Skocz do zawartości

[amortyzator] Jaki powietrzny zamiast Suntour XCR RL-R do Scott Scale 27,5"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Planuję zakup Scotta Scale 770, w którym fabrycznie wstawiony jest widelec Suntour XCR RL-R. Chciałbym go wymienić od razu w sklepie na coś powietrznego. W wyższym modelu (Scale 760) montowany jest Rock Shox XC 30 TK Air w wersji OEM. Nie mogę go jednak nigdzie namierzyć jako amortyzatora sprzedawanego oddzielnie. W ogóle bieda jest na rynku w segmencie amortyzatorów przezaczonych do współpracy z kołem 27,5". 

Może macie jakieś ciekawe propozycje w rozsądnej cenie?

To ma być amortyzator powietrzny, z aluminiowymi rurami, golenie o średnicy min. 30 mm, przeznaczony do koła 27,5", najchętniej w kolorze czarny mat.

Czy do tego modelu roweru bez problemu mogę zastosować również widelec z goleniami o średnicy 32 mm, czy musiałbym coś jeszcze wymieniać?

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Czy do tego modelu roweru bez problemu mogę zastosować również widelec z rurami o średnicy 32 mm, czy musiałbym coś jeszcze wymieniać?

Średnica goleni nie jest powiązana z modelem tego roweru więc spokojnie. Większa średnica powinna dawać większą sztywność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Sprawdź lepiej dobrze co montuje producent bo w wyższych modelach jak ostatnio przeglądałem widziałem, że montowane są RockShoxy pod koło 29cali, nie wiem czy to pomyłka w specyfikacji czy faktycznie taki widelec musi się tam znaleźć ale sprawa jest co najmniej zastanawiająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze byłoby gdybyś podał jaki masz budżet na amortyzator.. Opcje budżetowe:

Raidon RL - blokada skoku w manetce, golenie 32mm http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/cross_county_marathon/prod/raidon_rl_r27

Raidon LO - blokada skoku na goleni, golenie 32mm http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/cross_county_marathon/prod/raidon_lo_r27

Spinner 300 Air - blokada skoku na goleni, golenie 30mm, http://allegro.pl/spinner-300-air-100mm-27-5-650b-1947g-xc-mtb-am-i3984184969.html?utm_source=archiwum_allegro&utm_medium=Offers&utm_campaign=Product&utm_term=Sport+i+Turystyka-3919_Rowery+i+akcesoria-16414_Cz%C4%99%C5%9Bci-16416_Amortyzatory-16686_Przednie-16695

 

Jeżeli chodzi o Raidony, to musisz wystosować maila do sklepu, w celu ewentualnego sprowadzenia. Przy wyborze pamiętaj, że rura sterowa ma być 1 1/8" - nie tapered!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem laikiem w temacie i nie mam rozeznania w cenach. Na pewno nie wchodzą w grę amortyzatory w cenie roweru. Myślę, że jeśli różnica pomiędzy ceną tego, który zamontowała fabryka, a tego, który miałby zostać wstawiony po wymianie, wyniesie ok. 600-700 zł, to będzie do przyjęcia, choć nie wiem czy jest to realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sklepie bez problemu mogę zostawić tego Suntoura i odliczą mi go od ceny roweru. Nowy amortyzator mogę zakupić sam lub u nich. Zanim się zdecyduję na jedną z tych opcji i przystąpię do dogadywania szczegółów, chcę się rozeznać w co warto byłoby zainwestować do tego konkretnego modelu roweru.

 

Czy taki amortyzator byłby włąściwy? http://www.harfa-harryson.com.pl/?do=pokazProdukt&pid=3501&firma=233

Chodzi konkretnie o tą wersję: AMORTYZATOR 30 Gold TK SA 100 27,5" 9mm TurnKey 1.1/8 Disc czarny A1.

Z opisu wynika, że nie ma on manetki blokady Pop Lock. Czy to oznacza, że nie ma on możliwości zdalnej blokady, czy manetkę należy dokupić oddzielnie?

 

Ten amortyzator wydaje mi się ok. do wspomnianego przeze mnie roweru, chociaż mógłby być jednak tańszy...

 

A czy gdzieś można kupić Rock Shox XC 30 27.5" TK Solo Air? Jest on montowany m.in. w ASPECT 710.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, trochę drogo. Zaczynam się zastanawiać, czy nie pojeździć na tym OME-ie Suntour XCR RL-R, pozbierać kaskę i za jakiś czas wstawić już coś konkretnego.

Rulez a co z powietrznych budżetówek byś polecił na zamiankę, co pasowałoby pod koło 27,5"?

