie słów kilka...

 

Już od jakiegoś czasu rozglądałem się za ostatnim elementem coticowej układanki, czyli korbach.

Z pomocą przyszedł niezawodny Ivan, twardy niczym stal negocjator cen :) Pomógł, doradził, opitolił jak trzeba, za co jeszcze raz THX!

 

Efektem polowań na ebajcu, został komplet middleburn RS8 pod kwadrat, pająk 58/94/94BCD, trzy blaty 46T, 30T i 24T oraz super lekkie, oraz mega felerne (o tym nieco później) śruby mocujące ramiona.

m1.jpg

m2.jpg

m3.jpg

 

Mój misterny plan był taki, aby wywalić 24T, zostawić sobie 30T i 46T - czyli taki układ, na którym obecnie pociskam. 

Challenge #1 

Nowe blaty można było umieścić jedynie na środkowej i zewnętrznej pozycji korby (obie mają 94BCD). 

Taka kombinacja mogłaby być zbyt "szeroka" (co zostało później zweryfikowane) dla szosowej przedniej zmieniarki, albowiem przy dedykowanej ośce 113mm, 

chainline wynosi 50mm, czyli typowy MTB. 

Dlatego też, wykombinowałem sobie, że zamiast 113 wsadzę suport 108 lub max 110mm. Zyskałbym ok 5mm, czyli akurat taki układ jak mam obecnie przy alivio, gdzie wszystko gra.

 

Niestety, tu porada dla tych, którzy by chcieli podobnie zakombinować - middleburny RS8 (i pewnie RS7) za żadne skarby nie będą chodzić na supporcie krótszym niż dedykowany, 113mm. Ramiona połykają krótsze ośki jak małpa banana. Po dokręceniu śruby mocującej ramiono od strony napędowej, ramie totalnie dochodzi i blokuje się o miskę  suportu. Być może, przez wielkie M, przy supporcie Phila Wood'a, gdzie można sobie regulować ośkę +/- 5mm coś można byłoby zakombinować.  Jednak koszty takiego suportu są astronomiczne a gwarancji że się uda, nie ma.

 

Skoro to nie wypaliło, to blat 46T poszedł na środkową pozycję i rozpocząłem poszukiwania blatu 30T pod rozstaw śrub 58mm. Szukałem, szukałem no i lipton. Najbliży blat, to blat middleburna 28T. Taki blat wraz z 46T to już skok o 18 zębów. Jak dla mnie too much.

Jak nie drzwiami to oknem. Poszperałem za "customowymi" blatami. Temat bardzo ciekawy. Niemożliwe staje się możliwe. Ogólnie napisałem do ok 12 firm. Odzew dostałem od czterech:

 


- z tymi dobiłem targu -> cena ok, kontakt super. Realizacja w trakcie. 

 

hellore.se

- z nimi wiązałem największe nadzieje. Robią cuda (popatrzcie na facebooku). Minus taki, że gość jest zawalony robotą, studiami i pracą. 

Dogadaliśmy szczegóły i cenę po czym koleś zamilkł i echo od ponad 2 tyg. Odpuściłem.

 

Fetha

- Cena zabójcza -> 200$ za blat z alu :D

 

chainringchamps

- robią tylko masówki, więc odpada

 

Blat zamówiony. 31 zębów, 58 BCD. Aluminum 7075 T6. No dobra. Na dostawę trza czekać ok 6 tyg z przesyłką.. jak tu żyć Panie? 

Pomyślałem, że zrobię użytek z middleburnów przekładając swoje stare blaty 46/30 pod 104/64BCD. Potrzebowałem tylko innego pająka, albowiem w tych jukejowskich cudach pająki można przekładać jak się chce. 

Potrzebne jest drobny kluczyk no i sam pająk

 

1_m.jpg

SH20601.jpg

 

Wszystko dotarło, przekładka blatu z alivio, czyli 46T na środkową pozycję bach...i tu kolejny zonk :)

Blatu zewnętrznego nie da się zamontować na środkową pozycję w tym pająku (SIC!). Dlaczego? Dla spostrzegawczych to widać na powyższej fotce.

W Shimano nie ma problemu, w pająku middleburna z pięcioma śrubami również nie ma problemu a w wersji na cztery śruby jest inaczej.

 

Challenge #2. Pilnik, papierek ścierny, włóknina do zmatowienia no i lakier. 

Efekt poniżej:

m4.jpg

m5.jpg

 

W sumie dwa robocze wieczory. Nówka nieśmigajka, blat siedzi jak należy.

