marcin66612 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Witam w jakiej pozycji najlepiej wypinać pedała SPD na początku nauki ? Jak i później? w jakiej Pozycji Wy się wypinacie? Gdy macie korbe skierowaną do góry? do dołu czy może na boki? No i wypinać się do wewnątrz czy zewnątrz? Bo jakoś się przyzwyczaić nie mogę niestety :/ Rysunek podglądowy ustawienia korby;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
derwisz Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 W zasadzie wpiąć można się w każdej pozycji. Najwygodniej powinno być ci w pozycji 2/4, żeby w razie co pomóc drugą nogą i przeciwstawić się sile, która będzie chciała obrócić korbę przy wpięciu, lub w pozycji 3, żeby całym ciężaraem móc naciskać na pedał, wepnie się na 100%. Poza tym to przyjdzie z czasem. wypinanie tylko na zewnątrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszs Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 należę co prawda do (mam nadzieję większościowej) grupy facetów którzy się nie wypinają!!!:-) a co do pedałów to raczej intuicyjne aczkolwiek ja zazwyczaj wypinam nogę która jest w najwyższym położeniu czyli jak na rys.1 a na drugiej pozostaje cały ciężar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Na pewno zdecydowanie piętą na zewnątrz. Jest to naturalne i pozwala na podparcie się. Pierwszą nogę zazwyczaj wypinam jak jest w górze, bo to po prostu stabilne położenie. Ciężar przenosi się na drugą nogę, która będąc na dole nie "ucieknie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Druid Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 Jeśli jest sytuacja awaryjna albo gleba to wypinam się jak tylko się da(zapewne też piętą na zewnątrz) Natomiast jeśli jest czas to piętą na zewnątrz jest zdecydowanie najwygodniej niezależnie od położenia korby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario029 Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 Witam, Mam problem wypinaniem buta z SPD. Muszę bardzo mocno i z dużą siłą odchylić buta, nieraz but sporo się wygina zanim się wypnie, trwa to za długo .. i nie zawsze puści za pierwszym razem. Sprężyna w pedale ustawiona jest na najsłabszy naciąg. Pedały WELLGO WPD-M17C, but shimano SH-MT43. Problem istnieje od nowości. Co może być powodem, strach tak jeździć!??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 Wyrobi się z czasem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 nieraz but sporo się wygina zanim się wypnie Zobacz sobie czy bloki są mocno przykręcone, ewentualnie buty masz źle dobrane jak się całe wyginają. Powinny ściśle przylegać do stopy, także te trekkingowe z miękką podeszwą. Wellgo nie miałem ale Shimano na najsłabszym ustawieniu wypinają się bardzo łatwo, na tyle łatwo że bloki można wyszarpnąć do góry, a w linku który dałeś napisane jest że pedały są kompatybilne z SPD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 Co może być powodemByć może blok jest źle ustawiony i musisz zbyt mocno odchylać piętę. Możesz też spróbować nasmarować sprężyny jakimś olejem. Miałem podobne problemy z 540 od shimano. Pierwsze co robiłem to właśnie smarowanie (teraz od dzwona, bo się wyrobiły i lepiej chodzą), druga rzecz to przejście na bloki wielokierunkowe. Jak będę zmieniał bloki, to pochylę się jeszcze nad ustawieniem, bo na razie nie chce mi się ruszać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario029 Napisano 18 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2014 Dziękuję wszystkim za odpowiedź. Zacznę od naoliwienia sprężyn. Bloki ustawiałem kilkakrotnie tak żeby pasowały do mojego ustawienia stopy, więc raczej tego nie chcę ruszać bo trudno było trafić w dobre ustawienie. But może rzeczywiście jest ciut za luźny muszę mocno go wiązać(rozmiar mniejszy był za ciasny) - spróbuję z wkładką. Zestaw ma przebieg ok 700 km, często się wypinam, więc jest chyba dotarty. Zastanawiam się czy to nie jest przypadłość butów turystycznych (takie posiadam). Blok jest w mim schowany w podeszwę, mało wystaje. Po zapięciu część bieżnika buta mocno dociska do pedału, co może utrudnić obrót buta przy wypięciu. Czy ma ktoś doświadczenie z butami turystycznymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Przesunięcie przód tył, czy także kąt? Jeżeli SH MT-32 uznać za turystyczny to tak. W butach mtb tak samo jest schowany i tak samo but opiera się o pedał. IMO 700km to jeszcze mało. Zmieniałem bloki po około 1000km na wielokierunkowe, bo ciągle ciężko mi się było wypinać (przyzwyczajenia z nosków). