Skocz do zawartości

[amortyzator] Manitou axel camp jak zrobić mu przegląd


zgodny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałbym zrobić serwis amortyzatorowi, jest wiekowy ale dopiero teraz zaczął mu doskwierać wiek, tzn poci się na goleniach i chyba cos nie tak z olejem wymieniany był w serwisie tylko raz, a teraz w trakcie tłumienia czuć wyraźne przeskoki, z czego to może być spowodowane to nie wiem, może ktoś podpowie, chcialem go dać do serwisu to zaśpiewał facet, że 120 zł uszczelki i reszta 80 zl czyli olej i ogolne czyszczenie, już kij z tym, że sie poci ale co jest nie tal z tym tłumienim ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć pokrętło , oraz śrubę od dołu. Laga olejowa - kluczem imbusowym kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara ,pręt tłumika ma wpaść do środka. Wyciągasz górne golenie , dolne czyścisz w środku. Wykręcasz górny korek i wylewasz olej.Dolny korek lagi olejowej jest plastikowy i rozmiar calowy , więc raczej ostrożnie z "francuzem". Odkręcasz i wyciagasz tłumik . Środek olejowej czyścisz szmatą , po prostu przepchnij ją parę razy z góry na dół. Potrzebujesz smar do ślizgów -Prep lub czerwony Rock shox o konsystencji "kiślu" oraz  olej 5W - Jeśli masz gąbki pod uszczelkami kurzowymi ,nasączasz je 5W, smarujesz ślizgi i uszczelki od środka , składasz do kupy i w zależności od skoku lejesz olej. Od lustra do korka powinno być , jak dobrze pamiętam między 110 a 115 mm.Jak wyjmiesz tłumik olejowy , to możesz podesłać zdjęcie ( mam takowy na zbyciu ) bo może być padnięty. To chyba tyle , jak co namieszałem to pewnie ktoś sprostuje. Generalnie serwis banalny.

Pzdr Art

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec tak, rozebrałem moim oczom ukazala sie tragedia, chrom zdarty, i gębokie rysy w lewej ladze, okazało się że, woda, jakimś dziwnym trafem sie tam dostała i zrobila swoje, poskladałem go i zalozyłem z powrotem do starego roweru, no coż trzeba do nowego kupic nowy amor :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Podepnę się pod temat. Mam na tapecie axela elite 80 mm powietrznego. Ale z tego co wiem, to tam oprócz komory powietrznej jest też sprężyna. Pytanie moje jest takie: Czy ona wspomaga jakoś tą komorę powietrzną, czy jej rola jest inna? Nie mam doświadczenia w manitou a w innych amorach po spuszczeniu powietrza amor siada, tutaj nie, przypuszczam, że właśnie z powodu tej sprężyny. Ma ktoś jakieś doświadczenia w tym temacie? Czy np. dla bardzo lekkiej osoby można jakoś się tego pozbyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...