 

To było by wszystko, gdyby nie challenge #3 :)

W komplecie od gościa z ebajca przyszły śruby od ramion - X-Lite alloy 7075. Trochę zmęczone. Podczas jednej z przymiarek z suportami dokręciłem ramiona tak jak zwykle. Gdy okazało się że suport za krótki, podjąłem próbę odkręcania ramion. Te od nie-napędowej strony, poszło jedną ręką. To od napędowej strony stanęło okoniem. Imbus w miękkiej jak plastelinie aluminiowej śrubce okręcił mi dwukrotnie i było po zawodach. 

m6.jpg

 

Może się komuś przydać, jak walczyć z wyrobioną śrubą:

1. Torx zamiast imbusa

2. Wklejenie torxa

3. Wykrętaki 

4. Rozwiercenie

 

U mnie zadział ostatni sposób.

 

Po tym zabiegu przeszła mi ochota na superlight śrubki. Standardowe, odlewane Shimanowskie są na miejscu i szafa gra:

Suma sumarum, bo bólach niczym porodowych, korbiacze siedzą na miejscu: 

m7.jpg

m8.jpg

 

Docelowo będzie pająk w wersji 5*, bo jak by to powiedział kolega Ivan - bez piątej gwiazdy nie ma jazdy :)

Jak tylko dojdzie wycięty blacik do napiszę słów kilka.

 

pozdro

 

 

P.S. Fot od strony napędowej brak, bo padła bateria... challenge #4 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

historia rodem z powiastek Agathy  Christie :D ale warto było doczytać do końca... upartyś Pan i to się ceni.
Sam jak składałem Sarnę to wymarzyłem sobie szaraka xtr w wersji limited ale dziś wybrałbym 5 ramiennego Middle. Zazdraszczam znaczy się ;)


A co się tyczy wielowpustów na korby trzeba było wpierw tutaj rzucić hasłem zanim klepnąłeś "kup teraz". Dyć wiadomo, że stare shimanoskie wielowpusty (stare xtr 950, lx, xt, stx rc) nie pasują do middla. Ha! Do np ramion xtra nie pasuje taki pająk jak powyższy bez przeróbek choć wielowpust pasuje idealnie (to dla tych co czytają i mają przypadkiem jakieś tam swoje plany)

ps: a góry wklejone w peincie - wstyd Kolego, od razu widać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@anarchy

No tak, góry wklejone. Robię tak już od 2 lat, trochę czasu taka obróbka zabiera ale efekcior jest :)

 

A co do pająka, wprowadziłem w błąd złym zdjęciem - mea culpa. Chciałem pokazać pająka z boczku i wkleiłem nie tego co trzeba.

Dokupiony pająk czteroramienny to oryginalny middleburnowy. 

SPIDER_XC_4_ARM_BLUE-500x500.jpg

 

Problem był taki, że wypusty na blat zewnętrzny są inne niż na blat środkowy. Tak więc blatu z zewnątrz nie zamontuje się w środek. 

Paradoksalnie, middleburn pięcioramienny ma wypusty jednakowe, więc blat można przełożyć. Podobnie Alivio. Spiłowałem jedynie te wypusty aby je zrównać.

 

@Ivan - jak bum cyk cyk to był pierwszy i ostatni raz. Wszystkie śrubki i kominy są stalowe. Amen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Paczuszka z USA właśnie doszła.

Tak wyglądają customowe blaty 31T 58BCD od Russella:

 

31t_1.jpg

 

31t_2.jpg

 

Alu 7075 T6

Wyglądają solidnie. Chciałem proste, bez wodotrysków, malowania itp i takie koleś wyrzeźbił. 

Kontakt i szybkość wykonania 1wsza klasa. Cena bardzo konkurencyjna.

 

Gdyby ktoś coś potrzebował, to polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza zaprojektowana od początku dla mnie. Ilość zębów nietypowa bo 31. 

Po dogadaniu szczegółów, gość wykonał dwie sztuki w ok 5 dni roboczych.

Przesyłka z USA do CH to około tygodnia.

 

Jeżeli chodzi o cenę, to spośród wszystkich zapytanych firm (ok 12) ta była najlepsza. 

Dla przykładu:

-> Australia zaśpiewała sobie 200 $ za jeden blat (!!!) + przesyłka. Blat nie był ze złota tylko ze zwykłego alu

-> Szwedzi 70 Euro + przesyłka

 

Mi po negocjacjach wyszło 65$ za sztukę + 18$ za przesyłkę.

Blaty zamówiłem dwa, jeden do jazdy a drugi... do skopiowania :) Zobaczymy czy się uda ;)

 

Jeżeli kupuje się cosik standardowego, co gośc ma już na stanie, to ceny są niższe bo nie trzeba płacić za projekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z nierdzefki planuję wyciąć/skopiować taką tarczę w PL. Zobaczymy czy się uda

Tym czasem, z dzisiejszego porannego (6rano) wypadu:

 

Gdzieś na 1200m n.p.m.

1_1.jpg

 

Do domu, postanowiłem sobie przeciąć drogę na skróty, przez las, tak jak to zwykle robię latem. Jak przystało na biblijnego niewiernego Tomasza, zignorowałem znak o zamkniętej drodze i zagrożeniu lawinowym.