 

A czy miałaby sens opcja z zamianą ww. amortyzatora na inny sprężynowy, który pozwalałby na dopasowanie twardości sprężyny? Zastanawiam się czy kultura pracy takiego amortyzatora byłaby zauważalnie lepsza, bo opinie o Suntour XCR RL-R nie są najlepsze. Choć zaznaczam, że byłaby to opcja tymczasowa, bo docelowo wcześniej, czy później i tak trafi tam amortyzator powietrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SCALE 710? Nie, to za wysokie progi, zresztą w nim nic bym już nie wymieniał ;) Jeśli 710, to co najwyżej ASPECT :)

Ja mam w planach SCALE 770. Opisz mi laikowi, o co chodzi z tą poszerzoną główką sterową i doborem amoryzatora? jak to wygląda w SCALE 770 i ASPECT 710 (jakie amortyzatory w związku z tym można tam zastosować, skoro wybór jest zawężony)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd, Scale 770 jako jedyny z serii 700 nie ma poszerzanej główki :down: a to jest teraz standard w nowych rowerach ...

Poszerzana główka, zwiększa sztywność przodu ramy, dodatkowo daje możliwość zamontowania amortyzatora z tzw. taperowaną (poszerzaną) rurą sterową, przy braku poszerzanej główki wybór nowych widelców znacznie się zawęża :bye2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój błąd, Scale 770 jako jedyny z serii 700 nie ma poszerzanej główki :down: a to jest teraz standard w nowych rowerach ...

Poszerzana główka, zwiększa sztywność przodu ramy, dodatkowo daje możliwość zamontowania amortyzatora z tzw. taperowaną (poszerzaną) rurą sterową, przy braku poszerzanej główki wybór nowych widelców znacznie się zawęża :bye2:

 

Hmmm, a w modelu ASPECT 710 jak jest z tą główką? Jak w ogóle to sprawdzać i jak dobierać amortyzatory zarówno pod jeden jak i pod drugi standard główki?

Czy Twoim zdaniem brak tego nowego standardu w SCALE 770 znacznie wpływa na niższą sztywność ramy tego roweru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oba nie mają poszerzonej główki. Jak sprawdzić?? Jak popatrzysz na główkę ramy w takim przykładowo Scale 710 to dół jest o wile szerszy od góry. Nie zawracaj sobie głowy takimi bzdetami jak większa sztywność ramy. Nie tu jest problem a właśnie w wyborze dobrego amorka w przyszłości. Jak bym gdziekolwiek w przednim zawieszeniu szukał sztywności to przede wszystkim w większej średnicy osi piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, w między czasie przeglądając zdjęcia zauważyłem tą różnicę. Co ciekawe np. GIANT stosuje poszerzaną główkę tylko w najwyższych modelach. Na co więc zwracać uwagę przy poszukiwaniu amotryzatora do tej głowki w SCALE (nieposzerzonej)? Rozumiem, że w specyfikacji ma być zaznaczone, że jest w standardzie 1.1/8 a nie Tapered.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beskid, chodzi o innego producenta amortyzatorów czy rowerów?  ;)

 

Czy ten amortyzator zastosowany seryjnie w SCALE 770, to ten sam co w tym linku: http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/cross_county_marathon/prod/xcr_lr_r_27

 

Może faktycznie zamieniłbym go na tego Raidona: http://rowerowy.com/sklep/czesci/amortyzatory/cross_county_marathon/prod/raidon_rl_r27

Do pełni szczęścia brakuje tego, by był w czarnym macie. Czy ten amortyzator będzie pasował do tarczy o średnicy 180mm?

 

Pytanie pewnie błache ale, trochę się gubię... co dokładnie oznaczają te symbole: "RL-R", "RL-RC", "LO-R" itd.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beskid, chodzi o innego producenta amortyzatorów czy rowerów?  ;)

 

 

Rowerów oczywiście. Jak byś kupował sprzęt na kole 26" to problem był by mniejszy a tak to jest nowość i wybór mizerny. Zastanów się generalnie nad tym gdzie będziesz jeżdził, oczekiwania co do amorka i jak długo chcesz mieć ten rower. Według mnie lepiej poszukać taką markę, która ma w tych pieniądzach już taper z powietrznym widłem. Lepiej wymienić i tak zużywający się osprzęt niż potem szukać coś czego może po prostu nie być. Przykładowo; http://velo.pl/rowery/gorskie/cross-country-275/author/context-275-2014

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, w między czasie przeglądając zdjęcia zauważyłem tą różnicę. Co ciekawe np. GIANT stosuje poszerzaną główkę tylko w najwyższych modelach. Na co więc zwracać uwagę przy poszukiwaniu amotryzatora do tej głowki w SCALE (nieposzerzonej)? Rozumiem, że w specyfikacji ma być zaznaczone, że jest w standardzie 1.1/8 a nie Tapered.

 

A "zwykli" producenci stosują takie główki w rowerach za 2500 zł :teehee: wywalać tyle pieniędzy za Scotta bez możliwości założenia nowoczesnego amortyzatora to śmiech ...

Giant daje taperowaną sterówkę w modelu XTC, a to jest odpowiednik Scale, i nie ma w tym modelu ramy ze "zwykłą" sterówką.

 

Rower podany przez "beskid" to rozsądna propozycja, choć ja bym jednak wybrał Instincta ...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...