Skocz do zawartości

[amortyzator] Jaki powietrzny zamiast Suntour XCR RL-R do Scott Scale 27,5"


Rekomendowane odpowiedzi

Po pierwsze - pośpiech jest złym doradcą, po drugie - jak widać warto przymierzać się do roweru .

Nic dodać, nic ująć.

 

Poczekaj , zmiękną.

Zmiękną albo nie, wyglądali na obrażonych, że w ogóle pytam o cenę, skoro jest naklejona na każdym rowerze (oczywiście ta katalogowa). Nie dziwię się, że później handlują modelami sprzed dwóch lat, które notabene też często stoją z ceną, która ani drgnie mimo upływu czasu.

 

b4jk, wszystko jest ok. poza ceną właśnie. Wartości katalogowej na pewno nie zapłacę, bo nie uważam, że jest ona adekwatna. Poczekamy, zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, wcale nie o to chodzi ugupu. Producent określa jedynie cenę sugerowaną i jak sama nazwa wskazuje, jest ona sugestią a nie kategorycznym zaleceniem dla sprzedawcy. Uważam, że jeśli wybieram sklep, który jest blisko mnie z racji tego, że mam zamiar korzystać z serwisu, który jest tam prowadzony, a co za tym idzie, kupować również niezbędne graty, to dobry sprzedawca powinien przychylić się do prośby o udzielenie rabatu na zakup nie najtańszego przecież roweru, bo w ostatecznym rozrachunku opłaca mu się to o wiele bardziej. Niestety większość sprzedawców myśli takimi kategoriami jak Ty, czyli traktuje klienta próbującego wynegocjować jakiś rabat, jak intruza, który chciałby wszystko otrzymać za darmo, ech... krótkowzroczność i tyle.

Nie wiem, czy też jesteś sprzedawcą, czy może twój pogląd na sprawę spowodowany jest tym, że sam dokonujesz zakupów po cenach katalogowych, bo próbę negocjacji uważasz za ujmę, ale uwierz mi, że istnieją też sprzedawcy, którzy wiedzą na czym polega ten biznes i co jest bardziej opłacalne - jednorazowa sprzedaż, czy zyskanie względnie stałego klienta. Pisząc wcześniej, że "wartości katalogowej na pewno nie zapłacę" nie oczekiwałem prezentów a jedynie racjonalnego podejścia do tematu. Wiem, że żaden sprezdawca nie przywita wchodzącego do sklepu nowego klienta słowami: "zapraszam, proszę się nie sugerować cenami umieszczonymi na rowerach, jeśli chce Pan/Pani coś kupić, to naturalnie udzielimy rabatu", ale jeżeli klient używa racjonalnych argumentów, to można zaprezentować jakąś elastyczność, albo odmówić, kulturalnie to argumentując, a nie traktować wówczas klienta jak wroga.

Dobra, nie ma sensu się tak uzewnętrzniać, bo odbiegam od tematu. Każdy kupuje gdzie chce i za tyle ile żąda sprzedawca lub za tyle ile uda mu się wynegocjować. Ja wiem, że taniej mogę rower sprowadzić lub kupić przez internet, ale zależy mi na dokonaniu zakupu w sklepie firmowym oferującym serwis, z którego będę korzystał. Cóż jeden sklep sobie odpuszczam, ale punkt ten i tak był jedynie "opcją rezerwową". W pobliżu są jeszcze inne, do których udam się niebawem i porozmawiam. W jednym z nich byłem jakiś czas temu i sprzedawca wydawał się być bardzo rzeczowy, niestety jest na urlopie, gdy wróci, to mam nadzieję, że się dogadamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ można próbować,czasami mówię że dam tyle i tyle albo pasuje albo nie,czasami ładnie proszę o rabat(robię to w zaprzyjaźnionych sklepach gdzie wiem że go dostanę).Może w przypadku nowszych modeli nie da rady, a trudno o leżaki magazynowe w tym rozmiarze.Ale zawsze można coś urwać.To nie czasy poprzedniego ustroju, gdzie cena na półce była niearuszalna.Nawet w Harfie !!!!!!można coś utargować.Wczoraj na dwóch tarczach dostałem 6 dych rabatu od ceny z półki,można?można.(tarcze nie z Harfy co by nie reklamować drożyzny :thumbsup: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludki drogie, to jest prosty deal:

 

sklepy mają mała motywację do dbania o spójna politykę cenową danego producenta.