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Witam, Mam problem wypinaniem buta z SPD. Muszę bardzo mocno i z dużą siłą odchylić buta, nieraz but sporo się wygina zanim się wypnie, trwa to za długo .. i nie zawsze puści za pierwszym razem. Sprężyna w pedale ustawiona jest na najsłabszy naciąg. Pedały WELLGO WPD-M17C, but shimano SH-MT43. Problem istnieje od nowości. Co może być powodem, strach tak jeździć!??? Najprawdopodobniej podeszwę buta trzeba byłoby lekko zmodyfikować, czyli wyciąć bieżnik w okolicy klatki pedałów. Robiłem tak trzy razy z turystycznymi butami Shimano/Adidas/Northwave w kombinacji z platformowymi pedałami SPD Shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario029 Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Witam, Mam problem wypinaniem buta z SPD. Muszę bardzo mocno i z dużą siłą odchylić buta, nieraz but sporo się wygina zanim się wypnie, trwa to za długo .. i nie zawsze puści za pierwszym razem. Sprężyna w pedale ustawiona jest na najsłabszy naciąg. Nasmarowałem sprężyny WD-40 i wtrarłem z wierzchu do sucha. Pomogło i jest OK, tak że musiałem zwiększyć naciąg sprężyn. .... tylko czy to jest dobra metoda, czy z czasem do smaru nie zacznie się lepić syf i będzie jeszcze gorzej? zobaczymy. Pytanie do serwisantów: czy sprężyny w SPD powinny być smarowane czy powinny pracować na sucho ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Serwisantem nie jestem ale i tak się wypowiem, najwyżej @@tobo skoryguje Sprężyny warto przesmarować, bloki zresztą również - najlepszy smar powinien być chyba na bazie teflonu, nie powinien tak bardzo łapać syfu. A jako że takiego smaru nie posiadam smaruję zielonym Finishem, używam dosłownie kropelki na sprężyny i bloki, zbieram nadmiar szmatką tak żeby pozostawić tylko cienką powłokę smarującą i ograniczyć do minimum łapanie syfku. WD40 użyłem raz w tym celu, trzeba bardzo uważać by nie spenetrował osiek, samo smarowanie wystarczy na jedną, góra dwie jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 czy z czasem do smaru nie zacznie się lepić syf i będzie jeszcze gorzej?Będzie i z czasem będzie się trudniej wypiąć. Bez tragedii, zwłaszcza w porównaniu do ubłoconych bloków i pedałów Zresztą sam zobaczysz i będziesz wiedział jak często czyścić i smarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2014 Ja nigdy nie smarowałem żadnych sprężyn w pedałach systemu spd Nie bardzo widzę sens by to robić - jak napisał kolega wyżej - smar to lep dla kurzu i piachu. Sprężyny rdzewieją jednak nie ma to - nie zauważyłem - wpływu na funkcjonowanie pedałów. Nie spotkałem się też z pękniętą sprężyną w spd Shimano. Jeśli blok skrzypi w mechaniźmie to można go spryskać jak też i wpięcie olejem silikonowym np w sprayu. Zabieg trzeba powtarzać przed kolejną jazdą - skrzypienie znika a brud się nie przykleja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 A z jakich roczników masz pedały? Moje jak były nowe to chodziły bardzo ciężko, u kolegi dużo łatwiej i płynniej było. Smarowanie poradził serwisant, pomogło to stosowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mario029 Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 A z jakich roczników masz pedały? Pedały i buty kupione w 2013r Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Moje jak były nowe to chodziły bardzo ciężko, u kolegi dużo łatwiej i płynniej było. Smarowanie poradził serwisant, pomogło to stosowałem. Wpięcie i wypięcie jest bardziej płynne przy smarowaniu, to są plusy. Szczególnie wpięcie jest łatwiejsze, blok łatwo wskakuje na swoje miejsce. Minus to syf który ciężko czasem usunąć szczególnie gdy się zagnieździ pomiędzy zwojami sprężyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 Pedały i buty kupione w 2013rTo było pytanie do tobo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 21 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2014 A z jakich roczników masz pedały? Moje jak były nowe to chodziły bardzo ciężko, u kolegi dużo łatwiej i płynniej było. Smarowanie poradził serwisant, pomogło to stosowałem. 1998, 2000, 2009, 2010, 2012, 2013, 2014, z Shimano 636, 535, 520, 540, 545, 434. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 I wszystkie tak samo lekko i płynnie chodziły? Może problem siły wypięcia to problem początkujących Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zroweryzowany Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 Oczywiście, że to problem początkujących. Ja sam jeżdżę z SPD'ami od może 500km i teraz wypina mi się dużo lżej niż na początku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 To jest nie tyle problem początkujących co nowego bloku, wypina się po pewnym czasie lżej bo stracił trochę materiału czyli się wyrobił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zroweryzowany Napisano 22 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2014 No rzeczywiście chyba to miałem na myśli,a źle się wyraziłem. Macie może doświadczenie z blokami wielokierunkowymi? Miałem kilka awaryjnych sytuacji, które prawie kończyły się glebą ale zawsze jakoś w ostatnim momencie udało mi się wypiać. Zastanawiam się czy właśnie na takie nie zmienić żeby nie ryzykować :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.