Tu poniżej dopiero początek przeprawy:

 

2_1.jpg

 

Kilka minut później brnąłem w zaspach po kolana w śniegu i przechodziłem przez cztery świeże lawiny... nie polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odkurzam wątek.... co prawda budowa cotica zakończona, ale postaram się tu wrzucić kilka fotorelacji od czasu do czasu (o ile modzi nie pogonią :)

 

A więc, update:

Dziś nadszedł ten dzień, który normalnie powinien być smutny, ale w kontekście rowerowego szwędania jest mega pozytywny :)) O co c'mon? Ano, dzieciaki u dziadków, chata wolna, więc rowerowe eldorado 2015 rozpoczęte!

eldorado-1jrz5xr.jpg

hehe :)

 

Przez kolejnych kilkanaście dni będzie jedzenie, spanie, robota i bike. Jedynie co może pokrzyżować plany, to brak pogody i zalegający w górach śnieg, który jak zaklęty nie chce topnieć.

Dzisiejszy słoneczny dzień, w pełni spędzony w górach. Pykło trochę km, trochę m w górę, a najważniejsze to widoki, które starałem się uwiecznić badziewiastą małpką.

Koniec update, teraz foty - enjoy!

 

1__1.jpg

 

3__1.jpg

 

2__1.jpg

 

4__1.jpg

(to apropo zalegającego śniegu. Ulubione leśne dukty wciąż nie przejezdne)

 

i na koniec, espresso w rowerowym barze

5__2.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe :) 

Ano można, po prostu omijam skały i przeskakuje przez dziury :)

 

Jeden dobrze dobrany przełaj to wygoda bo:

 

1. w tygodniu można skoczyć z kolegami z pracy i dorównać im tempa:

 

2. w weekend spakować plecak, packmana/leniwca ( :) ) i czmychnąć wysoko w góry. Traski dobrze przygotowane, po szwajcarsku, więc na WTB nano spokojnie da radę

 

po za tym, co ja będę starych ojców uczył dzieci robić :D

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

artoor dzięki, a tak mnie właśnie coś kuje w boku... możesz przestać? :)

 

A tak a propo ostatniej dyskusji, przełaj nie przełaj, wygoda, nie wygoda...bla bla bla

 

Oficjalnie zostałem wpisany na listę szosowego eventu dookoła jeziora genewskiego:

http://www.cyclotour.ch/?lang=en#

 

Trasa liczy łącznie 180km, na dzień dzisiejszy jest już wpisanych 530 osób i pewnie dobije do tysiąca. W związku z tym, pomyślałem sobie, że taki kawałek na gumach mtb będzie dość ciężko objechać, szczególnie w pełnym słońcu i na rozgrzanym asfalcie. Poszperałem więc trochę i wynalazłem fajne oponki z fajnym szosowo/żwirowym bieżniku:

Panaracer-Gravelking-e1389972748125.jpg

 

Niewiele myśląc, zamówiłem sobie takie, o szerokości 32mm... no i przyszły... takie:

 

panaracer-gravel-king-32c-panaracer-grav

 

:woot:

 

w dpe jeża, nawet nie przyszło mi do głowy, że w zależności od szerokości będzie totalnie inny bieżnik, tym bardziej, że w sklepach on-line nie ma o tym żadnej wzmianki, innego zdjęcia itp. Taki małe "lessons learnt" - może komuś się przyda na przyszłość.

Panasonici poszły na półkę, a w drodze są bianki o szerokości 30mm:

 

1.jpg

powinny się nadać :)

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weekendowa wrzuta:

 

Przyznaję się bez bicia, że w sobotę góry dały mi niezłego łupniaka. Mimo, że byłem dobrze przygotowany pod względem ciuchów, to atak na zaplanowany szczyt skończył się podwójnym niepowodzeniem. Próbowałem od północy i od południa, jednak okropnie silny wiatr, niziutkie deszczowe chmury powodowały, że zimno przechodziło do szpiku kości. Pozostało podkulić ogonek i wrócić na niziny.

 

Niedziela już lepiej, jednak wciąż w górach zalega śnieg. Na samą górę nie udało mi się wjechać.

 

Nano już na kołach, komfort o niebo lepszy. Przy okazji zmiany siodła, zapomniałem zamontować torbę z narzędziami. Kapnąłem się wysoko w górach przy "obiedzie". Ciekawe uczucie :) Polecam :)

 

1_2.jpg

 

2_2.jpg

 

3_1.jpg

leśne ścieżki wciąż nie przejezdne

 

5_1.jpg

makaron smakuje najlepiej w górach :)

 

6_1.jpg

 

7_1.jpg

 

8_1.jpg

zaatakuję skubańca w maju - I'll be back :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...