 

Jak przychodzę po rower za 10tys, aktoś ma z tego na czysto "bez rozliczenia kosztów" 3000, to naprawdę na 30 sklepów w kraju

(np. rzadsze marki ktoś w końcu opuści 10-20%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie czasy poprzedniego ustroju, gdzie cena na półce była niearuszalna.Nawet w Harfie !!!!!!można coś utargować.Wczoraj na dwóch tarczach dostałem 6 dych rabatu od ceny z półki,można?można.(tarcze nie z Harfy co by nie reklamować drożyzny :thumbsup: )

 

Dokładnie tak.

 

 

 

EpicPoznan, zgadza się i liczę, że trafię na sprzedawcę, którego główną cechą nie będzie pazerność.

 

 

A wracając do tematu wątku, jak oceniacie ten amortyzator w Scale 760 (Rock Shox XC 30 TK Air). Wiem, że to żadna rewelacja, ale chodzi mi o jego ogólną kuturę pracy i czy trzeba jakoś szczególnie o niego dbać (w celu zminimalizowania wystąpienia jakichś typowych przypadłości o ile takie występują)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

To niezły zamorek, chodzi całkiem żywo, poza tym że, waży.

Dbanie: co jazda przetrzeć brud z goleni, raz w miesiącu przesmarować (olejem do amorków, taki jak się wlewa do środka) pouginać i wytrzeć brud który wyjdzie, minimum raz w roku wymienić olej w dolnych goleniach nasmarować gąbki i uszczelki kurzowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Co do tego przesmarowania, to rozumiem, że ściereczką nasączoną olejem, przetrzeć same golenie, tak?

A jak traktować takie "olejowe pierścienie" widoczne na goleniach? W sklepach na jednych amortyzatorach są one widoczne, na innych nie. Czy jest to jakaś wada, czy normalne zjawisko?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W specyfikacji SCALE 760 jest napisane, że stery to: "Ritchey OE Tapered 1.5" - 1 1/8" reducer semi integr. OD 50/61mm / ID 44/55mm". Natomiast w jednym z opisów tego roweru widnieje wzmianka, że amortyzator to: "Rock Shox XC 30 TK Solo Air 1 1/8" Alloy Steerer / Remote Lockout reb. Adj. / 100 mm travel".

 

Zaintrygowały mnie dwa szczegóły, które zaznaczyłem wyżej pogrubioną czcionką. Czy to oznacza, że amortyzator zastosowany w tym konkretnym modelu, jest dedykowany do ram z główką o standardzie 1 1/8 a nie 1.5? Z tego co się orientowałem, to rama w SCALE 760 powinna mieć główkę typu Tapered, czy w związku z tym, aby zainstalować ww. widelec, zastosowano w niej jakąś redukcję? Jeśli tak, to moim zdaniem jest to jakiś dziwny zabieg. Po co wkładać tam amortyzator w starym standardzie skoro rama przystosowana jest do nowego? Czy w związku z tym, bez problemu można w tym rowerze w przyszłości założyć każdy amortyzator w standardzie Tapered, czy może ta redukcja w sterach ogranicza taką możliwość? Czy główka ramy w tym modelu jest faktycznie w standardzie Tapered (na zdjęciu tak właśnie wygląda), czy to jakiś półśrodek?

Jeśli sama główka ramy jest faktycznie taperowana, to wydaje mi się, że aby zastosować w przyszłości amortyzator z rurą w standardzie 1.5", nie obędzie się bez wymiany sterów, tylko czy nie będzie z tym problemu z uwagi na "semi integr."?

 

Pytanie pewnie głupie, ale dla mnie nie jest to jasne, proszę więc o wyrozumiałość ze strony doświadczonych bikerów. Nurtuje mnie to, gdyż nie miałem zamiaru przekraczać budżetu 4k na rower Scotta, ale zacząłem poważnie brać pod uwagę Scale 760 właśnie ze względu na ramę z Taperowaną (jak mi się wydawało) główką i co za tym idzie, większym wyborem dobrych widelców w przyszłości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czy to oznacza, że amortyzator zastosowany w tym konkretnym modelu, jest dedykowany do ram z główką o standardzie 1 1/8 a nie 1.5?

  Tak.

.

 

Po co wkładać tam amortyzator w starym standardzie skoro rama przystosowana jest do nowego?

Czyszczą magazyny

 

 

Jeśli sama główka ramy jest faktycznie taperowana, to wydaje mi się, że aby zastosować w przyszłości amortyzator z rurą w standardzie 1.5", nie obędzie się bez wymiany sterów, tylko czy nie będzie z tym problemu

Wymiana sterów to nie problem ale trochę kasy trzeba położyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz włożony amor 1.1/8 a główka jest typu tapered,to wyciągasz dodatkową podkładkę czyli redukcję i już możesz dać amor z taperowaną rurą,bez konieczności kupowania sterów chyba że, w przyszłości masz zamiar wymienić stery 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

bez konieczności kupowania sterów chyba że, w przyszłości masz zamiar wymienić stery

 

nie zawsze venomie , np w swoich VP A45ACS2 z redukcją bieżnia nabijana na widelec jest inna niż ta w tych samych sterach bez redukcji czyli VP A45AC3 czyli trzeba kupić nowe stery i wymienić samą bieżnię . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, jeśli to tylko kwestia wyjęcia podkładki redukcyjnej, to w chwili, w której będę wymieniał amortyzator na jakiś porządny 1.5" nie będę ich ruszał. Chyba, że są one marnej jakości i lepiej je wymienić przy okazji wymiany amortyzatora? 

W każdym bądź razie ruszyłbym je wówczas dopiero, gdyby okazało się, że kwalifikikują się do wymiany z racji zużycia, albo ich jakość (trwałość) jest dość niska i w zestawieniu z lepszym amortyzatorem warto by było zainwestować w coś lepszego. 

 

Wracając do tych OEM-owych sterów zastosowanych fabrycznie w Scale 760, to co oznacza, że są one częściowo zintegrowane? 

 

Gdyby jednak usunięcie samej redukcji okazało się niewystarczające i zachodziła by potrzeba wymiany sterów, to ile właściwie kosztują dobre stery pod rurę sterową amortyzatora 1.5" (+ ew. nowa bieżnia, o której wspomina kolega wyżej) i co byście polecali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50/61 mm to średnica zewnętrzna główki sterów - na górze/na dole, 44/55 mm to niby średnica wewnętrzna (czyli średnica osadzenia misek) - i tu nie wiem czy opis jest prawidłowy, ponieważ stery tego typu są raczej w standardzie misek 44/56 mm (a dokładnie miska dolna ma 55,95 mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie . Są stery tapered 55 i 56 http://archiwum.allegro.pl/oferta/vp-a45acs2-182g-tapered-44-55mm-polzintegrowane-i3290928080.html lub http://archiwum.allegro.pl/oferta/gubbike-stery-tapered-1-5-1i1-8-56mm-goodbike-i2969157223.html .

 

To dwa osobne standardy i stery 55 nie będą pasować do ramy pod stery 56mm bo miska będzie luźna lub zwyczajnie nie wejdzie w ramę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...